اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تبصره حذف پردرآمدها در لایحه بودجه۹۴ به کمیسیون تلفیق بازگشت/ نحوه ارائه تسهیلات فروش اقساطی کالا به زوج‌های جوان

فهرست ایرلاین‌های تأخیردار مهرآباد در دی ماه امسال، بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت برای شانزدهمین بار در لیست ثروتمندترین مرد جهان قرار گرفت، اظهارات معاون وزیر نفت درباره تخفیف ۲۰درصدی گاز صادراتی برای فعالیت صنایع در بازارچه‌های مرزی ایران و ترکیه و ... از مهمترین اخبار برگزیده امروز اقتصادی است.


گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه‌شنبه دوازدهم اسفندماه 1393 به شرح زیر است:



* بدهکارترین کشور جهان چقدر بدهی دارد؟

پایگاه خبری آمریکایی بدهکارترین کشور جهان و میزان بدهی این کشور را منتشر کرده است. به دلیل این حجم بالای بدهی های عمومی کاخ سفید، در حال حاضر هر شهروند آمریکایی بیش از 57 هزار دلار بدهی دارد.



* بیل گیتس برای شانزدهمین بار ثروتمندترین مرد جهان شد

نشریه فوربس لیست سالانه ثروتمندترین افراد جهان را منتشر کرد که بیل گیتس همچنان در صدر این لیست قرار دارد، مایکل جردن بسکتبالیست آمریکایی هم به لیست میلیادرها اضافه شد. بر اساس این لیست، بیل گیتس، بنیانگذار و مالک شرکت مایکروسافت، تولید کننده نرم افزارهای ویندوز، با مجموع ثروت 79.2 میلیارد دلار، در حال حاضر ثروتمندترین فرد جهان است. این شخصیت آمریکایی، در 21 سال گذشته 16 بار عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کرده است.



* مخالفت مجلس با بودجه‌ریزی عملیاتی بدون نظارت دیوان محاسبات/ دژپسند: بودجه هیچ دستگاهی مبتنی بر عملکرد نیست

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزئیات بودجه با تبصره 20 مبنی بر بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد بدون نظارت دیوان محاسبات و قوانین و مقررات عمومی حاکم به دستگاه‌ها مخالفت کردند. در ادامه نماینده دولت ضمن مخالفت با حذف این تبصره تصریح کرد: تغییر نظام بودجه‌ریزی از سنتی به بودجه ریزی بر مبنای عملکرد یکی از موضوعاتی بوده که مورد تأیید مقام معظم رهبری است و در قانون برنامه پنجم نیز تأکید شده تا پایان سال دوم برنامه دولت مکلف است بودجه سالانه را بر اساس بودجه‌ریزی عملیاتی تدوین کند.



* تبصره 21 هدفمندی و حذف پردرآمدها دوباره به کمیسیون تلفیق بازگشت

نمایندگان مجلس با در خواست نوبخت برای بررسی بیشتر تبصره 21 هدفمندی از لایحه بودجه 94 و ارجاع به کمیسیون تلفیق موافقت کردند. بر این اساس مبلغ 120 هزار میلیارد ریال از جزء 3 بند ب تبصره 21 کسر و به جزء 5 بند ب تبصره 21 اضافه می‌شود که اگر این موضوع به تصویب برسد 30 هزار میلیارد تومان دولت می‌تواند برای پرداخت یارانه نقدی در نظر بگیرد که اکنون این مبلغ 42 هزار میلیارد تومان است.



* مصباحی‌مقدم: درآمد و هزینه هدفمندی همخوان نیست/ ابوترابی: هزینه‌ها متناسب با درآمد تعیین می‌شود

در ادامه بررسی تبصره 21 هدفمندی از لایحه بودجه 94، مصباحی‌مقدم از همخوان نبودن درآمد و هزینه هدفمندی یارانه و ابوترابی از لزوم تعیین هزینه‌ها متناسب با درآمد سخن گفت. مصباحی مقدم بیان کرد: رئیس سازمان مدیریت پیش از این گفته بود درآمدهای ناشی از اجرای این قانون در سال جاری 33 هزار میلیارد تومان است و چطور می‌خواهیم 42 هزار میلیارد تومان یارانه به خانواده‌ها بدهیم، چگونه این امکان وجود دارد و سهم بهداشت، تولید و سایر موارد چه می‌شود.



* نحوه ارائه تسهیلات فروش اقساطی کالا به زوج‌های جوان مشخص شد

نمایندگان مجلس در لایحه بودجه 94 نحوه ارائه تسهیلات فروش اقساطی کالا به زوج‌های جوان را تعیین و تصویب کردند. خانه ملتی‌ها مقرر کردند که بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظفند، با درخواست فروشنده پس از أخذ تضمین‌ لازم از زوجین، پرداخت اقساط را تقبل کنند. خریدار موظف به پرداخت اقساط به بانک است و بانک عامل، پرداخت اقساط را در سررسیدهای مذکور در قرارداد برای فروشنده (یا فروشندگان) تضمین می‌کند.



* اسکناس جدید 50 هزار ریالی رونمایی شد/ انتشار در بهار 94+تصویر

طرح جدید اسکناس 50 هزار ریالی با سردر دانشگاه تهران در پشت این اسکناس به مناسبت هشتادمین سالگرد تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران رونمایی شد. بنابه این گزارش، در طراحی این اسکناس، از دو دهنه میانی از چهار دهنه سر در دانشگاه تهران استفاده شده است. در پایین سردر، تصویری از نقوش اسلیمی برگرفته از معماری ایرانی – اسلامی به کار رفته است. در میان فضای خالی دو سردر، بیت معروف «‌توانا بود هر که دانا بود / ز دانش دل پیر برنا بود» از حکیم ابوالقاسم فردوسی به همراه ترجمه لاتین آن نقش بسته که توسط استاد جلیل رسولی خوشنویسی شده است.


* ‌ایرلاین‌های تاخیر دار مهرآباد/‌ آسمان رکورددار شد

دی‌ماه امسال هم برخی از پرواز‌های 13 ایرلاین داخلی کشور در مهرآباد با تأخیر انجام شد، در این بین شرکت هواپیمایی آسمان با میانگین تأخیر هر پرواز 45 دقیقه بیش‌ترین تأخیر و شرکت هواپیمایی معراج با میانگین تاخیرات 7 دقیقه، کمترین تأخیرات پروازی را داشتند. بررسی آمار تاخیرات پروازی شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه مهرآباد نشان از این دارد که در آذرماه شرکت هواپیمایی آسمان با میانگین تاخیر هر پرواز 45 دقیقه بیش‌ترین تاخیرات و شرکت هواپیمایی معراج با میانگین تاخیرات 7 دقیقه کمترین میزان تاخیرات پروازی را داشته است. البته شرکت هواپیمایی آسمان در دی ماه 623 پرواز و شرکت هواپیمایی معراج 104 پرواز انجام داده است.



* اتاق بازرگانی وظیفه دارد ریل گذاری بخش صنعت و بازرگانی کشور را عملیاتی کند/ لزوم یافتن بازارهای جدید

مهدی معصومیان گفت: اتاق بازرگانی وظیفه دارد که ریل گذاری بخش صنعت و بازرگانی کشور را عملیاتی کند. مهدی معصومیان با بیان این مطلب که اتاق بازرگانی وظیفه دارد که ریل گذاری بخش صنعت و بازرگانی کشور را عملیاتی کند، بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر اتاق بازرگانی نفش پررنگی در اقتصاد کشور ندارد و نوعی انحصار در هیات رئیسه اتاق وجود دارد.



* تخفیف 20 درصدی گاز صادراتی برای فعالیت صنایع در بازارچه‌های مرزی ایران و ترکیه

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه صادرات گاز منطقی‌تر از تبدیل آن به برق برای صادرات است، گفت: در بازارچه‌های مرزی ایران و ترکیه مجوز گرفتیم اگر فعالیت‌های تولیدی شکل بگیرد، نسبت به قیمت گاز صادراتی به ترکیه 20 درصد به آنها تخفیف بدهیم. حمیدرضا عراقی با بیان اینکه هنوز قیمت گاز تحویلی به پروژه‌های صادرات برق نهایی نشده است، اضافه کرد: تنها در بازارچه‌های مرزی ایران و ترکیه مجوز گرفتیم اگر فعالیت‌های تولیدی شکل بگیرد نسبت به قیمت گاز صادراتی به ترکیه 20 درصد به آنها تخفیف بدهیم چرا که شهرهای مرزی ما و مردم مرزنشین ما هم از آن سود می برند.



* افزایش قیمت شیر خود‌سرانه است

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی با بیان اینکه هیچ مصوبه‌ای برای افزایش قیمت شیر صادر نشده، گفت: افزایش قیمت شیر توسط کارخانه‌های زیر نظر انجمن صنایع شیر و به طور خود سرانه اتفاق افتاده است. محمدرضا اسماعیلی تصریح کرد: سال گذشته صنایع لبنی هر کیلوگرم شیرخام را به قیمت 1110 تومان خریداری می‌کرد که دولت در تیرماه امسال نرخ خرید شیرخام از دامداران را 1440 تومان مصوب کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد