اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

در شرایط کنونی چه عواملی بر بهای طلا تاثیرگذار است؟

سایت طلا: تحلیلگر برجسته موسسه مالی وینگ فونگ در هنگ کنگ تاکید کرد که گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده همچنان فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که علی رغم اظهارات اخیر جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست کمیته بانکداری سنا مبنی بر آمادگی فدرال رزرو برای بررسی افزایش نرخ بهره به صورت نشست به نشست، فدرال رزرو نرخ بهره را در سال جاری میلادی افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش رشد تقاضای فیزیکی در بازار چین مانع از کاهش قیمت طلا به کمتر از 1200 دلار در هر اونس شده است. قیمت طلا که پیش از این با کاهش نسبی روبرو شده و به کمتر از 1194 دلار رسیده بود بار دیگر تحت تاثیر افزایش تقاضا در بازارهای آسیایی به بالاتر از 1208 دلار رسیده است.

شاخص ارزش دلار نیز که به بالاترین سطح خود در 11 سال گذشته رسیده بود اندکی کاهش یافته است.

مارک تو تحلیلگر ارشد موسسه مالی وینگ فونگ تصریح کرد که علی رغم اینکه اکثر سرمایه گذاران توجه اصلی خود نسبت به زمان افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا را به سایر مسائل معطوف کرده اند ولی هنوز این اتفاق نظر وجود دارد که افزایش نرخ بهره آمریکا همین امسال اتفاق خواهد افتاد.

حداقل 7 نفر از 17 عضو کنونی فدرال رزرو آمریکا خواستار آن شده اند که افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن روی میز باشد.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی پیش بینی کرد که قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1180 تا 1220 دلار در نوسان خواهد بود و افزایش تقاضا از سوی مصرف کنندگان چینی و هندی تاثیر چندانی بر افزایش بیشتر قیمت طلا نخواهد داشت.

وی افزود: به نظر من دوران اوج تقاضای طلا در بازارهای هند و چین گذشته است و این کشورها دیگر با روزهای اوج تقاضای طلا در ماه های گذشته روبرو نخواهند شد. کاهش رشد اقتصادی چین نیز در ماه های اخیر تاثیر زیادی بر افت تقاضای طلای این کشور داشته است. گرچه به نظر می رسد واردات طلای چین از هنگ کنگ امسال نیز افزایش یابد ولی هرگز به سطح 1158 تن در سال 2013 نخواهد رسید./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد