اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روند فزاینده قیمت طلا در هند

برخی از تحلیلگران معتقد هستند محدود کردن واردات طلا درهند می‌تواند در کوتاه مدت منجر به افزایش قیمت طلا در این کشور شود.



به گزارش کیتکو، برخی از تحلیلگران معتقد هستند محدود کردن واردات طلا درهند می‌تواند در کوتاه مدت منجر به افزایش قیمت طلا در این کشور شود. دولت هند در جریان ارائه بودجه سال مالی 2015 اعلام کرد تعرفه واردات بر طلا را کاهش نمی‌دهد.

روز شنبه گذشته دولت هند بودجه مربوط به سال مالی 2016-2015 را ارائه کرد. دست‌اندر کاران بازار طلا انتظار داشتند که دولت تعرفه مربوط به واردات طلا را کاهش دهد حتی برخی از وزرای درون دولت نیز پیشنهاد کاهش تعرفه واردات طلا را داده بودند.

تحلیلگران خاطر نشان می‌شوند اگر چه تعرفه‌ واردات طلا کاهش نیافته است اما هنوز جواهر سازان برای خرید طلا منتظر اعلام رسمی دولت هستند.

تحلیلگران گروه بارکلیز می‌گویند، معامله‌گران محلی درهند بواسطه پیش‌بینی کاهش تعرفه خرید را به تعویق انداخته‌ بودند. از این رو باید منتظر افزایش تقاضا طلا در بازار طلای هند طی چند هفته آینده باشیم.

آنها اضافه می‌کنند برای ایجاد یک تقاضای پایدار نه تنها کاهش در تعرفه نیاز است بلکه به یک سود کافی جهت جبران هزینه‌های قاچاق نیز نیاز است.

همچنین تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند به نظر می‌رسد دولت هند در نظر دارد به جای تشویق برای واردات بیشتر طلا بازرگران بازار طلا را مجبور به استفاده از ذخایر طلای خود بکند این امر به کاهش کسری تراز جاری این کشور نیز کمک می‌کند.

آرون جیتلی وزیر دارایی دولت فدرال هند می‌گوید در زمانی که بودجه فدرال را منتشرکرده است تخمین می‌زده است که نزدیک به 20 هزار تن ذخایر طلا در هند وجود دارد که نه دادوستد می‌شود و نه جهت کسب درآمد نگهداری می‌شود.

امروز قیمت هر اونس طلا در بازار هند برای تحویل فوری با 0.35 درصد افزایش به سطح 74 هزار و 928 روپیه رسید. روند قیمت طلا در بازار هند پس از اعلام کاهش نیافتن تعرفه واردات طلا افزایشی بوده است.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد