اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اونس به زیر مرز روانی نمی‌افتد

اونس طلا از میانه‌های هفته گذشته رو به رشد گذاشت، اما این آمار بدتر از انتظار رشد ایالات‌متحده در سه ماه سوم سال 2014 و گزارش ناامیدکننده تولید در منطقه شیکاگو بود که توانست به فاصله گرفتن فلز زرد از مرز 1200 دلار کمک کند.


هر اونس فلز زرد در پایان روز جمعه روی قیمت 1213 دلار ایستاد تا با 10 دلار رشد به چهار هفته افت پیاپی خود پایان داده باشد. این روند باعث شده تحلیلگران از عدم افت اونس به زیر مرز 1200 دلار بگویند.

کارشناسان بازار فلزهای گرانبها اشاره می‌کنند که با شکسته نشدن سطح حمایتی و روانی 1200 لار، بازار طلا شاهد روند مثبتی خواهد بود. بارت‌ملک، رئیس بخش استراتژی کالا در موسسه TD Securities می‌گوید که داده‌های اخیر نشان می‌دهد که اقتصاد ایالات‌متحده سال جدید را با شتاب کمتری آغاز کرده است.

او می‌افزاید این خطر وجود دارد که داده‌های اقتصادی باعث ناامیدی از روند احیای اقتصاد آمریکا شوند و این امر بر انتظارات در مورد زمان افزایش نرخ‌های بهره توسط فدرال رزرو تاثیر می‌گذارد: «رقم 1192 دلار سطح حمایتی بسیار قدرتمندی است و من فکر می‌کنم این سطح در روزهای پیش‌رو شکسته نشود.» ملک با توجه به عوامل فنی می‌گوید که رشد اونس به بالای مرز 1216 دلار می‌تواند منجر به آزمودن قیمت 1230 دلار برای اونس شود.

کالین چیزینسکی، تحلیلگر ارشد بازار در موسسه CMC Markets هم معتقد به افزایشی بودن روند کوتاه‌مدت است.

او می‌گوید اکنون که تنش‌های ژئوپلیتیک در اروپا تا حدی آرام گرفته و یونان چند ماه دیگر از برنامه‌های نجات بهره خواهد برد، تمرکز بازار به سوی استراتژی تسهیل کمی بانک مرکزی اروپا چرخیده است: «بانک مرکزی اروپا می‌گوید که برنامه خرید اوراق قرضه را از ماه مارس آغاز خواهد کرد و این یعنی همین هفته.»

چیزینسکی اضافه می‌کند که اگر بازارها بر اروپا تمرکز کنند، سرمایه‌گذاران می‌توانند انتظار رشد طلا را داشته باشند. بانک مرکزی اروپا روز پنج‌شنبه نشستی برگزار خواهد کرد و گرچه اخبار آن مانند اخبار نشست ماه ژانویه هیجان‌انگیز نخواهد بود، اما سرمایه‌گذاران برای معلوم شدن زمان دقیق شروع خرید اوراق قرضه به آن توجه خواهند کرد. جرج گرو، معاون و استراتژیست فلزهای گرانبهای موسسه RBC Capital Markets Global Futures می‌گوید او هم در مورد هفته کاری جدید «افزایشی» است؛ چراکه هنوز زمان افزایش نرخ‌های بهره توسط بانک مرکزی اروپا مشخص نشده است.

شهادت‌های هفته گذشته جنت یلن، رئیس فدرال رزرو در سنای آمریکا نشان داد که فدرال رزرو گرچه در مورد بالا بردن نرخ‌های بهره مطمئن است، اما در مورد زمان آن «صبور» خواهد بود.

به این ترتیب داده‌های اقتصادی‌ای که این هفته منتشر می‌شود نشان خواهد داد که فدرال رزرو با توجه به چه آماری تصمیم خواهد گرفت. مساله این است که آیا اقتصاد آمریکا آنقدر احیا شده که بتواند از پس افزایش نرخ‌های بهره برآید یا نه.

مهم‌ترین آماری که بر انتظارات اثر می‌گذارد داده‌های گزارش میزان اشتغال‌زایی اقتصاد ایالات‌متحده در ماه فوریه است که روز جمعه منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود 241 هزار شغل در دومین ماه سال 2015 در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان ایجاد شده باشد.

دیگر داده‌های مهم هفته از آمریکا شاخص مدیران خرید «موسسه مدیریت عرضه» و میزان دخل و خرج شخصی ماه ژانویه است. همچنین نشست سیاست پولی کانادا مورد توجه قرار خواهد گرفت. این بانک در آخرین نشست خود نرخ‌های بهره را کاهش داد.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد