اونس طلا2207.49
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اوباما نتانیاهو را تهدید کرد: قبل از رسیدن جنگنده هایت به خاک ایران، آنها را منهدم می کنیم

سرانجام اوباما با تماس تلفنی با نتانیاهو تهدید کرد در صورت هر گونه اقدامی هواپیماهای اسرائیلی قبل از رسیدن به فضای ایران مورد حمله قرار خواهد گرفت.


یک روزنامه کویتی مدعی شد که ، بعد از آگاهی اسرائیل از به توافق رسیدن ایران وامریکا برسر برنامه هسته ای ایران و اجرای مذاکرات محرمانه بین دو طرف از یکسو و از سویی دیگر جلوگیری اوباما از دادن جزئیات برنامه هسته ای ایران به نتانیاهو و دور نگاه داشتن این رژیم از پرونده هسته ایران ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به همراه فرماندهان امنیتی از جمله "یعالون" وزیر جنگ و "لیبرمان" وزیر خارجه را بر آن داشت تا گزینه های موجود روی میز را بررسی کنند.

به گزارش الجریده؛ بعد از گفتگوها و مذاکراتی که 4 روز ادامه داشت تصمیم بر آن شد تا رژیم صهیونیستی خود را برای اجرای عملیات ویژه و غیرمعمول برای حمله به تاسیسات اتمی ایران توسط فرمانده ستاد ارتش "بینی گانتز " آماده کند.

همچنین برای مانع تراشی نسبت به توافق ایرانی – امریکایی در مورد پرونده اتمی که اسرائیل آن را تهدیدی برای منافع وامنیت خود میداند تلاش کنند . "بنی گانتز" با موساد و شاباک و مدیر شورای امنیت ملی اسرائیل همکاری کرد و طرح نظامی به همراه جایگزین طرح حمله نظامی را ارائه داد و بازتابهای حمله نظامی را یاد آور شد.

یک منبع آگاه اعلام کرد بررسی ها برای آگاهی از موفقیت طرح نظامی چندین هفته به طول انجامید. علاوه بر آن جنگنده های اسرائیلی و هواپیماهای بدون سرنشین چندین مرتبه در فضای ایران از پایگاههای محرمانه کشورهای مختلف منطقه برای نفوذ به رادارهای ایرانی پرواز کردند و طرح حمله برای اجرا آماده بود. اما یکی از وزیران اسرائیلی نزدیک به دولت آمریکا در آن زمان این راز را به"جان کری" وزیر خارجه امریکا اطلاع داد و سرانجام اوباما با تماس تلفنی با نتانیاهو او را تهدید کرد در صورت هر گونه اقدامی هواپیماهای اسرائیلی قبل از رسیدن به فضای ایران مورد حمله قرار خواهد گرفت.

این منبع افزود اوباما به مسوولان امریکا اعلام کرد اجرای اینگونه طرح ها تمام خط های قرمز را زیر پا می گذارد. با اجرای طرح مورد نظر از طرف نتانیاهو روابط بین دولت امریکا و وی رو به تیرگی گذاشت و نتانیاهو و وزیر فاش کننده به انتقادهای علنی پرداختند .لازم به ذکر است بعضی از منابع لیبرمن را وزیر فاش کننده می دانند .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد