اونس طلا2211.77
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

افزایش طلا در دست انداز دلار

سایت طلا : بازارهای جهانی طلا هفته ی گذشته را با رشد حدوداً 0.8 درصدی به پایان رساندند اما این رشد نتوانست پوششی بر افت 5.5 درصدی اونس در یک ماه گذشته باشد.


به گزارش سایت طلا، سقوط بیش از 90 دلاری طلای جهانی در یک ماه گذشته چشم انداز فنی طلا را با چالش مواجه و پیش بینی های کوتاه مدت را کاهشی کرد.

اولین روز کاری بازارهای جهانی در هفته گذشته در حالی کلید خورد که توافق یونان و اتحادیه اروپا و تمدید 4 ماه ی برنامه نجات مالی شاخص های سهام را افزایش داد تا خروج سرمایه از بازار طلا به کاهش بیشتر قیمتها منجر شود که در این میان تعطیلات سال نوی چینی نیز بر میزان تقاضا موثر بود.

تقویت شاخص دلار در این روز سبب شد تا اونس از مرز 1200 دلار به زیر کشیده شود. البته در بعدازظهر اونس با انتشار داده های بدتر از انتظار میزان فروش خانه های جدید آمریکا و گزارش شرایط تولید تگزاس بازگشت قیمتی داشت و بر بهای 1202 دلار بسته شد.

بازار طلای تهران در روز دوشنبه با توجه به متضاد بودن نوسانهای کاهشی اونس جهانی و رشد دلار داخل به ثبات قیمت تن در داد و این در شرایطی است که روز شنبه تحت تأثیر افت طلای جهانی در مسیر کاهشی قرار گرفت و از هر مثقال 6500 تومان کاست.

گزارش سایت طلا می افزاید، طلا روز سه شنبه را با افت آغاز کرد که نوسان این روز بیشتر در انتظار اخباری از جلسه رئیس فدرال رزرو در کنگره بود.
جانت یلن در یکی از کمیته های سنا اعلام کرد، اقتصاد ایالات متحده همچنان به احیای خود ادامه می دهد اما ضعف دیگر اقتصادهای عمده باعث احتیاط فدرال رزرو می شود. او گفت: تصمیم در مورد زمان افزایش نرخ بهره جلسه به جلسه معلوم خواهد شد.

در روز سه شنبه اعلام خبر توافق یونان و اتحادیه اروپا بر سر جزئیات اصلاحات آینده اقتصادی برای دریافت کمک های مالی بیشتر خود نمایی کرد اما در این روز خبر بدی از قاره سبز منتشر شد و آن تورم منطقه یورو بود که در ماه فوریه به کمترین حد از سال 1997 یعنی منفی 0.5 درصد رسید. دلار در این روز بازهم تقویت شد تا فشار روی طلا همچنان باقی بماند.

طلا روزهای دوشنبه و سه شنبه در بیشتر مقاطع پیرامون مرز 1200 دلار نوسان داشت که روز چهارشنبه در پی مواضع تازه رئیس فدرال رزرو توانست فاصله اش را از مرز 1200 دلار قدری بیشتر کند. در این روز بازگشایی بازارهای مالی چین پس از یک هفته تعطیلی به مناسبت سال نوی چینی نیز بر بازار طلا اثر مثبت گذاشت.

البته رشد اونس با تقویت شاخص های سهام محدود و طلای جهانی از اوج روزانه خود فاصله گرفت. بازارهای سهام جهان در این روز در واکنش به عدم تعجیل فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره، خبر توافق یونان با اتحادیه اروپا و اعلام بهترین شاخص مدیران خرید چین در 4 ماه گذشته رکورد زنی کردند.

بازار طلای تهران در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه نوسان افزایشی را شاهد بود و ارزش هر مثقال بر 437 هزار و 500 تومان و هر گرم بر 100 هزار و 997 تومان قرار گرفت.

پنج شنبه تقویت شدید دلار و افت قابل ملاحظه نفت بر طلا فشار آورد که افزایش تقاضا بخشی از این فشار را تقلیل داد.
در این روز انتشار اخباری از میزان سفارش کالاهای بادوام و نرخ تورم از آمریکا نیز طلا را در تنگنا قرار داد که هر چند اونس از اوج روزانه خود پایین کشانده شد اما نسبت به روز گذشته افزایش داشت.

بازارهای جهانی طلا روز جمعه را با افزایش آغاز کرد اما با رکورد زنی شاخص های اروپایی و دستیابی آنها به بالاترین سطح در 7 سال گذشته، شاهد خروج سرمایه و عقب نشینی اونس تا سطح 1214 دلار بود که نسبت به نرخ بسته شده روز شنبه حدوداٌ 10 دلار افزایش داشت.

طلا بعد از دستیابی به بهای 1295 دلار در سرازیری قیمت قرار گرفت و در 4 هفته متوالی 5.5 درصد کاهش داشت که این امر بعد از طی کردن پله های صعود در سال 2015 میلادی برای اونس اتفاق افتاد تا افقی منفی را پیش روی بازار طلا به ترسیم بکشد.

البته هفته قبل طلای جهانی رشد 10 دلاری را شاهد بود اما این افزایش قیمت نتوانست پیش بینی های کاهشی را تعدیل کند.

گفتنی است، برخی از تحلیلگران اقتصادی همچنان امیدوار به روند صعودی طلا هستند و این فلز زرد را مکانی امن برای سرمایه گذاری قلمداد می کنند./گ



انتهای پیام



سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد