اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نوسان دلار با اهرم تقاضا

سایت طلا: دلار که با اهرم تقاضا رشد قیمت را تجربه کرده بود با افت همین متغییر در روز گذشته کاهش 17 تومانی را به ثبت رساند.


به گزارش سایت طلا، دلار روز گذشته را با کاهش قیمت آغاز کرد و با کاهش حجم تقاضا تا بهای 3424 تومان به پایین کشانده شد و این در شرایطی است که از روز دوشنبه ی گذشته دلار در محدوده 3430 تا 3445 تومان در نوسان بود.

در روز شنبه ی گذشته دلار کاهش 6 تومانی را به ثبت رساند و این در شرایطی است که فضای بازار ارز آرام و تقاضای چندانی برای دلار وجود نداشت.

آغاز مذاکرات هسته ای از روز جمعه در ژنو سبب شد تا حجم معاملات کاهش و بیشتر فعالان تا پایان مذاکرات از انجام خرید و فروش ارز خودداری کنند.
البته یورو و پوند نیز همگام با دلار در این روز افت قیمت را متحمل شدند و تا سطح 3910 و 5270 تومان پایین آمدند.

روز یکشنبه تغییرات دلار افزایشی شد که فعالان افزایش تقاضا برای ارز مسافرتی را زمینه ساز رشد 13 تومانی دلار دانستند. البته دلار در این روز رشد بیشتری را شاهد بود که با دخالت صرافی بانک ها و افزایش حجم عرضه قدری به عقب نشست.

روز دوشنبه دلار تحت تأثیر تقاضای ارز مسافرتی و هیجانات ناشی از برخی اظهار نظرها در مذاکرات هسته ای رشد قیمت را برای دومین روز پیاپی تجربه کرد.

در نظر فعالان برخی از دلالان از بعد ازظهر روز یکشنبه تلاش کردند با ایجاد جو روانی پیرامون برخی اظهارات مقامات غربی قیمت ها را نوسانی کنند. جان کری گفته بود که اگر تا 21 مارس به توافق سیاسی و کلیات و اصول دست پیدا نکنیم میز مذاکره را ترک خواهیم کرد.
در غروب روز دوشنبه دلار و یورو بر 3431 و 3930 و پوند و درهم امارات بر 5295 و 938 تومان قرار گرفتند.

گزارش سایت طلا حاکیست، در چهارمین روز هفته شاخص بازار ارز شاهد سکون قیمتی بود، ثباتی که در نظر فعالان ناشی از کاهش هیجانات و افت بخشی از تقاضا در روز گذشته بود.

روز سه شنبه فضای بازار ارز آرام تر بود و این در حالی است که دلار در دو روز گذشته روزهای پرنوسانی را سپری کرد. صرافی بانکها در ساعات پایانی روز دوشنبه برای جلوگیری از ادامه افزایش قیمت دلار به عرضه این ارز پرداختند که این امر احتیاط معامله گران را در روز سه شنبه ایجاد کرد.

در پنجمین روز هفته قیمت دلار بعد از یک سکون قیمتی مجدداٌ افزایش قیمت را به ثبت رساند. اکثر فعالان این رشد را مربوط به افزایش تقاضا برای ارز مسافرتی در ماه پایانی سال و تحرک معامله گران غیر رسمی دانستند. البته حضور پررنگ صرافی بانک ها و پوشش بخشی از تقاضای بازار مانعی بر نوسانی شدن بازار شد.
در پایان روز چهارشنبه دلار و یورو بر 3435 و 3938 تومان و پوند و درهم بر 5335 و 941 تومان آرام گرفتند.

در روز پنج شنبه دلار بازهم افزایش یافت و به بهای 3441 تومان دست یافت که 35 تومان بالاتر از قیمت روز شنبه بود، امری که موجب شد تا هفته ی افزایشی دلار رقم بخورد.
در این روز هر یورو با بهای 3935 تومان و هر پوند انگلیس و درهم امارات با بهای 5350 و 945 تومان به فروش رسیدند.

شایان ذکر است، برخی از فعالان معتقد بودند در ماه پایانی سال افزایش تقاضا زمینه رشد دلار را فراهم می کند که این امر در هفته اول اسفند ماه محقق شد اما در روز گذشته در حالی که عرضه خاصی نیز از سوی صرافی بانکها صورت نگرفت، دلار با افت تقاضا روبرو و کاهش 17 تومانی را تجربه کرد.

گفتنی است، فضای بازار با نادیده گرفتن هیجانات کوتاه مدتش این اعتقاد را به اکثر فعالان القاء کرده است که مانند گذشته دیگر این بازار محل امنی برای سرمایه گذاری نیست و خرید دلار تنها به منظور سود گیری بسیار جانب احتیاط را می طلبد و دلار دیگر افزایش قابل توجهی نخواهد داشت./گ


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد