اونس طلا2380.35
مظنه16,596,000
18 گرم3,831,200
ارزش سکه37,390,788
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

دفاع طلایی برابر رکوردزنی سهام

فلز زرد روز چهارشنبه به کمک مواضع تازه رئیس بانک مرکزی آمریکا رو به رشد گذاشت، اما تحت فشار رکوردزنی‌های شاخص‌های سهام از اوج روزانه خود پایین آمد.



در واقع جلسه شهادت رئیس فدرال رزرو در سنای آمریکا توانست فاصله اونس با مرز 1200 دلار را اندکی بیشتر کند. اونس هم در روز دوشنبه و هم در روز سه‌شنبه روی بهای 1201 دلار ایستاد، گرچه در هر دو روز کف و سقف روزانه بسیار متفاوتی داشت.

هر اونس فلز زرد روز گذشته تا ساعت 8 بعدازظهر به وقت تهران به قیمت 1205 دلار رسید، گرچه هم‌اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی روز ثبت شده باشد.


تناقض‌های سه‌شنبه

طلا روز سه‌شنبه نیز مانند روز دوشنبه در بیشتر مقاطع پیرامون مرز 1200 دلار نوسان داشت، اما رسیدن اخبار تازه از جلسه شهادت جنت یلن در یکی از کمیته‌های سنا توانست اونس را که زیر مرز روانی مانده بود، دوباره به کانال 1200 دلار بازگرداند.

البته اثر این نشست در روز سه‌شنبه بسیار کمتر از انتظارها بود. کمترین قیمتی که در این روز ثبت شد 1194 دلار بود. دلار قوی در این روز هم فشار بر فلز زرد را حفظ کرد.

رئیس بانک مرکزی آمریکا در نشست روز سه‌شنبه گفت اقتصاد ایالات‌متحده همچنان به احیای خود ادامه می‌دهد و نهاد تحت ریاست او بالاخره نرخ‌های بهره را افزایش خواهد داد. با این همه ضعف دیگر اقتصادهای عمده، باعث احتیاط فدرال رزرو شده است.

یلن گفت: تصمیم در مورد زمان افزایش نرخ‌های بهره جلسه به جلسه معلوم خواهد شد. تناقض احیای اقتصاد آمریکا با انبساطی بودن سیاست‌های پولی اقتصادهای عمده جهان باعث شده ناظران اقتصاد جهان در مورد زمان افزایش نرخ‌های بهره فدرال رزرو تا حدی دچار سردرگمی شوند. اونس پس از رسیدن اخبار مربوط به نشست سنای آمریکا رو به افت گذاشت، اما به سرعت با خیز قیمتی مواجه شد.

اخبار مربوط به اروپا هم در این روز دچار تناقض بود. در حالی که یونان اخبار خوبی برای قاره سبز داشت، تورم منطقه یورو رکورد معکوسی را ثبت کرد. خبر مهمی که روز سه‌شنبه جلب توجه کرد اعلام خبر توافق یونان و اتحادیه اروپا بر سر جزئیات اصلاحات آینده اقتصادی برای دریافت کمک‌های مالی بیشتر بود.

این خبر فعلا به آرامش بازارها منجر شده، اما مشخص نیست در ماه‌های آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. روز سه‌شنبه همچنین اخبار بد دیگری از تورم منتشر شد. تورم منطقه یورو در ماه فوریه به کمترین حد از سال 1997 رسیده است، سالی که زمان آغاز ثبت چنین داده‌ای در قاره سبز بود.

«یورواستات» آژانس آمار اتحادیه اروپا تورم منطقه یورو را منفی 5/0 درصد اعلام کرده است.


بورس علیه چین

اونس طلا روز چهارشنبه را برخلاف روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با افزایش قیمت آغاز کرد، اما از اوج روزانه خود(تا لحظه تنظیم این گزارش) پایین آمد. بالاترین قیمت ثبت شده تا زمان نوشته شدن این گزارش 1213 دلار بود.

جنت یلن روز چهارشنبه نیز در یکی دیگر از کمیته‌های سنا به پرسش‌های نمایندگان پاسخ داد. پوشش جزئیات این جلسه در این گزارش ممکن نبود، اما به نظر نمی‌رسد مسائل تازه‌ای در نشست روز چهارشنبه مطرح شده باشد.

دیگر خبری که روز چهارشنبه به رشد قیمتی طلا کمک کرد بازگشایی بازارهای مالی چین پس از یک هفته تعطیلی به مناسبت سال نو چینی بود. میزان تقاضای چین که بزرگ‌ترین واردکننده طلا در جهان است بر بازار فلزهای گرانبها اثرگذار است.

روز گذشته اعلام ثبت بالاترین شاخص مدیران خرید چین در 4 ماه گذشته نیز خبر خوبی از اقتصاد چین بود. این شاخص برای ماه فوریه اعلام شده است.

اما روز چهارشنبه رشد شاخص‌های سهام باعث فشار روی قیمت‌ها در بازار فلزهای گرانبها شد. بازارهای سهام جهان روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود رسیدند.

این خیز واکنش به عدم تعجیل فدرال رزرو در افزایش نرخ‌های بهره و همچنین رسیدن اخبار خوب از مذاکرات یونان بود. البته اعلام بهترین شاخص مدیران خرید چین در 4 ماه گذشته نیز به این روند کمک بسیار کرد.

روند رو به رشد بازارهای سهام به افت اونس از اوج روزانه خود کمک کرد. با توجه به پایان شهادت‌های یلن، قیمت نهایی روز چهارشنبه می‌تواند جالب توجه باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد