تأثیر گذاران صنعت جواهرشناسی

رابرت کراونینگ شیلد علاقه طولانی مدت G. Robert Crowningshield در عرصه جواهرات به زمانی بر می گردد که او افسر نیروی دریایی بود. در آن زمان وی در مورد آزمایشگاه جواهر شناسی آمریکا(GIA) توسط یک جواهر شناس چیزهایی شنید.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

پس از آن وی در مطالعات جواهر شناسی GIA ثبت نام کرد. در ادامه کراونینگ شیلد به استخدام یکی از استادان موسسه GIA به نام Robert Shipley درآمد. در سال 1949، او به ایجاد نمایندگی در آزمایشگاه تجاری در شهر نیویورک مامور شد که خانه دوم او برای بیشتر کارهای برجسته به حساب می آمد.

اولین گزارش کراونینگ شیلد در مورد رنگ کردن ژادئیت، اولین کاربردها در زمینه تکنیک های اسپکتروسکوپی برای جداسازی الماس هایی با رنگ تزئینی طبیعی از پرداخت شده و اولین مطالعه جواهر شناسی کیفیت جواهر الماس های مصنوعی GE می باشد.

کراونینگ شیلد همچنین تحقیقات مهمی بر روی الماس ها و سنگ های قیمتی رنگ شده دارد و به راستی در تحول جواهر شناسی، آن گونه که ما امروز می شناسیم، نقش داشته است.

کراونینگ شیلد یکی از پیشگامان در صنعت جواهر شناسی، مطالعه علمی سنگ های قیمتی و پرورش دهنده هزاران جواهر شناس، در 8 نوامبر در سال 2006 در سن 87 سالگی درگذشت.

دکتر تام آندروود
دکتر Thom Underwoodآزمایشگاه جواهر شناسی را در سال 1978 در سن دیاگو بازگشایی کرد. او به صورت صنعتی بر روی جواهرات و آزمایش آن ها تمرکز نمود. دکتر آندروود عضو کمیته جواهرشناسان Vigilance می باشد و بر روی خطوط راهنما در صنعت جواهر شناسی کار می کند.

وی جوایز بسیاری را به منظور ارتقاء سطح استاندارد تعیین قیمت جواهرات از طرف بسیاری از شرکت ها دریافت نمود. هم اکنون دکتر آندروود با سخنرانی روی موضوعات منحصر به فرد سعی می کند دانش همکاران خود را افزایش دهد.

دکتر امانوئل فریتچ
دکتر Emmanuel Fritsch پروفسور فیزیک در دانشگاه Nantes از سال 1995 می باشد. وی دکترای خود را در ژئوفیزیک و ژئودینامیک درونی از دانشگاه پاریس در 1985 دریافت کرد. تحقیقات وی بر روی موضوع رنگ پذیری پارازیتی در صنعت شیشه سیلیسی می باشد. دکتر فریتچ سپس به انستیتو جواهر شناسی آمریکا (GIA) راه یافت. ابتدا وی به عنوان محقق در پست دکترا، سپس به عنوان دانشمند و در نهایت به عنوان مدیر GIA، برگزیده شد. وی بیش از 25 مقاله و کتاب منتشر کرده است.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها