اونس طلا2316.7
مظنه15,391,000
18 گرم3,553,000
ارزش سکه34,675,923
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

سیاست های انبساط پولی به نفع بازار طلاست

جفری نیکولز؛ مدیر عامل موسسه American Precious Metals Advisors و مشاور ارشد اقتصادی Rosland Capital می گوید: افزایش نقدینگی در جهان می تواند تقاضا برای طلا را در جهت حفظ ارزش دارایی ها افزایش دهد.



به گزارش کیتکو؛ در مسابقه و یا به عبارتی دیگر جنگ ارزی که بین اقتصادهای جهان رخ داده است به نظر بسیاری از تحلیل گران برنده اصلی بازار طلاست.

در هفته ای که گذشت بانک مرکزی سنگاپور نیز با اعمال سیاست های انبساطی دست اندر کاران بازار را شگفت زده کرد. در روز چهارشنبه گذشته مقام سیاست گذار پولی سنگاپور اعلام کرد اعمال سیاست های انبساطی به کاهش سرعت روند تقویت دلار سنگاپور نسبت به دیگر ارزهای رایج در جهان کمک خواهد کرد.

بر اساس اظهارات مقامت بانک داردمرکزی سنگاپور دلیل اتخاذ این تصمیم کاهش قیمت نفت و شوک قیمتی وارد شده است همچنین آنها اضافه کردند احتمال دارد نرخ تورم در سال 2015 به 0.5 درصد کاهش یابد.

با اتخاذ این سیاست بانک مرکزی سنگاپورنیز به لیست بلند بالای کشورهایی که در نظر دارند با اعمال سیاست های انبساطی و تضعیف واحد پولی خود اقتصاد کشورشان را به سمت تورم بیشتر و رشد اقتصادی قویتر سوق دهند.

بنابراین تا اینجا این لیست شامل بانک های مرکزی کشورهایی همچون: کانادا، دانمارک، اتحادیه اروپا و ژاپن می شود.

جفری نیکولز؛ مدیر عامل موسسه American Precious Metals Advisors و مشاور ارشد اقتصادی Rosland Capital می گوید؛ در حال حاضر مدیریت بازار طلا بر عهده حدس گمانهایی است که در مورد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو مطرح می شود، شاید بانک مرکزی آمریکا تنها بانکی است که در حال حاضر انتظار افزایش نرخ بهره از آن در سال 2015 می رود.

او اضافه می کند البته شاید در بلند مدت تحریکات اقتصادی که توسط بانک های مرکزی جهان انجام می شود به نفع بازار طلا باشد.

هووآرد ون تحلیلگر اقتصادی در HSBC نیز با این نظر که شاید اعمال سیاست های انبساطی در میان مدت به نفع بازار طلاباشد موافق است. او می گوید اگر چنانچه تمرکز بازار طلا از سمت فدرال رزرو به سمت بازار جهانی تغییر کند، این تغییر می تواند برای بازار طلا بسیار مفید باشد.

افزایش نقدینگی در جهان می تواند تقاضا برای طلا را در جهت حفظ ارزش دارایی ها افزایش دهد.

ون اضافه می کند تغییر سیاست بانک مرکزی سنگاپور می تواند تغییراتی در اوضاع بازارهای منطقه ای ایجاد کند. تحلیلگر HSBC می افزاید این تغییر سیاست می تواند یک تاثیر ادامه دار در بقیه مناطق و در نهایت سرتاسربازار های آسیا ایجاد کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد