اونس طلا2394.45
مظنه16,036,000
18 گرم3,701,900
ارزش سکه36,129,108
قدیم (بهار)40,100,000
جدید (امامی)43,100,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000

گزارش هفتگی سایت طلا از بازار طلا / چرخش فلز زرد از روند افزایشی

سایت طلا: طلا در هفته گذشته تحت تأثیر عوامل بنیادین کاهشی شاهد تضعیف قیمت بود، بطوریکه پایین ترین رقم از 15 ژانویه را نیز تجربه کرد.



به گزارش سایت طلا، بعد از تقویت 1.2 درصدی اونس در هفته منتهی به 3 بهمن ماه و حفظ روند افزایشی هفته های گذشته، پیش بینی های امیدوار کننده برای هفته گذشته با وجود دربرگیری داده های مهم اقتصادی همچون نشست فدرال رزرو و اعلام نتایج انتخابات یونان، تداوم داشت اما طلای جهانی با یک چرخش اولین افت هفتگی را تجربه کرد.

طلا با معلوم شدن نتیجه انتخابات یونان هفته جدید را با افزایش آغاز کرد. اما این افزایش تنها چند ساعت دوام آورد و با هضم هیجان ناشی از این انتخابات و با تأکید حزب پیروز بر عدم تلاش در جهت خروج از منطقه یورو سبب شد تا اونس تا سطح 1275 دلار پایین بیاید.

در انتخابات یونان حزب چپگرا اکثریت کرسی های پارلمان را از آن خود کردند که این حزب کاملاٌ مخالف برنامه های ریاضتی اعمال شده از سوی بانک مرکزی اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک جهانی بر نظام مالی این کشور است و پیروزی این حزب سبب نگرانی ها و در نتیجه افت شاخص های سهام و یورو در برابر دلار و افزایش طلا شد.

اما بعد با کنار آمدن بازارهای مالی با نتایج انتخابات یونان، طلا در پی تقویت دلار و دست یابی به بالاترین سطح در 12 سال اخیر و رشد بازارهای سهام کاهش یافت.

بازار طلای تهران در روز دوشنبه با کاهش طلای جهانی از ارزش فلزات طلایی کاست و این در شرایطی است که رشد دلار داخل این افت را محدود به 1 هزار تومان در هر مثقال طلای 17 عیار کرد. البته بازار تهران همزمان با افت اونس در روز جمعه و دلار در روز شنبه هفته را با کاهش 2 هزار تومانی آغاز کرده بود.

روز سه شنبه در ابتدا طلا تحت تأثیر افزایش دلار و شاخص سهام بازهم کاهش یافت اما افت دلار و تداوم عدم قطعیت درباره چشم انداز اقتصاد جهان مانع از ریزش بیشتر قیمت طلا شد.
رشد طلا روز سه شنبه عمدتاً ناشی از افزایش تقاضا و افت شاخص دلار از اوج 12 ساله خود بود. البته نباید افت شاخص ها را در بازارهای سهام نادیده گرفت.
در این روز بازار تهران در حالیکه طلای جهانی با نوسان افزایشی روبرو بود، تحت تأثیر افت دلار داخل از هر مثقال طلای 17 عیار یک هزار تومان کاست و ارزش این فلز زرد رنگ را به 457 هزار و 500 تومان رساند.

گزارش سایت طلا حاکیست، اونس روز چهارشنبه را با افزایش آغاز کرد اما با تشدید حالت انتظاری در آستانه بیانیه فدرال رزرو روبه کاهش گذاشت. فدرال رزرو در بیانیه پایانی خود تأکید کرد که همچنان رویکرد صبر را برای افزایش نرخ بهره در پیش خواهد گرفت اما این بار واژه زمان قابل توجه را حذف کرد تا احتمال افزایش زودتر نرخ بهره بیشتر از قبل باشد.

قیمت طلا در بازار داخل در روز چهارشنبه قدری افزایش یافت اما در روز پنج شنبه تحت تأثیر ریزش طلای جهانی و افت دلار داخل عقب نشینی کرد و از ارزش هر مثقال 2500 تومان کاست تا ارزش این فلز با قرار گرفتن بر بهای 455 هزار و 500 تومان نسبت به روز شنبه 1500 تومان کسر داشته باشد.

پنج شنبه اونس به پایین ترین حد در دو هفته گذشته یعنی 1258 دلار رسید که این ریزش ناشی از تقویت دلار و هضم داده های بیانیه فدرال رزرو در شب گذشته بود. البته اعلام کاهش شدید میزان مطالبات هفتگی بیمه بیکاری آمریکا که به پایین ترین سطح در 15 سال اخیر رسید نیز در این امر موثر بود.

طلای جهانی روز جمعه را با نوسان در محدوده 1250 دلار آغاز کرد اما تحت تأثیر میزان رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی سال 2014 که بدتر از انتظارها بود با افزایش روبرو شد.

بازار طلا اولین هفته ی کاهشی خود را در سال 2015 تجربه کرد اما قدرت آن در هفته های گذشته امید به تقویت این فلز گرانبها را کمرنگ نکرد. البته همچنان کسانی هستند که با این رویکرد مخالف هستند.

آنها معتقد هستند رشد اقتصاد آمریکا و افزایش ارزش دلار از جذابیت طلا کاسته و روند این فلز زرد رنگ را نزولی خواهد کرد و قیمت طلا در سال جاری به 1211 دلار خواهد رسید./گ


انتهای پیام



خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد