اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازار طلا درسال 2015 شرایط طبیعی دارد

بر اساس این پیش بینی ها برای بازار طلا در سال 2015 شرایط طبیعی دیده می شود همچنین شرایط بازار، برای نقره، پلاتین و پالادیوم، کاهشی پیش بینی می شود.



به گزارش کیتکو، انجمن بازار شمش لندن (LBMA) جدولی از متوسط قیمت تمام پیش بینی های انجام شده در مورد قیمت فلزات گرانبها در سال 2015 گرد آوری کرده است.

بر اساس این پیش بینی ها برای بازار طلا در سال 2015 شرایط طبیعی دیده می شود همچنین شرایط بازار برای نقره، پلاتین و پالادیوم، کاهشی پیش بینی می شود.

این جدول برگرفته از پیش بینی های تحلیلگران بانک های مختلف و بنگاه‌های پژوهشی از سرتاسر جهان است. اغلب این پیش بینی ها سطح قیمت تقریبا ثابتی را نسبت به سال قبل میلادی برای بازار طلا پیش بینی کرده اند.

متوسط این پیش بینی ها هزار و 211 دلار در هر اونس است. راس نورمن کارشناس Sharps Pixley بالاترین پیش بینی را برای متوسط قیمت طلا با هزار و 321دلار در هر اونس و آدام مایر از Crédit Agricole کمترین پیش بینی را برای قیمت طلا در سال 2015 با نرخ 950 دلار در هر اونس داشته است.

تحلیل گران بازار برای نقره متوسط 16 دلار و 67 سنت در هر اونس پیش بینی کرده اند و در سال 2015 قیمت متوسط پلاتین را هزار و 294 دلار و برای پالادیوم 834 دلار در هر اونس درنظر گرفته اند. از این رو قیمت نقره نسبت به سال گذشته میلادی 1.2 درصد به طور میانگین کاهش خواهد داشت.

همچنین برای پلاتین نیز کاهش 6.5 درصد پیش بینی شده است اما در این میان به نظر کارشناسان قیمت پالادیوم به طور متوسط 4.4 درصد رشد خواهد کرد.

دلایل مطرح شده توسط کارشناسان برای کاهش قیمت طلا در ادامه سال 2015 مواردی همچون احتمال تقویت قیمت دلار، افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نیمه دوم سال 2015، سیاست های تسهیلی برای رشد اقتصاد اروپا و کاهش قیمت نفت نام برده شده است که جذابیت فلز زرد را برای سرمایه گذاران تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در این میان تحلیل گران اعلام کرده اند تقاضا برای بازار طلا به میزان محدودی می تواند از افزایش تقاضای خرده فروشی در چین و هند تاثیر بپذیرد اما تقاضای بخش رسمی (مانند بانک های مرکزی) تغییر چندانی در سال 2015 ندارد.

کارشناسان در مورد چشم انداز نقره در سال 2015 کمی خوشبین تر بوده اند از آن جهت که بازه پیش بینی قیمت ها برای نقره از 13 دلار 91 سنت تا 19 دلار و 36 سنت در هر اونس در نوسان بوده است. از عوامل منفی تاثیر گذار در قیمت نقره تورم منفی و کاهش رشد اقتصادی چین نام برده می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد