اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ایران و آمریکا چه چیزهایی ردوبدل می‌کنند؟

انگور خشک، فرش، کتاب، بروشور، جزوه و مطبوعات، زعفران، فراورده‌ها و وسایل تهیه سوپ، آبگوشت و آش از جمله اقلام صادراتی ایران به آمریکا و خمیر چوب،مکمل‌های دارویی، اسپرم گاو، قایق‌های تفریحی و آب مقطر از جمله کالاهای وارداتی ایران از آمریکا است.



در چند سال اخیر با رشد تحریم‌ها علیه ایران از جانب کشور امریکا مراودات تجاری بین دو کشور به حداقل خود رسیده‌ است.

این در حالی است که در چند سال اخیر به دلیل تمایل بازرگانان دو کشور به برقراری روابط تجاری اقدامات متعددی در این زمینه انجام شده و مبادلاتی صورت گرفته است. بر این اساس تاکنون بارها از سوی بازرگانان ایرانی و امریکایی موضوع تاسیس اتاق بازرگانی مشترک دو کشور مطرح شده که البته به نظر می‌رسد تاکنون راه به جایی نبرده است.

به گفته برخی فعالان اقتصادی ایران مشکلات و موانع مربوط به حمل‌ونقل کالا، روابط بانکی و از همه مهم تر روابط سیاسی نامطلوب بین دو کشور سد تجارت بین دو کشور شده است.

با نگاهی به آمارهای مربوط به صادرات و واردات کالا بین این دو کشور در حد فاصل بین سال‌های 88 تا 93 در می‌یابیم که علی‌رغم تمام مشکلات موجود آب باریکه روابط تجاری هنوز به طور کامل مسدود نشده و اندک روابطی همچنان جاری است. هرچند که حجم واردات از امریکا به ایران بیش از صادرات کالا از ایران به امریکا بوده است.

عمده کالاهایی که از ایران به امریکا صادر شده است عبارتند از: انگور خشک، فرش، کتاب، بروشور، جزوه و مطبوعات، زعفران، صنایع دستی، خرما، تابلوی نقاشی، ماشین‌آلات نانوایی، دستگاه‌های برقی تشخیص بیماری، لباس زنانه و مردانه، زرشک، آلو، ترشی، سبزی‌جات و میوه ها، رب وجه فرنگی، لوستر، پنیر تازه، فراورده‌ها و وسایل تهیه سوپ،آبگوشت و آش، ظروف آلمینیومی، برنج و غیره .

همچنین کالاهایی نظیر خمیر چوب،مکمل‌های دارویی، تخم سبزیجات برای کاشت، کره بسته بندی شده، لوازم جراحی قلب، آنژیوگرافی، بالن قلب، فراوده‌های زیبایی و آرایشی،خون انسان و حیوان،مایع مخصوص شست و شوی لنز‌های چشمی،دریچه قلب،دستگاه تست قند خون،اسپرم گاو، اعضای مصنوعی بدن،قایق‌های تفریحی و ورزشی،آب مقطر،ظریف چدنی، کوره‌های صنعتی،روغن موتور و موارد دیگر نیز از جمله کالاهای وارداتی ایران از آمریکا بوده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد