پایان شگفت انگیز الماس اورلوف سیاه

در سال 1969، سنگ توسط چارلز وینسونو به قیمت 300 هزار دلار به یک خریدار ناشناس فروخته شد. در سال 1990 الماس دوباره در سوتبی (Sotheby) به حراج گذاشته شد و به مبلغ 99 هزار دلار به فروش رسید.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

اما بالاترین قیمت این سنگ در سال 1995 محقق شد یعنی زمانی که در یک حراج به کلکسیونری ناشناس به مبلغ 1.5 میلیون دلار فروخته شد. سپس در سال 2004، جی دنیس پتیمزاس، جواهرفروش و تاجر الماس از شهر جانستون ایالت پنسیلوانیا ، الماس را از کلکسیونر ناشناسی که آن را در سال 1995 به قیمت 1.5 میلیون دلار خریداری کرده بود، پس از مذاکرات طولانی که یک دلال گوهر- از خیابان پنجم نیویورک (5th Avenue New York ) از طرف او انجام داد ، بدست آورد. قیمت خرید الماس اعلام نشده بود، اما با توجه به زمان صرف شده در مذاکرات، تقریبا 6 ماه، امکان ندارد کمتر از 1.5 میلیون دلار باشد.

دنیس پتیمزاس تقریبا 30 ماه مالک الماس بود و ادعایی که درمورد نفرین قرار داده شده روی الماس وجود داشت را رد کرد. او می گوید الماس در طول مدتی که او مالکش بوده چیزی جز موفقیت برایش نداشته است. به گفته وی، در طول این مدت او از یک طرف با کسی که مدتها دوست داشته ازدواج و به خانه رویایی خود نقل مکان کرده، و از سوی دیگر رشد مداومی در کسب و کار الماس داشته است. با این حال، در طول دوره مالکیت او بود که الماس اورلوف بدنام وسیع ترین تبلیغات رسانه ای را داشت؛ هم بخاطر زیبایی اش و هم نفرین مورد ادعا.

رسانه الماس را به عنوان "ملعون ترین سنگ جواهر" و "گوهر مرگ شوم" توصیف کرد و از ادعاهایی مبنی بر خودکشی دو شاهزاده روس و تاجر الماس آمریکایی خبر داد. تبلیغات رسانه در پی دو رویداد بسیار شناخته شده بوجود آمد: نمایش الماس اورلوف "نفرین شده" برای اولین بار در انگلستان - در "نمایشگاه الماس" موزه تاریخ طبیعی (Natural History Museum)- که بین 21 ام سپتامبر 2005 و فوریه سال 2006 برگزار شد، و مراسم اهدای جوایز اسکار مارس 2006 - که در لس آنجلس برگزار می شود.

در "نمایشگاه الماس" که در موزه تاریخ طبیعی لندن (Londons Natural History Museum) برگزار شد، اورلوف سیاه همراه با دیگر الماس های مشهور جهان مانند ستاره هزاره (Millennium Star) 203.04 قیراطی، "استینمتز صورتی" (Steinmetz Pink) 59.6 قیراطی و الماس "بی همتا یا اینکامپربل" (Incomparable) 407.48 قیراطی نمایش داده شد.

این نمایشگاه توسط گروه استینمتز (Steinmetz Group ) با شرکت بازرگانی الماس (Diamond Trading Company ) به عنوان حامیان مشترک برگزار شده بود. این رویداد به عنوان یک فرصت استثنایی برای دیدن چنین "آرایه شگفت آوری" از الماس های مهم در یک نمایشگاه توصیف شد. مردم الماس دوست استقبال خوبی از این نمایشگاه نادر داشتند.

اورلوف سیاه در اسکار سال 2006

الماس سیاه اورلوف سپس همراه مالکش دنیس پتیمزاس به کالیفرنیا رفت تا حضور ستاره وار بعدی اش را در مراسم جوایز اسکار -که یکشنبه پنجم مارس 2006 برگزار شد- تجربه کند. پتیمزاس از ستاره فیلم "ترنس آمریکا"، فلیسیتی هافمن (Felicity Huffman)، که نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای نقش خود در فیلم بود، خواست تا گردنبند 2 میلیون دلاری اورلوف سیاه را به گردن بیاویزد اما هنگامی که وی روی فرش قرمز ظاهر شد، اثری از گردنبند نبود.

گردنبند اورلوف سیاه در جشن پیش از مراسم اسکار که در پنت هاوس هتل موندریان – دوم مارس 2006- برگزار شد، به نمایش درآمد؛ جایی که در آن افراد مشهور جواهرات 25 جواهرفروش مختلف به ارزش 12 میلیون دلار را تماشا کردند.

آخرین معامله و صاحبان فعلی الماس

دنیس پتیمزاس که 30 ماه الماس سیاه اورلوف را در اختیار داشت در نهایت تصمیم به فروشش گرفت چون می خواست الماس مونرو (Monroe Diamond) را خریداری کند. کریستی (Christie) نیویورک یازدهم اکتبر سال 2006، الماس را برای فروش گذاشت و الماس در نهایت با مبلغ 360 هزار دلار به خریداری ناشناس از قاره ای دیگر فروخته شد.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها