اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رای مثبت کمیته بانکداری سنای آمریکا به تشدید تحریم‌ها علیه ایران

کمیته بانکداری سنای آمریکا با اکثریت آراء طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن، اگر مذاکرات ایران با 1+5 بر سر برنامه هسته‌ایش تا پایان ماه ژوئن به نتیجه نرسد، تحریم‌های تهران تشدید خواهد شد.



به گزارش خبرگزاری رویترز، این طرح با 18 رای موافق در مقابل چهار رای مخالف به تصویب اعضای کمیته بانکی سنای آمریکا رسید.

با این حال انتظار نمی‌رود که طرح یاد شده حداقل تا روز 24 مارس در سنا به رای گذاشته شود.

گروهی از سناتورهای آمریکایی به دنبال تهدید باراک اوباما، مبنی بر وتوی طرح تشدید تحریم‌های ایران در جریان مذاکرات اعلام کردند که به مدت دو ماه طرح خود را به تاخیر می‌اندازند تا طرفین مذاکره به توافقی دیپلماتیک دست پیدا کنند. تنها چهار سناتور دمکرات شامل شرود براون، جک رید، جف مرکلی و الیزابت وارن به طرح کمیته بانکی سنا رای منفی دادند. طرح یاد شده از سوی سناتور جمهوریخواه مارک کرک و سناتور دمکرات رابرت منندز ارائه شده بود.

شش سناتور دیگر دمکرات همراه با 12 سناتور جمهوریخواه به طرح یاد شده رای مثبت دادند.

رابرت منندز پس از رای گیری کمیته بانکداری سنا گفت: این مصوبه تا حدودی هدف نهایی ما را تامین می‌کند که همانا جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای است.

وی گفت انتظار دارد در صورتی که مصوبه یاد شده در زمان مناسب خود به سنا آورده شود، مورد حمایت وسیع سناتورهای هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه قرار گیرد.

در عین حال پنجشنبه و در ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران با دولتهای غربی معاونان وزیران امور خارجه ایران و سه کشور اروپایی عضو گروه 1+5 در استانبول دیدار کردند که این دیدار بدون رسیدن به توافق مشخصی به پایان رسید.

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، که در این مذاکرات حضور داشت، بعد از این گفتگوها، دیدار با همتایان اروپایی خود را مفید دانست ولی تاکید کرد "در وضعیتی نیستیم که بتوانیم درباره پیشرفت در مذاکرات قضاوت کنیم."

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد