اونس طلا2379.99
مظنه16,591,000
18 گرم3,830,000
ارزش سکه37,379,523
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

اولین ناکام‌های انتخابات اتاق/حاشیه‌هایی که کمتر دیده شد

ثبت‌نام‌ برای حضور در انتخابات پیش‌روی اتاق‌های بازرگانی در هفته اخیر، حاشیه‌های قابل توجهی به همراه داشت؛ از رد درخواست ثبت نام برخی چهره‌های مطرح تا کم تعداد بودن زنان متقضی ثبت نام.



در چند روز اخیر فعالان اقتصادی که برخی از آنها چهره‌های شناخته شده و برخی دیگر ناشناخته بودندن برای ثبت‌نام به ساختمان اتاق تهران رفتند. برخی از آنها واجد شرایط کافی نبوده، برخی گروهی و همراه با سر و صدای زیاد و برگزاری نشست خبری، برخی در کنار همسر و برخی هم از این گروه به آن گروه رفتنشان حاشیه‌ساز شد.

کل ثبت نام‌ها
تاکنون (تا پایان روز پنجم) نزدیک به 128 نفر برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند که با باز بودن حوزه ثبت نام در محل اتاق تهران تا روز شنبه احتمال بالا‌تر رفتن متقاضیان رقابت با یکدیگر وجود دارد. این در حالی است که هنوز بسیاری از فعالان بخش خصوصی حاضر در دوره فعلی ثبت‌نام نکرده‌اند.

ثبت نام چهره‌های خاص
بعضی‌ها بودند که تمایل آنها برای شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی سر و صدای زیادی به پا کرد. این افراد چهره‌های عمدتا مطرح با سابقه‌ای بودند که کمتر اقتصادی بودند.

مهدی جهانگیری، مرتضی عراقچی، هادی رضوی(داماد معاون اجرایی رئیس جمهور) از جمله این افراد هستند. به اعتقاد برخی حضور مهدی جهانگیری برادر معاون اول رئیس جمهور در گروه ائتلاف برای فردا ممکن است این شائبه را به وجود بیاورد که این حضور موجب حمایت دولت از این گروه خواهد شد.

رد تقاضای ثبت نام‌ها
یکی از اتفاقات جالب و پرحاشیه در ثبت نام برای شرکت در دوره بعدی انتخابات اتاق بازرگانی رد تقاضای ثبت نام برخی افراد بود که دست بر قضا بیشتر آنها مدیران دولت دهم بودند. بابک افقهی و کاظم اکبرپور از زمره این افراد هستند.

اما تعدادی نیز بودند که مدیر احمدی‌نژادی نبودند اما باز هم نتوانستند ثبت نام کنند. کاظم سماک که همراه با محمد صدر هاشمی برای ثبت نام به اتاق تهران آمد واجد شرایط نبود و برگشت.

حضور کم تعداد زنان
از مجموع 128 نفری که برای شرکت در این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی ثبت‌نام کردند تنها شش نفر آنها زن بوده‌اند.

حضور کم رنگ زنان در انتخابات اتاق بازرگانی از دیگر نکات تامل برنگیز در این چند روز اخیر ثبت نام‌ها بوده است.

ثبت نام‌های دسته جمعی
به نظر می‌آید گروه‌های اصلی که در دوره هشتم در کنار هم در اتاق بازرگانی حضور می‌یابند با دوره فعلی کمی متفاوت شده است. در این دوره گروه ائتلاف برای فردا با رهبری مسعود خوانساری و پدرام سلطانی شکل گرفته است. گروه خواستاران تحول نیز با بازگشت محمد بهزادیان فعال‌تر شده و گروه فعالان توسعه نیز همچنان پابرجاست. در این دوره دو گروه ائتلاف برای فردا و خواستاران تحول برای اعلام همبستگی خود به صورت گروهی پای صندوق‌های رای رفته‌اند.

کوچ ازاین گروه به آن گروه
برخی‌ها هم بودند که با نام گروه‌های دیگر به واسطه حضورشان در آن گروه‌ها شناخته شده‌اند. اما کوچ و جابه‌جایی آنها در گروه‌های دیگر از اتفاقاتی بود که سر و صدای زیادی به پا کرد. در دوره بعدی انگار قرار است گروه پیشگامان توسعه شکل نگیرد و هنوز مشخص نیست اعضای آن به کدام گروه‌ها می‌پیوندند. اسدالله عسگر اولادی، مجید رضا حریری و فریال مستوفی از جمله این افراد بودند.

عسگراولادی که ابتدا به گروه فعالان توسعه تعلق داشت با راه‌اندازی گروه پیشگامان توسعه در دوره هفتم از مجمع فعالان توسعه جدا شد. در این دوره زمزمه‌های پیوستن او به تحول خواهان وجود دارد.

در کنار این‌ها امروز ابراهیم جمیلی و مسعود دانشمند که تا پیش از این به عنوان اعضای فعال گروه مجمع فعالان توسعه شناخته می‌شدند با عنوان عضوی از گروه «خانه اقتصاد ایران» پنجشنبه به ساختمان اتاق تهران رفتند و ثبت‌نام کردند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد