اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

99 درصد صنف طلا و جواهر پاک و بدون تخلف هستند

سایت طلا: مسئول بازرسی اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن بیان تخلف فقط یک درصدی در صنف طلا و جواهر به خریداران سکه توصیه کرد که تنها از سکه فروشان دارای مجوز خریداری کنند.



به گزارش سایت طلا داوود سلمانیان عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن حضور در " کافه طلا "، اکثر اهالی صنف طلا و جواهر را انسانهایی درست و کاسبانی شریف برشمرد و اعلام کرد: قریب به اتفاق این صنف بدور از تخلف و به عبارتی 99 درصد صنف طلا و جواهر پاک هستند و تنها یک درصد از این صنف احتمال تعدی از قانون را دارند، که در هر صنفی درصد اندکی متخلف مشاهده می شود.

مسئول بازرسی اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد سرکشی و بازرسی از طلافروشان مناطق مختلف تهران گفت: در همه سطح شهر تهران و در مناطق مختلف بازرسان و معتمدین آن نواحی که مورد وثوق و زیر مجموعه بازرسی اتحادیه طلا و جواهر تهران می باشند، به صورت مستمر بر واحدهای صنفی نظارت داشته و تخلفات احتمالی را گزارش می کنند.

وی بابیان اینکه بازرسی ها در مورد عیار مصنوعات طلا، سکه، کارهای بدون مجوز ساخت صورت می گیرد تأکید کرد: بازرسی از بازار تهران دارای اهمیت و توجه خاصی است، و با توجه به این که حجم قابل توجی مصنوعات طلا وارد بازار تهران می شود و میزان مبادلات طلا در این بازار بسیار زیاد است، مسلماً توجه و رصد بازار کار بسیار مهم و پیچیده ای است.

سلمانیان در ادامه افزود: با توجه به رشد حجم مبادلات در روزهای یکشنبه و چهارشنبه ی بازار تهران، بازرسی ها غالباً در این دو روز در هفته در بازار انجام می گیرد و استمرار این نظارتها بر کاهش تخلفات بسیار مؤثر است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد میزان عیار استاندارد مصنوعات طلا در کافه طلای سایت طلا گفت: عیار کلیه مصنوعات طلای بازار 750 یا 18 عیار است، و چنانچه عیار مصنوعی 749 و یا 748 باشد به سازنده آن تذکر می دهیم، و اگر 746 باشد که 4 واحد پایین تر از عیار استاندارد است، به شورای حل اختلاف اتحادیه گزارش می شود، و فروشندگان و سازندگانی که عیار مصنوعات طلای آنان پایین تر از 740 باشد، مستقیماً به دادسرا برای مراحل قانونی ارجاع داده می شوند.

این فعال بازار طلا، چالش صنف طلا و جواهر را در حال حاضر مبحث مالیات برارزش افزوده عنوان کرد و افزود: در راستای مشکلات این قانون، اتحادیه طلا و جواهر جلسات متعددی با کمیسیونهای مختلف مجلس و سازمان امور مالیاتی برگزار نموده، و نمایندگان این صنف دلایل خود را برای اصلاح آن ارائه نموده اند که امیدواریم مجلس محترم شورای اسلامی نهایتاً با اصلاح این قانون به معضل اصلی این صنف پایان دهد.

بازرس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص اقدام این اتحادیه برای جلوگیری از فروش سکه های تقلبی تصریح کرد: در حال حاضر طرحی در اتحادیه طلا و جواهر تهران در دست اقدام است که در آن بسته بندی سکه ها تغییر کرده و پلمپ آن طوری طراحی گردیده که به راحتی قابل باز شدن نیست، و هولوگرام آن در صورت هرگونه دست کاری تخریب می شود، و نهایتاً امنیت سکه های عرضه شده را در بالا می برد.

وی یاد آور شد: برای اجرای این طرح با فعالان بازار سکه جلساتی برگزار گردیده، و در این راستا هماهنگی هایی با بانک مرکزی انجام خواهد شد، که نتیجه این طرح باعث امنیت و رضایت مندی خریداران سکه خواهد گردید.

سلمانیان در خاتمه از همه خریداران سکه درخواست کرد برای تهیه سکه طلا، به سکه فروشان دارای مجوز مراجعه کنند تا در خرید خود اطمینان و آسایش داشته باشند.


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد