اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دو عامل احتمالی برای افزایش قیمت طلا در سال 2015 میلادی

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اقتصادی نشان می دهد که دو عامل مهم در افزایش احتمالی قیمت جهانی طلا در سال 2015 میلادی نقش خواهد داشت.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی پروفیت، قیمت جهانی طلا تنها در 3 هفته نخست 2015 میلادی بیش از 10 درصد افزایش یافت.

بر اساس این گزارش با اعلام نتایج انتخابات یونان و افزایش ارزش دلار در برابر یورو قیمت طلا با کاهش نسبی روبرو شده است. بسیاری از سرمایه گذاران تصمیم به فروش ذخایر طلای خود گرفته اند.

ولی هنوز برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در ماه های آینده تحت تاثیر دو عامل افزایش خواهد یافت. نخستین عامل مهم بر قیمت جهانی طلا ادامه سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان است.

اوضاع اقتصادی جهان هنوز به شدت شکننده و بی ثبات است و دستیابی به رشد و رونق باثبات و پایدار نیاز به سیاست های محرک پولی دارد. برپایه گزارش سایت طلا، بانک مرکزی اروپا به تازگی تصمیم گرفته است تا محرک پولی به ارزش هزار میلیارد یورو را تا سپتامبر 2016 میلادی اجرا کند.

عامل دوم موثر بر افزایش قیمت طلا در ماه های آینده، افزایش نگرانی ها و نااطمینانی های اقتصادی در جهان است. نگرانی های مربوط به رشد اقتصادی چین و منطقه یورو به خوبی در گزارش های اخیر صندوق بین المللی پول و بانک جهانی مشهود بوده است.

هر دو نهاد مالی بین المللی در گزارش های تازه خود پیش بینی نسبت به رشد اقتصادی جهان را کاهش داده اند./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد