اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اعتراض نسبت به کم ارزش نشان دادن کارت بازرگانی

رئیس اتاق بازرگانی با ابراز گلایه از بی توجهی قضات به اهمیت کارت بازرگانی و پروانه بهره برداری برخی فعالان اقتصادی، گفت: از دید برخی قضات، کارت بازرگانی کم ارزش تر از جواز کسب است.



غلامحسین شافعی در نشست صبحانه فعالان اقتصادی با دادستان کل کشور، یکی از عوامل مهم تسهیل کننده فضای کسب و کار را قوه قضائیه دانست و گفت: قوه قضائیه می‌تواند نقش بی‌بدیلی نسبت به امنیت سرمایه گذاری و امنیت قضایی ایفا کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران افزود: قوه قضائیه می‌تواند زمینه ساز توسعه اقتصادی باشد به نحوی که با ایجاد فضای امن، رونق را سبب شود و این در شرایطی است که بیشتر پرونده‌های موجود در قوه قضائیه ریشه اقتصادی دارند، بنابراین با توسعه فضای اقتصادی این گرفتاری‌ها نیز کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: اقدامات قوه قضائیه در سال‌های گذشته در راستای ایجاد کمیته‌های حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران و نزدیک شدن این قوه و قضات آن به مجموعه‌های اقتصادی، تاثیر تحول آفرینی در بسیاری از استان‌ها ایجاد کرده است، چرا که قضات از نزدیک با فعالیت‌های اقتصادی آشنا شده و نوع نگرش آنها نسبت به پرونده‌های قضایی تغیییر کرده است.

به گفته شافعی، البته در رسیدگی به پرونده‌های قضایی باید به این نکته توجه کرد که در بسیاری از بنگاه‌ها مدیرعامل یا اعضای هیات مدیره ای که مشکل اقتصادی دارند، می‌توانند مطابق با قانون بازداشت شوند اما این مسئله نباید به خود بنگاه صدمه وارد آورد؛ چرا که معیشت مردم با بسیاری از این بنگاه‌ها گره خورده و بنگاه به دلیل تخلف یک مدیر از فعالیت باز می‌ماند.

وی اظهار داشت: در شوراهای حل اختلاف، افراد حرفه‌ای باید حضور یابند و اگر چه همواره یکی از نمایندگان قوه قضائیه که عمدتا بازنشستگان آن هستند، حضور دارند اما در برخی از موارد کوتاهی می‌کنند و لازم است افراد حرفه ای برای دفاع جدی و احقاق حقوق در پرونده‌های اقتصادی و به ویژه مالیاتی حضور یابند.

شافعی با ابراز گلایه از برخی قضات نسبت به بی‌توجهی به اهمیت کارت بازرگانی و پروانه بهره برداری برخی فعالان اقتصادی، اظهار داشت: گاهی پروانه بهره برداری یک کارخانه دار یا صاحب کارت بازرگانی، میلیاردها تومان ارزش دارد ولی به اندازه یک جواز کسب مورد توجه قرار نمی‌گیرد و گاهی ارزش کارت بازرگانی کمتر از جواز کسب است، این دیدگاه باید اصلاح شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد