اونس طلا2394.45
مظنه16,076,000
18 گرم3,711,100
ارزش سکه36,219,228
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,400,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

تکرار پیش‌بینی‌های «تثبیتی» در بازار اونس

شروع قوی طلا در سال 2015 باعث‌شده پیش‌بینی‌های ویژه هفته کاری گذشته برای هفته کاری جدید نیز تکرار شود.


انتظار بیشتر کارشناسان این است که طلا با توجه به شتاب خود در سال جدید میلادی در روزهای پیش‌رو نیز از سطوح قیمتی خود کوتاه نیاید. به این ترتیب طلا همچنان با پیش‌بینی‌های امیدوارکننده روبه‌رو است، گرچه انتظار برای نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو می‌تواند بازار را از تکان‌های شدید بازدارد.

با ادامه رشد بهای فلز زرد در هفته گذشته و با توجه به بازگشت انتظار به بازار، پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت بیشتر به حفظ سطوح فعلی قیمتی اشاره دارند. اونس از ابتدای ژانویه 2015 روزهای خوبی را پشت‌سر گذاشته و این باعث شده که کارشناسان به روند این کالای گرانبها در هفته کاری جدید امید داشته باشند.

اونس در هفته گذشته با 1.2 درصد رشد به قیمت 1194 دلار رسید و گرچه نتوانست در کانال 1300 دلار بماند، اما روند افزایشی هفته‌های گذشته را حفظ کرد.‌

هاوارد ون، تحلیلگر کالا در موسسه HSBC می‌گوید طلا به‌دلیل شتابی که در روزهای گذشته داشته، قابلیت رشد بیشتر را دارد؛ اما او معتقد است که بازار پس از «شروع قوی در ابتدای سال» به سوی تثبیت پیش خواهد رفت. «طلا در سه هفته اول سال حدود 9 درصد رشد داشته، پس دوره‌ای از تثبیت دور از ذهن نیست.» طلا روز جمعه را با افت به پایان برد، اما از محدوده 1290 دلار پایین‌تر نیامد تا چشم‌انداز کوتاه‌مدت آن روشن بماند.

اوله هنسن، رئیس بخش استراتژی Saxo Bank می‌گوید که فلز زرد در هفته جدید در صورت حفظ ارزش میانگین 200 روزه، قاعدتا باید به‌دنبال ابقای سطوح فعلی خود باشد. میانگین 200 روزه اونس در حال حاضر 1256 دلار است. در هفته‌های گذشته بانک‌های مرکزی سوئیس، کانادا و اروپا بازارها را غافلگیر کردند و حالا همه منتظر مواضع جدید فدرال رزرو، بانک مرکزی آمریکا هستند.

فدرال رزرو پس‌فردا(چهارشنبه) بیانیه‌ای منتشر خواهد کرد که می‌تواند بازار طلا را تحت‌تاثیر قرار دهد. با این همه احتمال غافلگیری از سوی مقام‌های آمریکایی بسیار کمتر است. این واقعیت که فدرال رزرو پیگیر تغییر سیاست پولی خود نیست، می‌تواند به نفع دلار تمام شود و در نتیجه روی بهای طلا فشار وارد کند.

کالین چیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در CMC Markets می‌گوید که برنامه تسهیل کمی بانک مرکزی اروپا فعلا مهم‌ترین عامل افزایشی بلندمدت در بازار طلا است. با وجود این او اضافه می‌کند که با ادامه رشد اقتصاد آمریکا و آماده شدن شرایط برای افزایش نرخ‌های بهره از سوی فدرال رزرو، فلز زرد ممکن است به تثبیت سطوح فعلی روبیاورد.

اقتصاددانان موسسسه Capital Economics برای هفته پیش‌رو افزایش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند. این کارشناسان به رفتارهای اخیر بانک‌های مرکزی و اثر آنها بر تشدید عدم قطعیت در بازارها اشاره می‌کنند. این‌ها همه درحالی است که بازار طلا هفته جدید را با معلوم بودن نتیجه انتخابات روز یکشنبه یونان آغاز می‌کند.

انتخابات زودهنگام این کشور بحران‌زده نه‌فقط برای یونان بلکه برای تمام اروپا مهم خواهد بود. البته علاوه‌بر انتخابات یونان و بیانیه فدرال رزرو، داده‌های دیگری نیز در طول هفته موردتوجه قرار خواهد گرفت.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد