اونس طلا2393.09
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

معافیت مالیاتی حقوق تا یک میلیون و ۱۵۰‌هزار تومان/ برنامه‌ریزی کاهش قیمت خودروهای خارجی/ سهمیه‌بندی جدید برای گازوئیل

تکذیب ارتباط دولت سابق با بابک زنجانی در نامه‌ای به معاون اول، ۴ کالای استراتژیک ایران در صدر واردات کشور، اظهارات مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مبنی بر ۲ دلیل عدم باروری ابرها در ۲سال گذشته و.. برخی از مهمترین اخبار برگزیده امروز اقتصادی است.


گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه پنجم بهمن ماه 1393 به شرح زیر است:

درآمد ماهانه یک میلیون و 150 هزار تومان از مالیات معاف شد/ افزایش قیمت برق، آب و پیامک در سال 94

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: بر اساس مصوبه تلفیق حقوق و دستمزد بخش دولتی و غیردولتی در سال تا سقف 138 میلیون ریال در سال آینده از مالیات معاف است. محمدمهدی مفتح با اشاره به اینکه مشترکان آب شهری علاوه بر دریافت آب‌بهاء به اضافه هر متر مکعب آب مصرفی 150 ریال پرداخت برای تأمین آب شرب روستاها پرداخت خواهند کرد.

3 نقش IT در توسعه صادرات غیرنفتی/ رواج تفکر پکیج‌های سود تضمینی بدون زحمت/دولت ناهماهنگ و بخش خصوصی غیرپویا

یک کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات با بررسی 3 نقش IT در توسعه صادرات غیرنفتی، گفت: باور، برنامه، دولت، بخش خصوصی و سرمایه‌ انسانی 5 موردی است که ایران از کشورهای قوی در حوزه ICT کم دارد،‌ از قدیم در ایران کسب پول با زحمت همراه بود اکنون پکیج‌‌های سود تضمینی همراه با خوشی و بی‌زحمتی رایج شده است. شهاب جوانمردی معتقد است که نقش IT در توسعه صادرات غیرنفتی را به باید به 3 بخش IT به عنوان پیشران دیگر صنایع، دوم؛IT به عنوان حذف‌کننده فرآیندهای زاید و افزایش دهنده بهره‌وری در صنایع و سوم؛ IT در قالب صادرات خدمات فنی مهندسی تقسیم کرد.

لایحه رفع موانع تولید به «لایحه رفع موانع واردات» تبدیل شده است/ انتقاد از واردات شکر

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه لایحه رفع موانع تولید به لایحه رفع موانع واردات تبدیل شده است،‌ گفت: لایحه الحاقی ماده 28 خلاف نظر رهبری بوده و این لایحه برای واردات کالای قاچاق خارجی به کشور تسهیلاتی ایجاد می‌کند. قاضی‌پور نماینده اورمیه در مجلس با بیان اینکه اکنون کارخانه‌های قند و شکر محصولات خود را انبار کردند و امکان پرداخت پول چغندر کشاورزان را ندارند، گفت: وزیر صنعت آقای نعمت‌زاده در این شرایط 23 کشتی شکر وارد کرده است که این خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست مجلس است.

شاخص کل بورس با افزایش 75 واحد در کانال 65 هزار واحد ماندنی شد

شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با 75 واحد افزایش به 65 هزار و 105 واحد رسید. در بورس اوراق بهادار شاخص صنعت با 8 واحد افزایش به 54 هزار و 813 واحد رسید، شاخص 50 شرکت فعالتر بورسی با 4 واحد ارتقاء به 2657 واحد رسید، شاخص آزاد شناور با 205 واحد افزایش به 73 هزار و 671 واحد رسید، شاخص 30 شرکت بزرگ بورسی با 7 واحد افزایش به 2931 واحد رسید.

سهمیه‌بندی جدید گازوئیل بر اساس بارنامه کامیون‌ها تصویب شد/ قاچاق گازوئیل کاهش می‌یابد

در حالی کمیسیون انرژی تصویب کرد گازوئیل سهمیه‌ای تنها بر اساس بارنامه به وسایل نقلیه بین شهری اختصاص یابد که در صورت تایید این پیشنهاد در صحن علنی مجلس و عزم دولت برای اجرای آن این طرح نقشی اساسی در کاهش قاچاق گازوئیل خواهد داشت. ارشناسان می‌گویند با توجه به اینکه به سهمیه گازوئیل به اندازه دو برابر نیاز خودروهای سنگین اختصاص داده می‌شود، خودروهای سنگین یکی از مجاری مهم قاچاق و خروج سوخت از چرخه مصرف داخل کشور محسوب می‌شوند و اختصاص سهمیه گازوئیل بر اساس بارنامه می‌تواند بخش اعظم قاچاق روزانه 7 میلیون لیتر گازوئیل از کشور را متوقف کند.

تکذیب ارتباط دولت قبل با بابک زنجانی/ بگویید چه میزان از درآمد نفت در دولت یازدهم واریز نشده است

رئیس‌کل سابق بانک مرکزی در نامه‌ای به معاون‌اول رئیس‌جمهور نوشت: اظهارات جنابعالی درباره جلسات خصوصی مکرر رئیس‌کل سابق بانک مرکزی با آقای بابک زنجانی، کاملاً خلاف واقع است. یک بررسی مقدماتی کافی بود تا بر شما مبرهن شود شنیده‌های‌تان تا چه اندازه بی‌اساس بوده است. متن نامه‌ محمود بهمنی، نسخه‌ای از آن را در اختیار فارس قرار داده شده در لینک خبر فوق تشریح شده است.

90 درصد مواد الحاقی به لایحه رفع موانع تولید با نظر دولت بود/ محاسبه بدهی بخش خصوصی با ارز 1226

عضو کمیسیون مشترک اقتصادی گفت: مواد الحاقی به لایحه رفع موانع تولید با نظر دولت است و همچنین بدهی بخش خصوصی از محل افزایش نرخ ارز علی‌الحساب با همان ارز دولتی 1226 محاسبه می‌شود. جعفر قادری با اشاره به اینکه اگر موادی به لایحه اضافه شده، در جهت کمک به دولت به منظور حمایت از تولید بوده است، تصریح کرد: مجلس قطعاً به دنبال اضافه کردن محدودیت‌ها و دست‌انداز نیست و بیش از 90 درصد مواد الحاقی به لایحه رفع موانع تولید با همفکری دولت بوده است.

برنامه‌ریزی برای کاهش قیمت‌ خودروهای خارجی/ تعیین تکلیف ثبت سفارش‌های قبلی

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از برنامه واردکنندگان خودرو برای ثبات قیمت‌ و حرکت به سمت کاهش قیمت خودروهای خارجی خبر داد و گفت: شیوه‌نامه مربوط به ثبت سفارش‌های قبلی واردات خودرو توسط واردکنندگان غیررسمی در حال تدوین است. فرهاد احتشام‌زاد با بیان اینکه شیوه نامه مربوط به ثبت سفارش‌های قبلی انجام شده برای واردات خودرو توسط واردکنندگان غیر رسمی در حال تدوین است، گفت: به زودی در این مورد جلسه‌ای برگزار خواهد شد، تا راهکارهای مختلف بررسی شود.

گمرک مسئول ایجاد پنجره واحد طبق لایحه رفع موانع تولید شد

صبح امروز با تصویب نمایندگان مجلس گمرک مسئول ایجاد پنجره واحد طبق لایحه رفع موانع تولید شد. بر اساس بند «ج» ماده 20 لایحه مسئول ایجاد پنجره واحد موضوع ماده 7 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار مصوب 1390/12/3 در امور گمرکی در امر تجارت خارجی، گمرک ایران بوده و دستگاه‌های صادر کننده مجوز صادرات و واردات و ترانزیت موظفند ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون نمایندگان تام‌الاختیار خود را در گمرکات کشور (با تشخیص گمرک جمهوری اسلامی ایران) مستقر و نسبت به صدور مجوزهای مربوطه از طریق الکترونیکی اقدام کنند.

واردات 2.1 میلیارد دلار گندم/ 4 کالای استراتژیک ایران همچنان در صدر واردات

4 قلم کالای استراتژیک ایران از جمله گندم، ذرت، برنج و کنجاله در صدر واردات کشور هستند که سهم 13 درصدی را به خود اختصاص می‌دهند. براین اساس گندم به ارزش 2115 میلیون دلار و سهم 4.84 درصد ذرت به ارزش 1394 میلیون دلار و سهم 3.19 درصد برنج به ارزش 1195 میلیون دلار و سهم 2.74 درصد و کنجاله به ارزش 1077 میلیون دلار و سهم 2.47 درصدی بوده است.

تعیین نحوه فعالیت اپراتورهای تلویزیون تعاملی

مرکز تحقیقات مخابرات ایران برای تعیین نحوه فعالیت سرویس دهندگان OTT و پیشنهاد راه کارها و ضوابط مورد نیاز جهت ارائه خدمات OTT درخواست جذب مشاور ارائه کرد. رویکرد OTT به هر گونه خدمت و محتوای ویدیویی گفته می‌شود که از طریق اینترنت و توسط یک وسیله مثل گیرنده (STB) یا تلویزیون هوشمند به کاربر نهایی خواهد رسید. به نحوی که مزیت های IPTV را از نظر واسط کاربری مناسب برای تلویزیون حفظ می کند، ولی نیاز به شبکه محلی مدیریت شده ندارد و از همان بستر موجود اینترنت برای انتقال محتوا استفاده می کند.

2 دلیل عدم باروری ابرها در 2 سال گذشته/ احتمال ایجاد باران 15 درصد است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه یکی از دلایل عدم باروری ابرها در 2 سال گذشته، نبود اعتبار و تعمیر هواپیماهای مخصوص در اوکراین بود، گفت: ریزش باران و برف با باروری ابرها تنها 10 تا 15 درصد می‌تواند موثر باشد. خسرو ارتقایی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود باروری ابرها 2 میلیارد تومان هزینه در بر دارد، گفت: قراردادی که ما بسته‌ایم 2 میلیارد تومان است که یک مقدار آن پرداخت شده است و پول خاصی در این مرحله پرداخت نمی کنیم، اما وزارت نیرو قراردادی کلی با مرکز ملی باروری ابرها در سطح کشور دارد.

انتقاد نمایندگان از تغییر کاربری زمین کشاورزی/17 هزار هکتار باغ و شالیزار شمال تغییر کاربری شد

نمایندگان مجلس در قالب بررسی رفع موانع تولید در مورد پیشنهاد بررسی یک ماهه درخواست تغییر کاربری زمینهای دیم درجه 4 گفت: به بهانه حمایت از تولید نباید چوب حراج به زمینهای کشاورزی زده شود، همان گونه که 17 هزار شالیزار و باغ مرغوب شمال تغییر کاربری شد و توسعه هم حاصل نشد. مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه علنی مجلس با انتقاد از تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: به جای حمایت از تولید برنج در کشور، اقدام به واردات برنج می‌کنند، حال اگر در آینده تولید برنج و گندم نداشته باشیم، هر چه قدر هم پول بدهیم، برنج و گندمی در دنیا نیست که وارد کنیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد