اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تجربه سطوح جدید قیمتی توسط سکه

سایت طلا: سکه در هفته قبل با کسب رکوردها جدید قیمتی برای سومین هفته متوالی پایانی افزایشی را به خود دید که نوسانات اونس و گاه دلار در این امر موثر بودند.

به گزارش سایت طلا، بازار سکه در روز گذشته نوسانات محدودی را شاهد بود که در نهایت سکه ها بر بهای روز پنج شنبه آرام گرفتند و این در حالی است که سکه در هفته گذشته جهش قیمتی را تجربه کرد.

بنابراین گزارش، بازار سکه در حالی شنبه ی گذشته تحت تأثیر خیز طلای جهانی افزایش قابل توجهی را تجربه کرد که ارزش دلار به عنوان متغییر دیگر این بازار با کاهش نسبی روبرو شد.

افزایش قیمت سکه که از چهارشنبه 24 دی ماه آغاز شده بود در روز شنبه در پی اونس جهانی به اوج خود رسید تا سکه با رشد 22 تومانی نه تنها از مرز 1 میلیون تومان بگذرد بلکه فاصله قابل توجهی نیز از این سطح بگیرد، قیمتی که در 8 ماه و نیم اخیر بی سابقه بود. سکه بهار آزادی در مقطعی نیز به بهای 1 میلیون و 30 هزار تومان دست یافت.

بر همین اساس در غروب روز شنبه ارزش هرقطعه سکه بهار آزادی و نیم سکه به 1 میلیون و 20 هزار تومان و 511 هزار تومان و هر ربع و سکه 1 گرمی به 275 و 174 هزار تومان رسید.

در روز یکشنبه بازار سکه به روند افزایشی خود ادامه داد که این بار این رشد را مدیون تقویت دلار داخل بود. البته بازار سکه هنوز از شوک رشد طلای جهانی فارغ نشده و تحلیلگران معتقد هستند که در صورت ادامه دار شدن رشد طلا در بازارهای جهانی سکه نیز سطوح بالاتری را تجربه خواهد کرد.

بهای سکه در روز دوشنبه با تأثیر گرفتن از روند دلار بازهم رشد قیمت را تجربه کرد و این در حالی است که طلای جهانی در این روز با افت نسبی روبرو شد تا نقشی در رشد قیمت سکه نداشته باشد.

در روز دوشنبه ارزش سکه بهار آزادی و نیم سکه بر بهای 1 میلیون و 35 هزار تومان و 516 هزار تومان و قیمت ربع سکه و سکه 1 گرمی بر 272 و 173 هزار تومان قرار گرفت.

گزارش سایت طلا می افزاید، در روز سه شنبه بهای سکه با وجود حرکت دلار به کانال پایین تر، 3 هزار تومان افزایش یافت که این افزایش قیمت مربوط به رشد طلای جهانی و نزدیک شدن آن به کانال 1300 دلاری بود.

رشد سکه و افت دلار در روز چهارشنبه نیز تکرار شد تا همزمان با افت 14 تومانی دلار نرخ سکه با عبور طلای جهانی از مرز 1300 تومان افزایش یابد و به 1 میلیون و 40 هزار تومان برسد.

کاهشی طلای جهانی و افت نسبی دلار داخل بازار سکه را در روز پنج شنبه قدری کاهشی کرد و بازار سکه با مقاومت تنها به کاهش 1 هزار تومانی سکه بهار آزادی تن در داد تا با قرار گرفتن بر بهای 1 میلیون و 39 هزار تومان اختلافش با روز شنبه به 19 هزار تومان ررشد برسد.
در روز پنج شنبه ارزش نیم سکه به 491 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی به 268 و 172 هزار تومان رسید.

بازار سکه که در دی ماه عمدتاً شاهد نوسان سکه بهار آزادی در دو مرز 980 و 990 هزار تومان بود، در حالی هفته چهارم را سپری کرد که بهای سکه با اهرم اونس جهانی و گاه دلار جهش قیمتی را تجربه کرد و توانست با اختلاف 41 هزار تومانی خود را از سطح 998 هزار تومان به 1 میلیون و 39 هزار تومان برساند./گ


انتهای پیام



خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد