اونس طلا2209.39
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

افزایش متقاضیان خرید و فروش مسکن در تهران/ آغاز فروش اینترنتی بلیت قطارهای نوروزی از ساعت ۱۹ امروز/ پیش‌بینی افزایش قیمت طلا در سال ۲۰۱۵

هم‌صدایی وزیر ارتباطات و وزیر آموزش و پرورش در مخالفت با فیلترینگ شبکه‌های موبایلی، اظهارات مدیرعامل منقه آزاد کیش مبنی بر طلب ۳۶میلیارد تومانی منطقه آزاد کیش از بابک زنجانی از مهمترین اخبار امروز اقتصادی است.


گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز شنبه چهارم بهمن‌ماه 1393 به شرح زیر است:

* رونق خرید و فروش مسکن در تهران/ افزایش متقاضیان مسکن به دلیل ثبات قیمت‌ها در بازار

اطمینان متقاضیان مسکن از ثبات قیمت‌ها تا پایان سال جاری و اوایل سال 94 باعث شده این روزها تعداد متقاضیان خرید مسکن در بازار افزایش یابد و تا حدودی رونق نسبی به این بازار روی خوش‌ نشان دهد.

حسام عقبایی با بیان اینکه خرید و فروش مسکن در دی ماه امسال نسبت به ماه قبل و حتی نسبت به دی ماه سال 92 رونق گرفته است گفت: آمارها از سامانه املاک نشان می‌دهد که خرید و فروش مسکن حدود 20 درصد رشد داشته است، هر چند این رونق به معنی افزایش قیمت مسکن نیست.

* پیش‌بینی نفت 80 دلاری در سال 2016

موسسه مودی پیش‌بینی کرد قیمت نفت در سال 2016 به 80 دلار افزایش یابد. بنا به این گزارش، با آغاز روند افزایشی قیمت نفت، قیمت هر بشکه از این حامل انرژی در ابتدای سال 2016 به 80 دلار خواهد رسید.

* مذاکرات طولانی هسته‌ای، کم‌رنگ شدن خوش‌بینی سرمایه‌گذاری در ایران

فارین پالیسی در گزارشی نوشت: در حالی‌که سال گذشته اجلاس داووس سرشار از خوش‌بینی برای باز شدن دروازه‌های ایران به سوی سرمایه‌گذاران بود، امسال این خوش‌بینی به علت طولانی شدن مذاکرات هسته‌ای کم‌رنگ شده است.

با توجه به اینکه به نظر می‌رسد که هیچ توافق هسته‌ای به زودی به دست نیاید و مذاکرات میان ایران و 6 مذاکره‌کننده طولانی شده است، اما دسترسی به هیئت ایرانی حاضر در داووس سخت نیست.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه بعدازظهر روز جمعه در مورد «چشم‌انداز ژئوپلتیکی» سخنرانی کرد، اما در غیر این صورت ایران در دستور جلسه کنفرانس قرار نداشت.

* آغاز فروش اینترنتی بلیت قطار‌های نوروزی از ساعت 19 امروز/ پیش‌فروش‌ مسیر مشهد از 6 بهمن‌ماه

فروش اینترنتی بلیت نوروزی قطارها از ساعت 19 امروز آغاز می‌شود که برای‌ محورهای شمال، شمال غرب و محور آذربایجان است، همچنین پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطار برای محورهای خراسان، تهران و مشهد از ساعت 19 روز 6 بهمن‌ماه آغاز خواهد شد.

همچنین، ‌پیش فروش بلیت به صورت اینترنتی برای محورهای شمال، شمال غرب و محور آذربایجان از امروز شنبه 4 بهمن‌ماه 93 ساعت 19 آغاز می‌شود.

* نباید ریسک سیستماتیک به سرمایه‌گذار بورس تحمیل شود

مدیر نظارت بر بورسها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تصمیم‌گیران نباید ریسک سیستماتیک و خارج از کنترل مردم به سهامداران تحمیل کنند.

محمودرضا خواجه‌نصیری افزود: گاهی سیاست‌های اقتصادی بر شرکت‌های بورسی اثرگذار است و سرمایه‌گذار حس می‌کند که تحت کنترل او نیست و مجموعه سیاستگذاران باید رویکردی به بازار سرمایه داشته باشند که ریسکی که تحت کنترل مردم نیست، به آنها تحمیل نکنند.

* هم‌صدایی 2 وزیر در مخالفت با فیلترینگ شبکه‌های موبایلی/ ایجاد برنامه‌های داخلی به معنای مسدودسازی نمونه‌های خارجی نیست

در حالی که وزیر ارتباطات می‌گوید: اولویت راه‌اندازی شبکه‌های موبایلی داخلی است اما پس از موفقیت در این هدف نیز شبکه‌های خارجی را مسدود نمی‌کنیم، وزیر آموزش و پرورش نیز تاکید دارد، بستن شبکه‌ها مشکلی را حل نمی‌کند.

وزیر ارتباطات گفت: اولویت این است که بخش خصوصی شبکه‌هایی ایجاد کند که مدیریت آن ها در داخل کشور باشد تا اطلاعات مردم به کشورهای دیگر منتقل نشود. اما تا زمان راه اندازی نمونه‌های داخلی این شبکه‌ها، بهتر است برای دسترسی مردم مشکلی ایجاد نشود.

* افزایش پیش‌بینی قیمت طلا و کاهش پیش‌بینی قیمت دیگر فلزها در سال 2015

گروه بانکداری گلدمن سچز پیش‌بینی قیمتی خود برای طلا را از 1200 دلار به 1262 دلار افزایش داد. این در حالی است که این بانک پیش‌بینی خود برای چندین فلز گران‌بها در جهان از جمله مس و آلومینیوم را کاهش داده است.

این بانک سرمایه‌گذاری اعلام کرد، کاهش هزینه‌ها دلیل اصلی این تغییرات است و این کاهش به علت تقویت واقعی ارزش دلار و همچنین پیش‌بینی برای این تقویت، کاهش قیمت انرژی و دیگر هزینه‌ها و انتظار بهبود بازدهی معادن رخ داده است. همچنین تقاضای کمتر از انتظار از سوی چین و اروپا بر فضای کاهشی افزوده است.

* رشد اقتصادی بانک مرکزی مقدماتی است/ استفاده از منابع بخش کشاورزی برای تعیین دقیق رشد اقتصادی

رئیس مرکز آمار ایران گفت: به دلیل انجام سرشماری بخش کشاورزی نتوانستیم آمار مقدماتی رشد اقتصادی را تهیه کنیم. تأکید کرد: مرجع رسمی آمار کشور و نه آمار برآوردی مرکز آمار ایران است و از طریق شورای عالی آمار و رئیس سازمان مدیریت اجازه گرفتیم که بخش کشاورزی را تکمیل کنیم و پس از آن رشد اقتصادی سال 93 از سوی این مرکز ارائه شود.

* واگذاری قشم‌ایر به وزارت نفت بابت بدهی بابک زنجانی/ طلب 36 میلیارد تومانی منطقه آزاد قشم از بابک زنجانی/ آغاز ساخت 15 هزار خودروی هیبریدی چینی در قشم

مدیرعامل منطقه آزاد قشم گفت: 36 میلیارد تومان از بابک زنجانی طلبکاریم که بابت آن به دادستانی نامه زده‌ایم. همچنین ایرلاین قشم‌ایر نیز به وزارت نفت بابت طلبش از این فرد واگذار شده است.

علی‌اکبر شعبانی‌فرد افزود: امروزه در دبی پس از 20 سال با چالش جدی مواجه هستند، چرا که برای فرود هواپیما و رفت و برگشت آن باید مسیر 300مایلی طی شود در حالی که در تمام کشورها در بازار به دنبال نزدیک‌ترین بارانداز به مقصد هستند.

* آغاز مزایده اموال مازاد بانک‌ها/ فروش 470 میلیارد تومان ملک در 6 سال

مدیر عامل شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها با اشاره به شروع مزایده اموال مازاد بانک‌ها، گفت: از آغاز به کار شرکت در سال 87 تاکنون 470 میلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌ها توسط این شرکت به فروش رسیده است. حسن یمنی با بیان اینکه بازگشایی پاکات پیشنهادی از روز 21 بهمن انجام می‌شود، افزود: در این مرحله 299 ملک به ارزش پایه 988 میلیارد ریال عرضه می‌شود.

* پیشنهادات شرکت ملی پتروشیمی درباره قیمت گاز پتروشیمی‌ها

معاون وزیر نفت درباره پیشنهادات شرکت ملی پتروشیمی در زمینه قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی‌ها توضیح داد و گفت: خوشبختانه 3 وزیر برای طراحی آیین‌نامه خوراک پتروشیمی‌ها مامور شده‌اند که این 3 وزیر نظرات متفاوتی دارند و طبعاً نتیجه معقولی درباره قیمت‌گذاری خوراک حاصل خواهد شد.

عباس شعری‌مقدم در پاسخ به انتقادات مربوط به متصل کردن قیمت خوراک به قیمت محصول در فرمول وزارت نفت گفت: در آیین‌نامه‌ای که وزرا تنظیم می‌کنند، این موارد قطعاً مد نظر قرار خواهد گرفت.

* مصرف برنج 3 میلیون تن و نیاز به واردات 1.2 میلیون تن/ خودکفایی 60 درصدی تولید برنج طی 8 سال

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای حمایت از کشت برنج در مناطق گیلان و مازندران برنامه‌ ویژه‌ای داریم، گفت: با اجرای این طرح طی 8 سال به خودکفایی 60 درصدی در تولید برنج می‌رسیم.

عباس کشاورز افزود: این طرح یک بسته کامل است و شامل دامنه وسیعی از مزرعه، تحقیق، ترویج، نوسازی، کیفیت و مکانیزاسیون است که در صورت عملیاتی شدن به صورت ویژه تولید برنج افزایش خواهد یافت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد