اونس طلا2316.59
مظنه15,266,000
18 گرم3,524,100
ارزش سکه34,394,298
قدیم (بهار)39,000,000
جدید (امامی)41,950,000
نیم24,800,000
ربع14,950,000

اختلاف نظر کارشناسان اقتصادی در خصوص تاثیر انتخابات یونان بر قیمت طلا

سایت طلا : در حالی که انتخابات سراسری یونان قرار است فردا یکشنبه برگزار شود کارشناسان اقتصادی در خصوص تاثیرات احتمالی نتایج انتخابات بر قیمت طلا اختلاف نظر دارند.



به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، شهروندان یونانی فردا 25 ژانویه دولت جدیدی را انتخاب خواهند کرد. این مساله نگرانی ها نسبت به آینده یونان و سرنوشت منطقه یورو را بیشتر کرده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازار در خصوص این مساله اختلاف نظر دارند که آیا نتایج انتخابات یونان می تواند به نفع قیمت طلا باشد؟

تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که چپگراهای یونان نسبت به راستگراها و محافظه کاران پیشی گرفته اند و احتمالا پیروز انتخابات فردا خواهند بود.

چپگراها به شدت مخالف اجرای سیاست های ریاضتی هستند و این مساله احتمال خروج یونان از منطقه یورو را تقویت کرده است. اگر چپگراها در انتخابات به پیروزی برسند، آینده یونان در منطقه یورو با ابهام جدی روبرو خواهد شد.

بدترین سناریوی ممکن این است که مذاکرات دولت جدید یونان منجر به هموار شدن مسیر برای خروج از منطقه یورو شود. اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک تاکید کرد که وی بعید می داند که یونان از منطقه یورو خارج شود ولی این سناریویی نیست که سرمایه گذاران احتمال وقوع آن را رد کنند.

وی افزود: پیش بینی من این است که تا زمانی که نگرانی های مربوط به خروج یونان از منطقه یورو وجود داشته باشد، تقاضا و قیمت طلا افزایش بیشتری خواهد یافت.

گزارش سایت طلا حاکیست، جولیان جیسوپ تحلیلگر موسسه کاپیتال اکونومیکس نیز تاکید کرد که پیروزی چپگراها در انتخابات یونان به نفع قیمت طلا خواهد بود.

ولی سیمون وارد تحلیلگر برجسته موسسه هندرسون گلوبال تاکید کرد که فارغ از اینکه نتیجه انتخابات یونان چه خواهد بود، من فکر می کنم روز دوشنبه فشار زیادی برای فروش طلا در بازارهای جهانی خواهد بود.

هنوز بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که مقام های اتحادیه اروپا همه تلاش خود را خواهند کرد تا مانع از خروج یونان از منطقه یورو شوند. به نظر می رسد اعلام تصمیم اخیر بانک مرکزی اروپا برای اجرای محرک پولی جدید نیز موجب افزایش رشد اقتصادی منطقه یورو خواهد شد و این مساله مقام های یونانی را برای خروج از منطقه یورو با تردید بیشتری روبرو خواهد کرد./م


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد