اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اعلام رسمی نرخ ارز در سایت کانون صرافان تا ۲ روز آینده

درحالی که طبق دستورالعمل مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها، کانون صرافان باید نرخ انواع ارز را اعلام کند کسب اطلاعات حکایت از آن دارد که این سایت درحال آماده سازی زیرساخت‌هاست و تا ۲ روز آینده این مصوبه را اجرایی می کند.



طبق ماده 8 مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها، کانون صرافان مکلف است در محدوده زمانی مندرج در ماده (4) این مقررات هر یک ساعت یک بار میانگین موزون نرخ خرید صرافی‌ها و میانگین موزون نرخ فروش صرافی‌ها را محاسبه و در تارنمای خود اعلام نماید. نرخ‌های اعلام شده میانگین موزون معاملات انجام شده در یک ساعت است و شامل معاملات کل روز نمی‌گردد.

همچنین براساس ماده (9) آخرین نرخ محاسبه شده به‌شرح ماده (8) فوق، نرخ پایانی (Closing Rate) روز کاری خواهد بود. براساس ماده (10) نیز نرخ شروع بازار (Opening Rate) در روز کاری بعد، نرخ پایانی بازار در روز کاری قبل با دامنه تغییرات 2/. ± درصد خواهد بود.

طبق ماده (11) نیز کانون صرافان موظف است تا ساعت 11 هر روز میانگین موزون نرخ ارز روزانه کل خریدها و میانگین موزون نرخ ارز کل فروش‌ها در روز کاری قبل را محاسبه و در تارنمای خود قرار دهد. تبصره: اطلاعات مربوط به نوع ارز، نرخ ارز و حجم معاملات انجام شده، از طریق سامانه سنا در اختیار کانون صرافان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، غلامعلی کامیاب در پاسخ به این پرسش که پیرو ابلاغ دستورالعمل مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌هاو الزام بانک مرکزی به اعلام نرخ های ارز از سوی کانون صرافان، چه برخوردی با دلال‌های سبزه میدان و پاساژ افشار که روزانه با تجمع در این اماکن به نرخ گذاری می پردازند، خواهد شد؟ گفته است: با توجه به ابلاغ این دستورالعمل دیگر کسی نباید این کار را انجام دهد چراکه جرم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه همانطور که افراد به راحتی نمی توانند در ملاء عام مرتکب جرم شوند و امور خلاف را انجام دهند در بازار ارز هم عده ای نمی توانند نرخ تعیین کنند و ارز بفروشند، تصریح کرد: بنابراین دیگر افراد نباید در بازار ارز به این شکل فعالیت کنند.

برای کسب اطلاع از نحوه اجرای این دستورالعمل و همچنین مشاهده نرخ انواع ارز در سایت کانون رسمی صرافان به این سایت مراجعه شد اما نرخی در این سایت درج نشده است.

یکی از فعالان کانون صرافان در همین ارتباط گفت: طی یکی دو روز آینده زیرساخت های لازم نهایی می شود و بعد از آن نرخ ها از سوی کانون صرافان اعلام خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد