اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نوسان اونس در مرز 1300 دلار

سایت طلا : قیمت جهانی طلا که امروز جمعه در نخستین لحظات مبادلات به 1300 دلار رسیده بود با اندکی کاهش روبرو شده ولی همچنان نزدیک به بالاترین سطح در 5 ماه اخیر قرار دارد.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، پس از تصمیم روز گذشته بانک مرکزی اروپا برای اجرای محرک پولی با هدف کمک به رشد و رونق اقتصادی منطقه یورو، قیمت طلا بار دیگر با افزایش نسبی روبرو شد و به مرز 1300 دلار در هر اونس رسیده است.

بر اساس این گزارش بانک مرکزی اروپا در نشست روز گذشته خود تصمیم گرفت تا ماه سپتامبر 2016 میلادی هر ماه 60 میلیارد یورو برای خریداری اوراق قرضه اختصاص دهد. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی این اقدام موجب افزایش احتمالی نرخ تورم در منطقه یورو خواهد شد و به همین علت تقاضای طلا افزایش خواهد یافت.

اعلام این تصمیم همچنین موجب شد تا ارزش یورو در برابر دلار به پایین ترین سطح در 11 سال اخیر برسد. جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه مالی اچ اس بی سی تاکید کرد که تصمیم بانک مرکزی اروپا برای اجرای محرک پولی موجب کاهش بیشتر ارزش یورو در برابر دلار خواهد شد ولی این مساله از سوی دیگر به نفع قیمت طلا خواهد بود.

وی افزود: البته به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت به شدت در برابر سطح قیمتی 1300 دلاری مقاومت خواهد کرد و اگر بتواند این سطح را پشت سر بگذارد می توان نسبت به افزایش بیشتر قیمت طلا امیدوار بود.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 10 درصد رشد داشته است. قیمت طلا در دو سال گذشته با افت متوالی روبرو شده بود که این مساله از سال 1998 میلادی بی سابقه بوده است.

قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به بیش از 1306 دلار رسید که این رقم از 15 اوت گذشته بی سابقه بوده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی عامل مهم دیگری که در روزهای آینده بر قیمت طلا موثر خواهد بود برگزاری انتخابات یونان است.

در صورت پیروزی چپگراها در این انتخابات نگرانی ها در خصوص خروج احتمالی یونان از منطقه یورو بیشتر خواهد شد. نگرانی ها در خصوص وضعیت اقتصادی جهان نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد اف سی استون نیز تاکید کرد که نگرانی ها در خصوص رشد و رونق اقتصادی جهان در سال 2015 میلادی می تواند قیمت طلا را به بیش از 1320 تا 1350 دلار افزایش دهد./م


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد