اونس طلا2324.19
مظنه15,351,000
18 گرم3,543,700
ارزش سکه34,585,803
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,300,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه موجب افزایش قیمت طلا خواهد شد

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که در صورت تشدید مجدد بحران در روابط روسیه و اوکراین و اعمال تحریم های جدید از سوی اتحادیه اروپا، قیمت جهانی طلا بار دیگر با افزایش روبرو خواهد شد.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی فوربس، قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون با رشد 9 درصدی روبرو شده ولی در مقابل شاخص سهام اس اند پی 500 عملکرد منفی داشته است.
قیمت طلا اکنون به مرز 1300 دلار در هر اونس رسیده که نسبت به ابتدای سال 2015 میلادی بیش از 90 دلار رشد داشته است.

بر اساس این گزارش علت اصلی افزایش قیمت طلا شاید نگرانی های بین المللی در خصوص کاهش رشد اقتصادی اروپا و چین بوده است. تصمیم بانک مرکزی سوییس برای متوقف کردن نرخ برابری فرانک و یورو نیز بر افزایش قیمت طلا موثر بوده است.

ولی برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که دلیل دیگری نیز می تواند عامل اصلی افزایش قیمت طلا در هفته های آینده باشد و آن تشدید مجدد بحران در روابط روسیه و اوکراین است.

روسیه و اوکراین طی ماه های گذشته بر سر تحولات شرق اوکراین با اختلافات زیادی روبرو شده اند. کشورهای غربی نیز به بهانه دخالت روسیه در شرق اوکراین تحریم های اقتصادی و تجاری زیادی را علیه مسکو اعمال کرده اند.

گزارش سایت طلا حاکیست، مارس گذشته روسیه کریمه را به خاک خود ملحق کرد و در پی این اقدام بود که اوکراین خواستار حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا علیه اقدامات روسیه شد.

اکنون مناطقی در شرق اوکراین وجود دارد که خواستار جدایی و استقلال از این کشور هستند. تحلیلگران معتقدند که در صورت افزایش تحریم ها علیه روسیه تا 31 جولای امسال قیمت طلا نیز با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

مقام های روسیه و اوکراین تشدید درگیری ها در اطراف فرودگاه دونتسک را تایید کرده اند. این مساله می تواند موجب لغو دور بعدی مذاکرات صلح اوکراین شود. بدترین سناریوی ممکن در بحران روسیه و اوکراین می تواند تاثیر منفی شدیدی بر ثبات بازارهای مالی جهان داشته باشد.

اوکراین نیز پیش از این در آستانه ورشکستگی قرارداشته و هر گونه تشدید بحران با روسیه می تواند این کشور بحران زده را بیشتر در آستانه سقوط قرار دهد.

با توجه به اینکه تقاضای طلا در شرایطی که بحران های سیاسی در جهان تشدید می شود با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد، به نظر می رسد باید منتظر افزایش فزاینده قیمت طلا در صورت وخامت اوضاع در روابط روسیه و اوکراین باشیم./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد