اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عوامل پنجگانه صعود بهای جهانی طلا

سایت طلا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان ضمن بیان دلایل رشد بهای طلا، روزهای آینده را روزهایی سرنوشت ساز برای بهای این فلز زرد عنوان کرد.


هوشنگ شیشه بران رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در گفتگو با سایت طلا، در مورد علل افزایش بهای طلا و ورود اونس طلا به کانال 1300 دلاری گفت: عامل مهمی که طی هفته گذشته شروع روند افزایشی بهای طلا را رقم زد تصمیم غیرمنتظره بانک مرکزی سوئیس برای قطع ارتباط فرانک با یورو بود که این مسئله در رشد بهای طلا بسیار تأثیر گذار بود و سبب جهش ناگهانی طلا شد.

وی با اشاره به انتشار گزارش جدید صندوق بین المللی پول خاطرنشان کرد: این گزارش که روزهای اخیر منتشر شد رشد اقتصادی جهان را کاهش داد و این امر در روی آوردن سرمایه گذاران به بازار طلا و رشد این فلز زرد بی تأثیر نبوده است.

شیشه بران در مورد عامل بعدی رشد بهای طلا اعلام کرد: گمانه زنی ها در مورد نشست روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا و احتمال تصویب محرک پولی و اتخاذ تدابیر انبساطی این اتحادیه از عوامل نگرانی سرمایه گذاران بازار طلاست که اتخاذ چنین تصمیمی، افت ارزش یورو در مقابل دیگر ارزها را به دنبال داشته و طبیعتاً باعث روی آوردن سرمایه گزاران برای خرید طلا خواهد شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان، شروع عید چین را در رشد بهای طلا بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: افزایش مبادلات طلا در بازار شانگهای و انتشار گزارش مربوط به رشد اقتصادی چین که به پایین ترین سطح خود از سال 1990 میلادی رسیده، خود دلیلی برای افزایش بهای طلا محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: دلیل دیگری که در افزایش بهای جهانی طلا دخیل است، احتمال خروج یونان از منطقه یوروست، که روز یکشنبه آینده در یک همه پرسی مشخص خواهد شد، و این مسئله می تواند تأثیر فراوانی در رشد بهای طلا داشته باشد.

شیشه بران در مورد آثار صعود اونس طلا بر بازار طلای داخل نیز گفت: در ایران به تبعیت از رشد بهای جهانی طلا که از مرز 1300 دلار عبور کرد، هر گرم طلای 18 عیار به بیش از 106 هزار تومان رسید، و هر قطعه سکه بهار آزادی هم رکورد یک میلیون و 40 هزار تومان را کسب کرد.

این کارشناس بازار طلا در مورد روند آتی بهای طلا نیز به سایت طلا گفت: پیش بینی روند آینده بازار طلا بسیار نامعلوم و نامشخص است، و اگر تمامی موارد را کنار هم بگذاریم نمی توانیم مسیر واضحی از بهای طلا ترسیم کرده و به درستی و یقین روند را اعلام کنیم، ولی به سرمایه گزاران توصیه می شود تا بعد از نشست بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه صبر کرده تا وضعیت تاحدودی مشخص شود و پس از آن اقدام به خرید و فروش کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان شرایط بازار طلا را شرایط رکود بیان کرد و افزود: رکود تنها مختص ایران نیست و این شرایط در همه دنیا فراگیر شده، و با نگاهی به بازار طلا و تولید در این صنف متوجه کاهش و ضعف تولید مصنوعات طلا و افت فروش در مراکز عرضه می شویم، که نهایتاً موجبات بازاری ضعیف و سست را فراهم کرده است./ج


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد