تاج های دربار انگلستان

روسوم، قوانین و قواعد حاکم بر دربار های سلطنتی، حاکمان را بر آن می داشت تا از جواهرات در خور توجه و شایسته بهره مند شوند. ملکه الیزابت دوم که به مدت زیادی تاج فرمانروایی را بر سر داشت نیز از این قضیه مستثنی نبود و برای سالیان سال خزانه دولت از جواهرات مثال زدنی وی، انباشته بود.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

تاج ولادمیر: پس از مرگ ملکه ماری مادربزرگ ملکه الیزابت در سال 1953، به وی به ارث رسید. تزئینات این تاج به افتخار اولین دارنده آن (همسر دوشس ماریا پاولونا) انجام شد.

ماریا پاولونا با دوک کبیر ولادمیر برادر الکساندر سوم ازدواج کرد. پس از انقلاب روسیه، تاج مسیر طولانی ای را پیمود. پس از آنکه اولین صاحب این تاج درگذشت، این جواهر را برای دخترش پرنسس النا ولادمیروا همسر نیکلاس پادشاه یونان، به ارث گذاشت. در سال 1921 این تاج به دست ملکه ماری رسید.
به خاطر علاقه شدید ملکه ماری به طراحی جواهرات و اینکه تمایل داشت جواهرات تحت اختیار وی، بسیار درخشنده و زیبا به نظر برسند، بنابراین تاج تغییر پیدا کرد. به این شکل که آویزهایی از زمرد، حلقه های طلایی مزین شده به الماس به آن اضافه شد که این آویزها را با مروارید های گلابی شکل تعویض کردند و جواهری جدید از آن تاج ساختند.

تاج کوکوشنیک : تاج دیگری که جزو خزانه سلطنتی روسیه بود تاج کوکوشنیک نام داشت. این تاج، قبل از انقلاب شوروی متعلق به بریتانیا بود. این تاج به ملکه جوان روسیه، امپراطوریس ماریا ایودوروا مادر نیکلاس دوم رسید. این تاج از طلای سفید و الماس های نوک تیز ساخته شده است.

تاج یاقوت سرخ: در مراسم ازدواج ملکه الیزابت دوم، هیأت نمایندگانی از برمه تاج بسیار زیبایی از یاقوت های سرخ درخشنده را به ملکه تقدیم کردند. تعداد سنگ جواهر های به کار رفته شده بر روی تاج، برابر با میزان بیماری های شناخته شده بشر بود. این تاج به شکل یک دسته گل سرخ است. گل سرخ در نماد شناسی خانوادهای سلطنتی، نشان اصالت و قداست می باشد. به علاوه گل سرخ، نشان سلطنتی انگلستان نیز است.

تاج جواهری صورتی رنگ: نام این تاج گل استرامروسکی می باشد. الیزابت بوئز لیون، (دوشس آینده یورک، ملکه و همسر جرج ششم، که از مادر ملکه خود شناخته شده تر است) این تاج را از پدر همسرش کنت استراثمور در مراسم ازدواج خود در سال 1923 هدیه گرفت. وی پس از آن این تاج را به دختر خود ملکه الیزابت دوم اهدا کرد. تاج عروسی، یا تاج دختر بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی، سرنوشت و قدمت طولانی مانند تاج ولادمیر داشت.

این تاج اولین بار در سال 1919 به دستور ملکه ماری، ساخته شد. سنگ های جواهری آن که در آن استفاده شده، توسط ملکه ویکتوریا، برای اولین بار از شرکت کالینگوود خریداری شد. صاحب اولیه این تاج مادر الیزابت بود.
تاج الماس جرج چهارم: یک جواهر زیبا که با گل های گوناگون و همچنین نماد کشور انگلستان، اسکاتلند و ایرلند (گل رز)، بوته و شبدر ایرلندی تزئین شده است. این تاج در تصاویر ملکه بر روی تمبرها و سکه های وجود دارد. تاج الماس در سال 1820 به دستور پادشاه جرج چهارم ساخته شد. در این نیم تاج از هزار و 333 الماس که بزرگترین آنها یک الماس به رنگ زرد کم رنگ بوده که در مرکز صلیب بالای پیشانی قرار دارد.

تاج زمرد: این تاج که به امرالدسکایا معروف بوده از ملکه ویکتوریا به جا مانده است. این تکه جواهر برای پرنس آلبرت ساخته شد، کسی که ملکه ویکتوریا بسیار به وی علاقه داشت. این تاج به سبک گوتیک بوده و از 11 عدد زمرد بزرگ با تراش کابوشن تشکیل یافته است. ویکتوریا این تاج را به فرزند آخر خود برای حفظ این موروث خانوادگی سپرد.

تاج کمبریج: سالیان سال توسط افراد بیشماری از خاندان سلطنتی انگلستان، این تاج مورد استفاده قرار می گرفت. یکی از آن افراد خواهر ملکه کامیلا بود. وی پس از تاجگذاری به صورت ناراحت کننده ای درگذشت. شیوه تزئین آن مانند تاج های متعلق به ملکه ماری است. در این تاج از 19 عدد مروارید گلابی شکل بسیار زیبا استفاده شده است.

تاج آکوامارین برزیلی: این تاج یکی از زیباترین جواهرات دربار سلطنتی انگلستان است. این جواهر زیبا هدیه ای از رئیس جمهور برزیل می باشد. این تاج به همراه گوشواره و گردنبند است. در مرکز تاج یک سنگ قیمتی آکوامارین مستطیل قرار دارد. تمامی ست از آکوامارین مستطیل که توسط الماس های کوچک احاطه شده، تشکیل یافته است.

جواهر نظام حیدرآباد: دیگر هدیه ازدواج ملکه. این جواهر به شکل رز هایی است که از الماس پوشیده شده است. این جواهر شامل یک گردنبنند و یک تاج منحصر به فرد است. نکته جالب این است که این جواهر قابل تبدیل به گردنبند و چندین سنجاق سینه می باشد.


نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها