افسانه الماس اورلوف سیاه

تاریخ اولیه الماس اورلوف سیاه، به اندازه خود الماس ناشناخته و در پوششی رمزآلود به نظر می رسد. طبق افسانه ها، الماس اورلوف سیاه به عنوان الماس چشم براهما نیز شناخته شده که الماسی سیاه و تراش نخورده با منشاء هندی و وزن 195 قیراط بود و به عنوان چشم مجسمه ای از معبدی در نزدیکی پوندیچری (Pondicherry) در هند جنوبی از یک خدای براهمای هندوی مقدس، باارزش بود.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

این عمل توهین به مقدسات، کاهنان هندوی معبد - که نفرین ادعا شده را بر الماس قرار دادند- را خشمگین کرد و این نفرین همه صاحبان آینده این الماس را به مرگی سخت محکوم کرد. سایر الماس های معروف هندی تبار که به نظر می رسد شروع های بدنام مشابهی داشته اند عبارتند از الماس امید (Hope diamond )، الماس اورلوف (Orlov diamond) و الماس چشم بت (Idols Eye).

از بین اینها، تنها الماس امید است که ادعا شده نفرین شده و بدنام ترین الماس از بین تمام الماس های نفرین شده است که معتقدند بدبختی و گاهی اوقات مرگ را برای صاحبان و یا بستگان نزدیکشان در پی دارد. از آنجائیکه سرقت الماس ها از چشم های مجسمه ها، نفرین روی آنها را بدنبال داشت - که موضوع مورد علاقه ای شد تا به الماس ها سوء شهرت دهد- به نظر می رسد شخص و یا اشخاصی که داستان نفرین ادعا شده الماس اورلوف سیاه را ساختند، از این موضوع الهام گرفتند تا برای الماس شهرتی به دست آورند که شاید در نهایت قیمت آن را افزایش دهد.

مشخص نیست که این الماس در کدام دوره یا سال، از معبد به سرقت رفته است. در هر حال، الماس به سرقت رفته به نحوی راه خود را به روسیه پیدا کرد. هیچگونه جزئیاتی درمورد اینکه الماس چگونه به روسیه رسیده و چه زمانی جزو اموال شاهزاده مورد نظر شده، در دسترس نیست.

گفته می شود نام شاهزاده نادیا ویگین اورلوف (Nadia Vyegin Orlov ) است، اما در هیچ یک از مستندات روسیه شاهزاده ای با این نام وجود ندارد. اما گزارش شده است که پرنسسی بنام نادژدا پترونا اورلوف (Nadezhda Petrovna Orlov)، که پس از انقلاب بلشویکی (Bolshevik) اکتبر 1917 از روسیه گریخته و در فرانسه ساکن شده- وجود داشته است.

در نهایت گفته می شود که در سال 1932 الماس راه خود را به ایالات متحده پیدا کرد و بدست یک فروشنده الماس به نام جی دبلیو پریس رسید، اما فردی که الماس را از او خریداری کرده، مشخص نشده است. اولین تلفات نفرین الماس، جی دبلیو پریس است که گزارش شده مدت کوتاهی پس از فروش سنگ در سال 1932 ، از یک آسمان خراش شهر نیویورک پریده که باعث مرگش شده است. در هر حال الماس ها همیشه سنگ های محبوب و مورد علاقه افراد بسیاری بوده اند و گاهی طبیعی بنظر می رسد تا برای جلب توجه بیشتر مطالبی، هر چند غیرواقعی، را درموردشان بشنویم.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها