اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نوسان دلار در کانال 3500

سایت طلا: با بررسی روند حرکتی بازار ارز در هفته گذشته، افت و خیز دلار در کانال 3500 تومان مشاهده می گردد که این نوسان تا هفته جدید ادامه داشته است.


به گزارش سایت طلا، امروز شاخص بازار ارز به 3570 تومان رسید و این در حالی است که دلار هفته ی گذشته بعد از ورود به کانال 3500 تومان نوساناتی را تا 3600 تومان و در این سطح شاهد بود که این امر از تقلای دلار در این کانال حکایت دارد.

روز شنبه گذشته که مصادف با آخرین روز کاری بازار در فصل پاییز بود، در فضایی نسبتاٌ آرام و با تغییر قیمتی اندک دلار همراه شد. دلار در این روز با افزایش 8 تومانی پا را فراتر از مرز 3500 تومان گذاشت.

کاهش دامنه نوسانات در نظر برخی از فعالان ناشی از احتیاط معامله گران غیر رسمی بود. البته برخی دیگر از فعالان تعطیلات هفته ی گذشته را در این امر موثر دانسته و معتقد بودند اکثر معاملات به پایان این تعطیلات و مشخص شدن جهت دلار موکول شد.
در غروب روز شنبه ارزش دلار به 3503 تومان و هر پوند انگلیس و یورو به 5485 و 4340 تومان رسید.

در روز دوشنبه قیمت دلار در مسیر صعودی قرار گرفت و تا بهای 3555 تومان پیش رفت، رقمی که بالاترین بها در 18 ماه گذشته بود و این امر در نظر تحلیلگران ناشی از افزایش تقاضا و کاهش عرضه بود.
روند افزایشی دلار و تثبیت آن بر بالای مرز 3500 تومان سطح تقاضا را افزایش داد که این امر با کاهش عرضه و در نتیجه رشد دلار همراه شد.

البته در ساعاتی از روز نرخ دلار از سطح قیمتی 3555 تومان نیز فراتر رفت که با احتمال ریزش این ارز در نظر دلالان و اقدام به فروش ارزهایشان قیمت آن روبه کاهش نهاد.
در ساعات پایانی روز دوشنبه ارزش یورو به 4375 تومان و پوند و درهم به 5545 و 971 تومان رسید.

گزارش سایت طلا حاکیست، در روز چهارشنبه افزایش تقاضا سبب شد تا با توجه به عرضه محدود، دلار در مسیر صعودی قرار بگیرد و تا سطح 3600 تومان تقویت شود.
قرار گرفتن دلار بر این سطح با احتمال دوام نیاوردن آن بر این سطح، تعدادی از فعالان غیر رسمی دلارهای خود را به فروش رساندند که این امر در کنار اقدام صرافی بانک ها و افزایش عرضه دلار را به عقب راند.
در پایان معاملات روز چهارشنبه دلار و یورو به بهای 3540 و 4370 تومان و پوند و درهم امارات به 5540 و 969 تومان دست یافتند.

در روز پنج شنبه دلار با افزایش همراه شد تا با قرار گرفتن بر بهای 3428 تومان، اختلافش با روز شنبه به 89 تومان افزایش برسد. البته در این روز سایر ارزها نیز تقویت شدند.
در روز پنجشنبه قیمت هر یورو و پوند بر بهای 4370 و 5540 تومان قرار گرفت.

گفتنی است، هفت روزی که گذشت به غیر از خیزش دلار و ورود آن به کانال 3600 تومان، دامنه نوسانات دلار کاهش و فضای بازار آرام شد که به نظر می رسد دلار سطح قیمتی 3500 تومان را کسب کرده است.
در این میان فعالان بازار پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا را بر آرام شدن فضای بازار دخیل می دانند./گ


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد