اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تدارک غربی‌ها برای تاسیس شعب شرکت‌در ایران/ تحریم‌ها برداشته می‌شود

رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری از حصول توافق سیاسی میان ایران با ۱+۵ خبرداد و گفت: کشورهای غربی در تدارک تاسیس شعب شرکت‌های خود در ایران هستند.



محمد نهاوندیان در دیدار اودیسه نورهیم سفیر جدید نروژ در کشورمان با اشاره به وجود زمینه‌ها و ظرفیت‌های فراوان برای سرمایه‌گذاری در ایران گفت: ما از حضور، همکاری و سرمایه‌گذاری تمام اعضای اتحادیه اروپا از جمله نروژ در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی استقبال می‌کنیم.

رییس دفتر رییس‌جمهور تصریح کرد: سیاست‌های ایران در مقوله‌های مختلف نظیر انرژی هسته‌ای، شفاف بوده است و هیچ نگرانی درباره فعالیت صلح‌آمیز ایران وجود ندارد.

نهاوندیان با بیان اینکه گفت‌وگوهای ایران و 1+5 نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد، با به نتیجه رسیدن مذاکرات در مدت زمان مشخص شده تأکید کرد و خواستار ایفای نقش بیشتر اعضای اتحادیه اروپا و نروژ در این زمینه شد.

رییس دفتر رییس‌جمهور از حضور بخش خصوصی دو کشور در عرصه‌های اقتصادی نظیر نفت و گاز و شیلات استقبال کرد و گفت: دو کشور می‌توانند در زمینه تبادل دانشجو، توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی و علمی همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشند.

سفیر جدید نروژ با اشاره به علاقمندی بخش‌ها و شرکت‌های مختلف کشورش برای حضور در ایران گفت که در مدت مأموریتش در تهران تلاش خواهد کرد تا همکاری‌های دوجانبه بیش از پیش گسترش یابد.

اودیسه نورهیم با استقبال از توسعه فعالیت‌های دانشگاهی و تحقیقاتی گفت: این بخش‌ها نقطه شروع مناسبی برای توسعه مناسبات فی‌مابین می‌باشد.

وی همچنین دیدگاه‌های کشورش در مورد مسایل مختلف نظیر کاهش قیمت نفت و مسایل منطقه را تبیین کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد