اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیامد نوسان متضاد اونس و دلار در بازار سکه

سایت طلا: بازار سکه در هفته گذشته با متضاد بودن روند دو متغییر دلار و اونس شاهد اختلاف در جهت حرکت سکه ها بود، به گونه ای که سکه تمام بهار آزادی افت و ربع و سکه 1 گرمی افزایش بها را لمس کردند.


به گزارش سایت طلا، بازار سکه در حالی روز گذشته را به پایان رساند که افزایش اونس جهانی و نزدیک شدن آن به مرز 1200 دلار در کنار رشد دلار داخل ارزش سکه بهار آزادی را با رشد 6500 تومانی به 994 هزار و 500 تومان رساند.

سکه در هفته گذشته شاهد حرکت متناقض اونس و دلار بود که به تغییرات محدود سکه ها تن در داد و سکه بهار آزادی در کانال 990 هزار تومان نوسان کاهشی را تجربه کرد.

بنابراین گزارش، روز شنبه سکه در واکنش به افت طلای جهانی، کاهش بیش از 5 هزار تومانی را تجربه کرد و این در حالی است که دلار داخل 8 تومان رشد یافت.
در غروب روز شنبه سکه بهار آزادی و نیم سکه بر قیمت 994 و 498 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی بر بهای 270 و 172 هزار تومان آرام گرفتند.

بازار سکه در روز دوشنبه با قرار گرفتن بین دو تعطیلی به مناسبت شهادت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی و امام رضا علیه السلام بسته بود اما قیمتها در بازار سبزه میدان با توجه به رشد دلار داخل تاحدودی افزایش یافت که البته کاهش اونس این رشد را در هر قطعه سکه بهار آزادی محدود به 1 هزار تومان کرد.

با بازگشایی بازار سکه در روز چهارشنبه، قیمت سکه بهار آزادی تحت تأثیر کاهش اونس و نوسانهای دلار داخل قرار گرفت.
بازار سکه در روز چهارشنبه همسو با کاهش اونس جهانی شاهد فراز و نشیب های دلار داخل بود که با قرار گرفتن دلار بر بهای 3540 تومان افت 7 هزار تومانی را نسبت به دوشنبه در هر قطعه سکه بهار آزادی شاهد بود و ارزش این سکه به زیر مرز 990 تومان رفت.
در پایان معاملات روز چهارشنبه ارزش هر قطعه سکه بهار آزادی و نیم سکه بر 987 و 498 هزار تومان و هر ربع و سکه 1 گرمی بر قیمت 271 و 173 هزار تومان قرار گرفت.

در روز پنجشنبه بازارهای جهانی طلا به مناسبت تعطیلات کریسمس بسته بود و طلای جهانی با کاهش نسبی بر 1175 دلار و 90 سنت بسته شد. دلار داخل در این روز قدری افزایش یافت که برآیند این دو متغییر بر بازار سکه سکون قیمتی سکه ها بود. البته سکه بهار آزادی 1 هزار تومان افزایش یافت.

گفتنی است، بازار سکه که در هفته گذشته شاهد متناقض بودن روند طلای جهانی و دلار داخل بود، نوسانهای کاهشی یا افزایشی محدودی را تجربه کرد که این امر از تضعیف سمت تقاضا نیز حکایت دارد.
البته این رکود در نظر رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با آغاز ماه ربیع الاول پایان و بازار سکه با تقاضای خرید روبرو خواهد شد./گ


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد