اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا مهمترین عامل فشار بر قیمت طلاست

سایت طلا: در حالی که قیمت طلا در روزهای پایانی 2014 میلادی با افزایش نسبی روبرو شده برخی تحلیلگران اقتصادی هنوز بر این باورند که بهبود اوضاع آمریکا همچنان فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند.


به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، علاوه بر افزایش قیمت طلا در مبادلات امروز جمعه قیمت نقره نیز به بالاترین حد خود در یک هفته گذشته رسیده و قیمت پالادیوم نیز به بالاترین سطح از 12 دسامبر رسیده است.

بر اساس این گزارش نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا تاثیر زیادی بر تحولات بازارهای جهانی داشته است. گرچه فدرال رزرو در آخرین نشست خود در سال 2014 میلادی اعلام کرده است که برای افزایش نرخ بهره عجله ای ندارد ولی تحولات اقتصادی این کشور نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره بیشتر شده است.

ریموند موک تحلیلگر ارشد موسسه سوسدن فایننشال در این باره تاکید کرد که سرمایه گذاران با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال به دنبال کسب سودهای کوتاه مدت هستند و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا داشته است.

وی افزود: کاهش قیمت طلا در روزهای گذشته موجب شده تا سرمایه گذاران بیشتری برای خرید طلا جذب شوند. البته اقتصاد آمریکا در مسیر رشد و رونق قرار دارد و این مساله می تواند موجب افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده شود و فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند.

رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم امسال به بالاترین سطح در 11 سال گذشته رسیده و تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری نیز به پایین سطح در 7 هفته اخیر رسیده است./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد