اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت جهانی طلا تا پایان سال آینده با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد

سایت طلا : تحلیلگر برجسته ساکسو بانک پیش بینی کرد که علی رغم اینکه ممکن است قیمت طلا در ماه های نخست 2015 میلادی با کاهش روبرو شود ولی قیمت این فلز زرد تا پایان سال آینده با افزایش روبرو خواهد شد.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، اوله هانسن کارشناس اقتصادی ساکسو بانک دانمارک تاکید کرد که شرکت های بزرگ سرمایه گذاری جهان هنوز نسبت به عملکرد قیمت طلا در سال 2015 میلادی بسیار امیدوار هستند.

بر اساس این گزارش وی افزود: در ماه های اخیر افزایش شاخص سهام و رشد ارزش دلار فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. قیمت طلا پس از کاهش شدید در سال 2013 میلادی در سال 2014 به دوران ثبات رسیده است و پیش بینی من این است که قیمت این فلز زرد تا پایان سال آینده با افزایش روبرو خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به تعطیلات سال جدید میلادی به نظر می رسد که سرمایه گذاران تا هفته های نخست ژانویه صبر خواهند کرد و منتظر مسیر قیمت طلا در سال جدید میلادی خواهند بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، اوله هانسن نسبت به سایر تحلیلگران اقتصادی امیدواری بیشتری در خصوص عملکرد بازار طلا در سال 2015 میلادی دارد. وی بر این باور است که میانگین قیمت هر اونس طلا سال آینده به بیش از 1250 دلار خواهد رسید.

البته وی بر این باور است که قیمت طلا ممکن است در ماه های نخست 2015 میلادی با کاهش روبرو شود و حتی به کمتر از 1100 تا 1080 دلار نیز برسد. نگرانی سرمایه گذاران نسبت به افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند.

اوله هانسن گفت: من فکر می کنم همه عواملی که می تواند موجب کاهش قیمت طلا شود تا شش ماه نخست سال آینده اثر خود را خواهد گذاشت و در شش ماه دوم باید منتظر افزایش قیمت طلا باشیم.

براساس گزارش سایت طلا این تحلیلگر اقتصادی تصریح کرد: هرگونه کاهش شدید قیمت طلا می تواند بروز اختلال جدی در عرضه و تولید جهانی این فلز زرد شود. مشکلات و چالش های اقتصادی اروپا و روسیه نیز می تواند خبر مثبتی برای تحولات بازار طلا در سال 2015 میلادی باشد. روسیه و اروپا در آستانه رکود اقتصادی قرار دارند و این مساله می تواند موجب تقویت قیمت طلا شود.

اقتصاد روسیه با تبعات منفی ناشی از تحریم های غرب و افت ارزش روبل روبرو است. اروپا نیز با خطر رکود و کاهش نرخ تورم روبرو است. نگرانی نسبت به وضعیت اقتصادی کشورهای نوظهور نیز می تواند به نفع قیمت طلا باشد./م


انتهای پیام



سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد