اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ثبات قيمت مسکن تا نيمه سال آينده ادامه دارد

مدیر کل برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی از پیش بینی ادامه روند ثبات در بازار قیمت مسکن تا نیمه سال آینده خبر داد.



علی چگنی افزود:‌ قیمت مسکن در یک سال و نیم گذشته با وجود نرخ تورم، ثابت بوده یا در برخی موارد کاهش هم داشته است و پیش بینی می شود این شرایط تا پایان سال و همچنین نیمه نخست سال آینده ادامه یابد.

وی گفت:‌ اگر حباب قیمت مسکن ناشی از افزایش قبل از این دوره را در نظر بگیریم، شرایط کنونی به معنای از بین رفتن حباب در بازار و واقعی شدن قیمت هاست.

چگنی با اشاره به کاهش 50 درصدی صدور پروانه ساختمان گفت:‌‌ در شرایط کنونی تولیدکنندگان علاقه ای به تولید مسکن ندارند و باید کمک کرد تا این بی میلی رفع شود و تولید افزایش یابد.

مدیر کل برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی تاکید کرد:‌ در کوتاه مدت هیچ تغییری در بازار مسکن اتفاق نخواهد افتاد و در بلن مدت نیز شرایط به تحولات بین المللی و برنامه ریزی های دولت بستگی دارد.

چگنی درباره آخرین آمار خانه های خالی در کشور هم گفت:‌ تعداد خانه های خالی در کشور در حال بررسی است اما در تهران با استعلام از وزارت نیرو و بر اساس پایین بودن مصرف قبوض آب و برق به این نتیجه رسیدیم که 200 هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد.

وی افزود: ‌اگر به گونه ای برنامه ریزی شود که این واحد های خالی در اختیار متقاضیان قرار گیرد،‌ عرضه افزایش می یابد با باز هم در کاهش قیمت ها موثر است.

مدیر کل برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی میانگین ظرفیت خانه های خالی در کشورها را 5 درصد ذکر کرد و گفت:‌ طبق سرشماری سال 90 تعداد خانه های خالی در ایران یک میلیون و 600 هزار واحد برآورد شده است که 8 درصد می شود.

وی خاطرنشان کرد: ‌شرایط بازار به گونه ای است که شرایط را متقاضی تعیین می کند و متقاضی قدرت انتخاب و گزینش دارد.

چگنی گفت:‌ طبق مطالعات جامع حدود 21 میلیون خانوار در کشور داریم که بدون احتساب خانه های خالی برای تامین مسکن خانوارها سالانه 900 هزار واحد باید ساخته شود.

مدیر کل برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی ادامه داد:‌ علاوه بر طرح های متعدد برای بازسازی و نوسازی واحدهای شهری و روستایی؛‌ حمایت از تقاضای مسکن در قالب صندوق پس انداز مسکن و حمایت از عرضه در قالب شکل گیری صندوق زمین و ساختمان در حال اجراست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد