اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

حضور سرزده رئیس جدید بورس در تالار شیشه‌ای

رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار که ساعتی قبل از تالار شیشه‌ای بورس تهران بازدید کرد، با حجم زیادی از درخواست‌ها و مشکلات سهامداران مواجه شد.


محمد فطانت‌فرد که 24 آذر ماه توسط اعضای شورای عالی بورس راهی سازمان بورس و اوراق بهادار در خیابان ملاصدرا شد، برای اولین بار ساعتی قبل از تالار شیشه‌ای بورس تهران در خیابان حافظ به صورت سرزده بازدید کرد.

بر اساس این گزارش در این بازدید سرزده، رئیس جدید سازمان بورس با سهامداران به گپ‌وگفت صمیمی پرداخت و از نزدیک در جریان مشکلات و پیشنهاد آنان قرار گرفت.

در جریان این بازدید سهامداران مشکلات شرکت‌های پالایشگاهی را در بورس مطرح و از رئیس سازمان خواستار رایزنی برای حل مشکلات این صنعت اثرگذار و بازگشایی نماد در بورس شدند.

بر اساس این گزارش، نماد شرکت‌های پالایشی به دلیل اختلاف با شرکت پالایش و پخش بر سر نرخ خوراک و ابهامات در صورت‌های مالی به واسطه طرح کیفی‌سازی سال 93 در بورس متوقف است و توقف این نمادها اکنون به 7 ماه رسیده است.

هم اکنون در صنعت پالایشگاهی سهامداران زیادی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که با توقف نماد معاملاتی در بورس امکان خرید و فروش ندارند.

علاوه بر این سهامداران خواستار بهبود وضعیت نرخ سود سپرده‌های بانکی و ایجاد رقابت سالم میان نظام بانکی و بازار سرمایه شدند، به طوری که انحصار در نحوه تعیین نرخ سود بانکی منجر به خروج نقدینگی از بورس به سمت بانک‌ها نشود.

تعیین منصفانه نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی یکی دیگر از درخواست‌های سهامداران و مردم بود، به طوری که سرمایه‌گذاری در این صنعت جذاب باشد.

سال گذشته نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی با افزایش حدود 5 برابری به 13 سنت رسید و سهامداران عمده اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این صنعت را مستلزم ایجاد مشوق‌های لازم و عدم تحمیل هزینه‌های اضافی به این صنعت می‌دانند.

در این مورد بسیاری از کارشناسان نفتی تعیین فرمول بلندمدت برای خوراک پتروشیمی‌ها را بهترین راه‌حل برای ایجاد چشم انداز روشن در این صنعت عنوان می‌کند، چرا که در این صورت با تغییرات قیمت‌های جهانی این شرکت‌ها متضرر نشوند.

افزایش بهره مالکانه با وجود کاهش شدید قیمت جهانی سنگ آهن از جمله دیگر درخواست سهامداران از رئیس جدید سازمان بود.

بنابراین گزارش کارشناسان بازار سرمایه هم پیش از این درخواست کرده بودند که رئیس سازمان بورس باید برای بهبود وضعیت تصمیم‌گیری در جلسات شورای پول و اعتبار و شورای اقتصاد شرکت کند، تا مشکلات بازار را برای مسئولان تصمیم‌گیر به درستی منعکس کند.

این گزارش می‌افزاید، نحوه توقف و بازگشایی نمادها، شفافیت و اطلاع رسانی شرکت‌ها، برخورد با شرکت‌های متخلف، کارمزد معاملات آنلاین‌ها، لزوم حمایت دولت از بورس و حضور فعال شرکت‌های حقوقی‌ و نحوه عرضه اولیه شرکت‌ها از دیگر مشکلات و درخواست‌های سهامداران از آقای رئیس بورس بود.

در ادامه این بازدید رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران جلسه برگزار کردند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد