اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روسیه برای هشتمین ماه متوالی ذخایر طلا را افزایش داد

سایت طلا : روسیه که پنجمین ذخایر بزرگ طلای جهان را در اختیار دارد برای هشتمین ماه متوالی میزان ذخایر طلای خود را افزایش داده است.


به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ ، بانک مرکزی روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که میزان ذخایر طلای این کشور تا اول دسامبر به بیش از 38.2 میلیون اونس رسیده است این رقم در ماه قبل به کمتر از 37.6 میلیون اونس رسیده بود.

بر اساس این گزارش کاهش شدید ارزش روبل در برابر دلار موجب شده تا بانک مرکزی روسیه اقدام به خریداری طلا کند. افزایش ذخایر طلای روسیه در حالی است که برخی گمانه زنی ها در خصوص احتمال فروش ذخایر طلای روسیه به وجود آمده است.

ارزش روبل در برابر دلار بیش از 40 درصد کاهش داشته است. کاهش قیمت نفت و تحریم های غرب فشار زیادی را بر اقتصاد روسیه وارد کرده است. ارزش ذخایر طلای روسیه بر حسب دلار بیش از 85 میلیون دلار طی ماه گذشته کاهش داشته است.

گزارش سایت طلا می افزاید، کل ذخایر ارزی روسیه نیز در ماه نوامبر با 9.7 میلیارد دلار کاهش به 418 میلیارد دلار رسیده است که این پایین ترین رقم از سال 2009 میلادی است.

به نظر می رسد کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی انگیزه خوبی را برای بانک های مرکزی ایجاد کرده تا ذخایر طلای خود را افزایش دهند./م


انتهای پیام


خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد