اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تعیین نرخ سود سپرده‌های بانکی یکساله ۲۲ درصد/ راه‌اندازی صندوق وقف در بورس/ مهلت ۶ ماهه وزارت راه به ایرلاین‌ها برای افزایش سرمایه

قیمت‌گذاری آجیل شب یلدا از ۲۲ تا ۳۸ هزار تومان، گسترش همکاری ایران و ارمنستان در بهداشت دام و دامپزشکی، اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه و ... از مهمترین اخبار برگزیده امروز اقتصادی است.



گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز شنبه بیست‌ونهم آذرماه 1393 به شرح زیر است:

* تکمیل فاز اول 3G همراه اول تا بهمن/ آموزش استفاده از نسل 3 به 60 میلیون مشترک

مدیرعامل همراه اول با اعلام آخرین وضعیت ارتقای شبکه این اپراتور به نسل 3 و بالاتر گفت: تا پایان دی‌ فاز اول و برنامه نصب 900 سایت 3G در تهران تکمیل می‌شود و از بهمن‌ فاز 2 توسعه را آغاز می‌کنیم، اما علیرغم نصب همزمان سایت‌های 3G و 4G راه‌اندازی نسل 4 پس از راه‌اندازی نسل 3 خواهد بود.

وحید صدوقی با بیان اینکه نصب سایت‌های نسل 4 همزمان با نصب سایت‌های نسل 3 در 15 شهر آغاز شده گفت: اما راه‌اندازی نسل 4 بعد از راه‌اندازی کامل نسل 3 خواهد بود.

* تورم منفی در اروپا در پی کاهش قیمت نفت/ نگرانی بانک مرکزی اروپا از وقوع بحران اقتصادی دوباره

معاون رئیس کل بانک مرکزی اتحادیه اروپا اعلام کرد، طی ماه‌های آینده تورم در سطح کشورهای حوزه یورو کاهش خواهد یافت و روند منفی را در پیش خواهد گرفت.

معاون رئیس کل بانک مرکزی اتحادیه اروپا اعلام کرد، پیش تر پیش بینی شده بود که تورم در سطح این اتحادیه به 0.7 درصد افزایش یابد، اما با کاهش شدید قیمت نفت این هدف محقق نشد.

* آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع کرد

در ادامه افزایش فشار بر روسیه و شبه جزیره کریمه، آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال کرد. آمریکا 24 شخصیت روس و اوکراینی را مورد تحریم قرار داده است. این شخصیت ها از یک سو از مسافرت به آمریکا منع شده‌اند و از سوی دیگر هر گونه فعالیت تجاری آنها با آمریکا نیز مورد تحریم قرار گرفته است.

* 111 میلیون دلار سیگار در 8 ماه امسال دود شد/ 25 درصد سیگار قاچاقی است

بر اساس آمار گمرک ایران، در هشت ماه امسال 111.6 میلیون دلار سیگار وارد کشور و دود هوا شد. معصوم نجفیان مدیرعامل شرکت دخانیات گفته بود، در سال 1392 تعداد 65 تا 66 میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف شده است که 19 میلیارد نخ تولید داخل، 18 میلیارد نخ تولید عاملیت های صنعتی و مشارکتی، 9 میلیارد نخ واردات رسمی و 20 میلیارد نخ سیگار هم به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

* مهلت 15 روزه ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده فصل پاییز

مودیان مالیاتی بر اساس قانون از اول دی ماه به مدت 15 روز فرصت دارند تا نسبت به ارائه اظهار مالیات بر ارزش افزوده فصل پاییز اقدام کنند. برهمین اساس، یکی از منابع اصلی درآمد دولتها مالیات است که تحت عناوین مختلف وصول می‌شود، درآمد حاصل از مالیات، بخش قابل ملاحظه ای از بودجه دولتها را تشکیل می‌دهد و در کشورهایی که مالیات از نظام قانونی و مردمی برخوردار است، بیش از 60درصد بودجه عمومی را تشکیل می‌دهد.

* نرخ سود سپرده‌های بانکی تعیین شد؛ یکساله 22درصد و 9ماهه 20درصد

بانک مرکزی اعلام کرد نرخ‌های سود سپرده‌های بانکی در نشست بانک مرکزی و شبکه بانکی تعیین شد که بر اساس آن نرخ سود سپرده یک ساله بانکی 22 درصد تعیین شد. این گزارش می‌افزاید: کارکرد مؤثر نرخ سود سپرده‌های بانکی، نقش مؤثری در چرخه وجوه و بالندگی حیات اقتصادی کشور دارد و تنظیم سیاست‌های پولی و اعتباری نظام بانکی در تعاملی سازنده و پویا با بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کشور، همواره مورد تأکید بانک مرکزی بوده است.

در این راستا و پس از گذشت چند ماه از ابلاغ سیاست های پولی و اعتباری نظام بانکی طی بخشنامه شماره 96593/93 مورخ 11/04/1393 این بانک، برخی بانک‌ها درخواست خود مبنی بر برگزاری نشستی مشورتی با بانک مرکزی را مطرح کردند تا با بهره‌گیری از تجارب حاصله در اجرای چند ماه گذشته سیاست‌های یاد شده و آسیب‌شناسی اجرای این سیاست‌ها، توافقات و پیشنهادات خود در زمینه اجرای مؤثر سیاست‌های مذکور را به اطلاع بانک مرکزی برسانند.

* راه‌اندازی صندوق وقف در بورس/ 10 میلیون وقف سهام در بازار سرمایه

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اورق بهادار و تسویه وجوه گفت: ساز و کار صندوق وقف در این شرکت، مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد که پس از طراحی کامل آن، برای تایید نهایی به کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال خواهد شد.

حامد سلطانی‌نژاد با بیان اینکه سازوکار وقف سهام از آذرماه سال 85 در شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: گروه ها و افراد مختلف می توانند با وقف اوراق بهادار خود در این شرکت، در این امر خیرخواهانه مشارکت کنند.

* تقریبا همه بانک‌ها از تعهد نرخ سود عدول کردند/ برخورد جدی با بانک‌های مختلف

مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی‌ با اشاره به عدم رعایت نرخ سود سپرده در همه بانک‌ها، از بکارگیری سه ابزار نظارتی و حاکمیتی بانک مرکزی برای برخورد با بانک‌های متخلف خبر داد.

بر این اساس، زمانی که مشتری به بانک مراجعه می‌کند باید برآوردی از این موضوع که عملیات بانک در چه حد، سودی را در آینده عایدش خواهد کرد، داشته باشد. این در واقع مطلبی است که آن را تحت عنوان نرخ سود علی الحساب سپرده‌ها مطرح می‌کنند.

* مهلت 6 ماهه وزارت راه به ایرلاین‌ها برای افزایش سرمایه/ هزینه رشد کیفیت خدمات باید از جیب مسافر تأمین شود

وزیر راه از مهلت 6 ماهه وزارت راه به شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش سرمایه طبق آیین‌نامه جدید تأسیس ایرلاین‌‌ها خبر داد و گفت: رشد کیفیت خدمات هزینه دارد و قطعاً مردم بابت دریافت خدمات بهتر حاضر هستند، هزینه‌های آن را هم بپردازند. عباس آخوندی وقتی این شرکت‌ها از جهت قدرت مالی تقویت شوند امکان آموزش نیروی انسانی، ورود هواپیماهای خوب و بهتر و ارائه خدمات بهتر فراهم می‌شود.

* قیمت آجیل شب یلدا از 22 تا 38 هزار تومان

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: امسال افزایش چندانی در قیمت آجیل شب یلدا نداشته‌ایم و بسته به کیفیت، از کیلویی 22 تا 38 هزار تومان برای آجیل در عمده فروشی‌ها قیمت گذاری شده است.

احمدی با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری آجیل شب یلدا با توجه به تنوع آن کار چندان آسانی نیست، گفت: بسته به نوع کیفیت، برای عمده فروشان، کف قیمت 22 هزار تومان برای هر کیلو آجیل تا سقف 38 هزار تومان را در نظر گرفته‌ایم که این رقم برای خرده فروشان سطح شهر تا 10 درصد افزایش قیمت منطقی است.

* همکاری‌ ایران و ارمنستان در بهداشت دام و دامپزشکی گسترش می‌یابد

گریشا باغیان معاون اول وزیر کشاورزی ارمنستان و مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور به منظور همکاری‌ دوجانبه در سازمان دامپزشکی با یکدیگر دیدار کردند.

معاون اول وزیر کشاورزی ارمنستان اظهار داشت : با توجه به استقبال دامداران ارمنستانی از تجارت با ایران و افزایش چشمگیر تعداد گوسفند در این کشور، برنامه ملی کشور ارمنستان برای افزایش صادرات گوسفند تا مرز یک و نیم میلیون راس است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد