اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازار طلا روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات ارزش روبل خواهد بود

سایت طلا : تحلیلگر ارشد کیتکو نیوز تاکید کرد که گرچه نشست اخیر فدرال رزرو موجب افزایش نسبی قیمت طلا شده ولی قیمت این فلز زرد در روزهای آینده بیشتر تحت تاثیر نوسانات ارزش روبل روسیه خواهد بود.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، قیمت طلا امروز پنج شنبه پس از تصمیم فدرال رزرو آمریکا مبنی بر حفظ نرخ بهره در سطح کنونی در ماه های نخست 2015 میلادی با افزایش نسبی روبرو شده و به مرز 1200 دلار در هر اونس رسیده است.

بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا تصمیم گرفته است تا برای تصمیم گیری در خصوص افزایش نرخ بهره در سال 2015 میلادی همچنان صبر کند. بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو در دو نشست آتی خود در ماه های ژانویه و مارس نرخ بهره را افزایش دهد.

جیم وایکوف تحلیلگر اقتصادی کیتکو نیوز تاکید کرد که بیانیه فدرال رزرو موجب افزایش نسبی قیمت طلا شده و این افزایش نسبی با توجه به تصمیم اخیر فدرال رزرو منطقی است ولی بازار طلا در روزهای آینده همچنان نگران کاهش ارزش روبل روسیه خواهد بود. ارزش روبل در روزهای اخیر با افت شدیدی روبرو شده و این مساله بانک مرکزی روسیه را مجبور کرده تا نرخ بهره را افزایش دهد.

گزارش سایت طلا حاکیست، ارزش روبل در برابر دلار آمریکا در سال 2014 میلادی تاکنون 20 درصد کاهش داشته است. کاهش قیمت نفت و تحریم های غرب فشار زیادی را بر اقتصاد روسیه وارد کرده است. این احتمال وجود دارد که روسیه برای کاهش این فشارها و تقویت ارزش روبل اقدام به فروش بخشی از ذخایر طلای خود کند که این مساله نیز می تواند بر نوسانات قیمت طلا موثر باشد.

روسیه در سال 2014 میلادی تاکنون بیش از 130 تن طلا خریداری کرده است تا با تاثیرات منفی ناشی از تحریمهای غرب مقابله کند. روسیه در سال گذشته تنها 70 تن طلا خریداری کرده بود.

روسیه قصد دارد طی روزهای آینده 7 میلیارد دلار به بازار ارز این کشور تزریق کند تا از روند نزولی ارزش روبل در برابر دلار جلوگیری کند. این مساله تا حد زیادی موجب تقویت گمانه زنی ها در خصوص فروش ذخایر طلای روسیه شده است./م


انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد