اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

احتمال کاهش قیمت طلا به 1000 دلار در هر اونس در سال 2015

سایت طلا : در حالی که قیمت طلا روزهای پایانی 2014 میلادی را نزدیک به سطح 1200 دلاری را طی می کند تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که نظر نوریل روبینی در خصوص کاهش شدید قیمت طلا در سال 2015 احتمالا درست خواهد بود.


به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، پیش از آغاز تعطیلات سال جدید میلادی کیتکو نیوز در خصوص این مساله از کارشناسان اقتصادی نظرسنجی کرده است که آیا پیش بینی نوریل روبینی استاد دانشگاه نیویورک در خصوص کاهش قیمت طلا به 1000 دلار در سال 2015 میلادی می تواند درست باشد؟

بر اساس این گزارش روبینی پیش از این وقوع بحران مالی و اقتصادی آمریکا در سال 2007 میلادی را به درستی پیش بینی کرده بود. از 30 کارشناس ارشد اقتصادی تنها 10 نفر در این نظرسنجی شرکت کرده اند و اکثر آنها نیز با نظر روبینی موافق بوده اند. تنها 3 کارشناس اقتصادی مخالف این نظر بوده اند که قیمت طلا طی سال آینده به شدت کاهش خواهد یافت.

کالین سیژنسکی تحلیلگر ارشد سی ام سی مارکتس تاکید کرد که فکر نمی کند قیمت طلا طی سال آینده به 1000 دلار برسد چون اروپا با بحران اقتصادی جدیدی روبرو خواهد شد و این مساله تقاضا برای طلا را افزایش خواهد داد.

وی افزود: ماه عسل دو ساله برای اقتصاد اروپا رو به پایان است. من فکر می کنم قیمت طلا سال آینده هرگز به 1000 دلار نخواهد رسید.

آدام باتون تحلیلگر ارشد فارکس لایو نیز تاکید کرد که اقدام احتمالی روسیه در فروش ذخایر طلا نیز می تواند تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته باشد. ارزش روبل در برابر دلار امسال تاکنون 45 درصد کاهش داشته است./م


انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد