اونس طلا2391.89
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

کاهش قیمت نفت به نفع طلا و مس خواهد بود

سایت طلا : تحلیلگر ارشد موسسه تحقیقاتی کاپیتال اکونومیکس تاکید کرد که کاهش قیمت جهانی نفت بر خلاف نظر برخی کارشناسان اقتصادی موجب تقویت قیمت طلا و مس خواهد شد.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که افت قیمت جهانی نفت موجب کاهش نرخ تورم در اقتصاد جهانی شده و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود ولی جولیان جیساپ تحلیلگر برجسته موسسه کاپیتال اکونومیکس تاکید کرد که کاهش قیمت نفت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش وی افزود: کاهش قیمت نفت موجب افت هزینه های انرژی اقتصادهای بزرگ جهان خواهد شد و این مساله احتمالا به نفع قیمت طلا و مس خواهد بود.

وی تاکید کرد: گرچه برخی تحلیلگران معتقدند که کاهش قیمت نفت موجب افت فشارهای تورمی شده و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود و تقویت ارزش دلار نیز به ضرر قیمت نفت و سایر کالاها خواهد شد ولی به نظر من این تحولات تاحد زیادی در بازارهای جهانی تغییر کرده است. بخش مهمی از کاهش قیمت نفت مربوط به جانب عرضه است نه تقاضا و اکثر کشورهای جهان از جمله چین و هند از کاهش قیمت جهانی انرژی نفع خواهند برد.

جیساپ افزود: کاهش قیمت نفت همچنین موجب تقویت فعالیت های اقتصادی در سطح جهان خواهد شد و فشار تقاضای بیشتری را بر فلزات گرانبها وارد خواهد کرد و موجب تقویت قیمت طلا و مس در ماه های آینده خواهد شد.

وی تصریح کرد: با کاهش نرخ تورم در اقتصاد جهانی همچنین نرخ بهره و سیاست های پولی همچنین به روند انبساطی خود ادامه خواهد داد و این مساله نیز به نفع قیمت طلا خواهد بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، این تحلیلگر اقتصادی پیش بینی کرد که قیمت هر تن مس تا پایان سال آینده به 7200 تن و قیمت هر اونس طلا نیز به بیش از 1300 دلار خواهد رسید. قیمت جهانی نفت طی هفته های اخیر با کاهش شدیدی روبرو شده و به پایین ترین سطح خود در 5 سال و نیم اخیر رسیده است. این مساله فشار زیادی را بر کشورهای بزرگ تولید کننده نفت وارد می کند.

این در حالی است که فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را در ماه های نخست 2015 میلادی بدون تغییر حفظ کند./م


انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد