اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ارزش دلار طی سال 2015 میلادی به کدام سو خواهد رفت؟

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اقتصادی نشان می دهد که با حرکت فدرال رزرو آمریکا به سوی عادی کردن سیاست های پولی در سال 2015 میلادی ارزش دلار نیز در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی افزایش خواهد یافت.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای بین المللی اکنون به بالاترین سطح خود از مارس 2009 میلادی رسیده و این مساله فشار شدیدی را بر قیمت جهانی کالاهای مختلف به خصوص نفت و طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی معتقدند که ارزش دلار در سال 2015 میلادی نیز تحت تاثیر افزایش احتمالی نرخ بهره بانکی آمریکا و همچنین ادامه سیاست های انبساطی پولی در بانک های مرکزی اروپا ژاپن و چین با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

مارک چاندلر تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد که اکثر سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که ارزش دلار تحت تاثیر سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا تقویت خواهد شد. اختلاف موجود بین سیاست های پولی آمریکا با چین و اروپا و ژاپن نیز تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار خواهد داشت.

بی شک اجرای سیاست های انبساطی و محرک پولی موجب کاهش ارزش یورو و ین در بازارهای بین المللی خواهد شد.
کالین سیژینسکی تحلیلگر ارشد سی ام سی مارکتس نیز تاکید کرد که نوسانات نرخ ارز و قیمت کالاهای راهبردی و مهم در سال 2015 میلادی تاحد زیادی بستگی به عملکرد بانک های مرکزی دارد.

وی افزود: مهمترین عامل موثر بر تحولات بازار ارز در شرایط کنونی اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا خواهد بود. اگر فدرال رزرو بخواهد طی ماه های آینده سیاست عادی سازی نرخ بهره را در پیش بگیرد ارزش دلار با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

آدام باتون سردبیر فارکس لایو نیز تاکید کرد که این اجماع کلی در بین کارشناسان اقتصادی وجود دارد که تقویت ارزش دلار در سال 2015 میلادی نیز مانند امسال ادامه خواهد یافت. البته کاهش نرخ تورم و افت شدید قیمت نفت شاید موجب شود تا فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره مدتی تامل کند و با نرخ کمتری اقدام به افزایش نرخ بهره نماید.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که ممکن است سرنوشت دلار در سال 2015 میلادی مانند امسال باشد به طوری که در شش ماه نخست سال آینده نیز ارزش دلار با افت روبرو شود ولی در شش ماه دوم ارزش دلار با افزایش مواجه خواهد شد./م


انتهای پیام



سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد