اونس طلا2394.45
مظنه16,227,000
18 گرم3,746,000
ارزش سکه36,559,431
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)43,800,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده به زودی به دولت ارائه می‌شود/ اداره کشور با درآمد مالیات امکان پذیر است

رئیس سازمان مالیاتی گفت: دو لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده و استفاده و نظارت بر صندوق فروش به پایان رسیده که تقدیم دولت می‌شود.



علی عسکری رئیس سازمان امور مالیاتی امروز در هشتمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی ایران با اشاره به اینکه امروز کشور به این نتیجه رسیده است که باید مسئله مالیات حل شود اظهار داشت: اداره کشور به جایی رسیده که با استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی مانند مالیات می‌توان آن را اداره کرد و روز به روز درآمد نفت را کم کرد.

رئیس سازمان مالیاتی با اشاره به سیاست‌ اقتصاد مقاومتی گفت: کاهش اتکا به نفت در حوزه مالیات، شفافیت در اقتصاد و فعالیت‌ اقتصادی و اینکه چه کار باید بکنیم، مطرح شده و باید یکی از پایه‌های اداره کشور اتکا به درآمدهای مالیاتی باشد که لازمه آن ایجاد یک نظام و تحول است.

وی تصریح کرد: در این راستا تاکنون تلاش‌ها و زحمات زیادی کشیده شده که در حال نتیجه‌گرفتن هستیم. امروز زیرساخت‌ مالیاتی فراهم شده و همچنین اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در مجلس تا یک ماه آینده به پایان می‌یابد و این موضوع دو سال طول کشیده که انتظار نداشتیم.

به گفته عسکری برای افزایش درآمد مالیاتی باید اصلاحات در فناوری کشور ایجاد شود و در کنار آن ساختار نیروی انسانی متحول شده و ساختار اداری نیز تکمیل شود.

رئیس سازمان مالیاتی با بیان اینکه باید در ابعاد مختلف همه امکان فراهم شود، گفت: رویکرد دیگر در مالیات نگاه دولت و مردم به حوزه مالیات بوده که مسئله‌ای نیست که بتوان با تئوری و نظریه مشکل آن را در اقتصاد حل کرد، بلکه مالیات در کنار بعد اقتصادی، مباحث سیاسی،‌ اجتماعی و فرهنگی دارد که باید همه‌جانبه دیده شود.

عسکری افزود: برای اجرای نظریه‌های مالی و اقتصادی گاهی اوقات با یک اعتراض کل کار به هم می‌ریزد و نیاز داریم تا ساختارهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی اجرایی شود که در حال حاضر مبانی کار در حال پیشرفت است.

معاون وزیر اقتصاد تأکید کرد: بسیاری از مسائل مالیاتی برای مردم جا نیفتاده و البته در بعضی بخش‌ها نیز مردم پیش‌بینی‌های جلوتری دارند و در واکنش به عمل ما عکس‌العمل‌ها را پیش‌بینی می‌کنند.

وی از تقدیم لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده به دولت خبر داد و گفت:‌ اصلاحات لازم در این زمینه انجام شده و لایحه آن به وزیر برای تقدیم به دولت ارائه شده است.

به گفته عسکری طبق برنامه پنجم و قانون اصناف باید استفاده از صندوق‌های فروش اجرایی می‌شد، اما با وجود گذشت چندین سال از این قانون به دلایل مختلف اجرایی نشده و به همین علت با ارزیابی و بررسی‌ مجدد لایحه جدیدی برای استفاده و نظارت بر صندوق فروش تهیه شده که به زودی تقدیم دولت می‌شود.

عسکری تأکید کرد: ایجاد شفافیت در ابعاد مالیاتی بسیار مهم بوده و تا زمانی که نتوانیم این موضوع را حل کنیم، نمی‌توانیم نظام مالیاتی خوب را استخراج کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه مقالات در همایش‌های مختلف مالیاتی اشاره کرد و افزود: در مجموع طی این سال‌ها 854 مقاله ارائه شده که 180 مقاله آن در بخش مالیات‌های اسلامی بوده همچنین پایگاه اطلاعاتی برای تحقیقات مالیاتی ایجاد شده است و 27 طرح تحقیقاتی در سازمان وجود داشته که 17 طرح به پایان رسیده است.

معاون سازمان مالیاتی با اشاره به اینکه بیشترین جهت‌گیری در مالیات موضوع شفافیت اقتصادی است، اظهار داشت: در کنار آن خود اظهاری، رسیدگی بر مبنای ریسک، ارتقای سطح تعامل، خدمات دهی مناسب به مؤدیان و گسترش پایه‌های مالیاتی باید وجود داشته باشد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد