اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

احتمال افزایش وام مسکن مهر تا دی ماه/ افزایش ۶.۲ درصدی منابع دولت در سال آینده/ افزایش ۱۶برابری ترافیک مکالمه با عراق در اربعین حسینی

اظهارات وزیر نیرو مبنی بر اینکه تصمیمی برای افزایش قیمت آب و برق در سال آینده نگرفته‌ایم، آغاز مذاکرات کشورهای صادرکننده گاز در مورد قیمت نفت و گاز در دوحه قطر، تشریح جزییات قیمت تمام شده دنا توسط معاون بازاریابی ایران خودرو و... از مهمترین اخبار اقتصادی امروز است.



گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه‌شنبه بیست‌وپنجم آذرماه 1393 به شرح زیر است:

* تصمیمی برای افزایش قیمت آب و برق در سال آینده نگرفته‌ایم/ انتقال برق را به بخش خصوصی نمی‌‌سپاریم

وزیر نیرو گفت: در بخش تولید، توزیع و انتقال را به بخش خصوصی نمی‌دهیم، چرا که نمی‌خواهیم برای رقابت صادراتی بازار خراب شود و برقی که اکنون برای هر کیلووات ساعت 12 سنت می‌فروشیم به 6 سنت برسد.

چیت‌چیان به هزینه تمام شده قیمت برق در کشور و زیانی که این شرکت آن را با صادرات برق جبران می‌کند اشاره کرد و گفت: هزینه سوخت برای هر کیلووات ساعت برق 70 تومان است که ما از مشترکان 50 تومان دریافت می‌کنیم و 102 ریال هم به هدفمندی یارانه‌ها می‌دهیم که 31 تومان می‌ماند و برای صنعت برق که هیچ بودجه‌ای را دریافت نمی‌کند، کمرشکن است و تنها راه فرار ما فروش 12 میلیارد کیلووات ساعت برق در بازار صادراتی است.

* دولت ابهام درباره پالایشگاه‌ها و نرخ خوراک صنایع بورسی را برطرف کند/ 5 عامل مهم افت بازار

یک مقام مسئول در سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه سیاست ثبات در اقتصاد و اطمینان سرمایه‌گذاران از مهمترین الزامات بازگشت رونق به بازار سهام است، گفت: مسائل اصلی اثرگذار در بازار سرمایه هنوز به طور عملی برطرف نشده‌اند. محمودرضا خواجه نصیری در پاسخ به این سؤال که روندهای مقطعی مثبت در بازار ناشی از چه عواملی است و دلیل اینکه بازار به طور نسبتاً دائمی به رونق و حرکت رو به بالای مداوم رغبتی نشان نمی‌دهد، چیست، تاکید کرد: روندهای مقطعی مثبت ناشی از مؤلفه‌های بیرونی و فضای غیربنیادی ایجاد شده است که در کوتاه مدت اثراتی در بازار می‌گذارد، اما این حرکت‌های مقطعی توان ایجاد رونق و حرکت رو به بالای بازار برای بلند مدت نخواهند داشت.

* محمد فطانت‌فرد به ریاست سازمان بورس منصوب شد+متن حکم

اعضای شورای عالی بورس در جلسه عصر دیروز خود، با قدردانی از تلاش‌های صالح‌آبادی در حدود یک دهه سکانداری بازار سرمایه، محمد فطانت‌فرد را به عنوان رئیس جدید این سازمان تعیین کردند. بنابه این گزارش، در حکم وزیر اقتصاد خطاب به فطانت آمده است: نظر به تعهد، تخصص، دانش و توانمندی‌های ارزنده جنابعالی در بازار سرمایه کشور و در اجرای ماده (9) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب 1384 و تبصره (1) ماده 13 اساسنامه سازمان و با عنایت به مصوبه (110) مورخ 24/9/1393 شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار، به‌موجب این حکم به سمت «رئیس هیأت ‌مدیره و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار» منصوب می‌شوید.

* انجام 44پرواز برنامه‌ای و فوق‌العاده برای بازگشت زائران/ بلیت عتبات را یک ریال هم گرانتر نفروختیم

مدیرعامل هما با بیان اینکه پرواز‌های برگشت زائران اباعبدالله در قالب 24 پرواز برنامه‌ای و 20 پرواز فوق‌العاده در حال انجام است، گفت: همانگونه که به سازمان حج هم اعلام کردیم بلیت پروازهای عتبات هما در ایام اربعین بدون هیچ افزایش قیمتی فروخته شد. فرهاد پرورش در ادامه افزود: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند که یک ریال نرخ بلیت خود را در پروازهای رفت و برگشت عتبات در این ایام افزایش نداده است و اگر مسافر هما بلیت با قیمت بیشتر خریده است، اطلاع دهد.

* انجام مذاکرات در مورد قیمت نفت و گاز در کنفرانس کشورهای صادرکننده گاز از سوی روسیه

مدیرعامل گازپروم روسیه با اشاره به اینکه روسیه با اعضای کنفرانس کشورهای صادرکننده گاز در مورد قیمت نفت و گاز در قطر مذاکره خواهد کرد، گفت: حتی اگر بحث‌های گسترده‌ای در این مورد صورت نگیرد، این موضوعات حتما در مذاکرات خصوصی مطرح خواهد شد.

بنابر این گزارش، کنفرانس کشورهای صادرکننده گاز در سال 2001 در ایران آغاز به کار کرد و این کشور مالک 73 درصد ذخایر گاز جهان هستند و 42 درصد تولید گاز جهان را در اختیار دارند. همچنین، اعضای این گروه، ایران، الجزایر، بلیوی، لیبی، نیجریه، گینه استوایی، قطر، مصر، تیرینداد و توباگو و ونزوئلا، هستند. قزاقستان و نروژ نیز به عنوان ناظر در این نشست شرکت می‌کنند.

* احتمال افزایش وام مسکن مهر تا دی‌‌ماه/ تکیه دولت بیشتر بر آورده مردم است

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه همچنان بر افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر پافشاری می‌شود و احتمالا این تلاش در دی‌ماه نتیجه می‌دهد گفت: تکیه دولت یازدهم در تامین منابع مسکن مهر بیشتر بر آورده مردم است.

محسن نریمان ادامه داد: دولت یازدهم قصد دارد برای تکمیل واحدهای مسکن مهر بیشتر از آورده مردم استفاده کند در حالی که دولت پیشین برای ساخت مسکن مهر 70 درصد از تسهیلات استفاده کرد و تنها از 30 درصد آورده مردم برای پروژه‌ها استفاده کرد همین امر موجب تورم بسیار در کشور شد.

* افزایش 6.2 درصدی منابع دولت در سال آینده/ نمی‌خواهیم از مسیر ریاضت اقتصادی عبور کنیم

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه منابع دولت در سال آینده تنها 6.2 درصد رشد دارد، گفت: ما نمی‌خواهیم مانند دیگر نقاط جهان از مسیر ریاضت اقتصادی عبور کنیم.

محمدباقر نوبخت در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توانیم یک روز پرداخت حقوق کارکنان دولت را به تأخیر بیندازیم، گفت: سال آینده همه منابع ما با همه افزایش ها تنها 6.2 درصد رشد دارد که به معنی 8 درصد رشد منفی نسبت به تورم 14 درصدی سال آینده است.

* پرونده تخلف ارزی بانک مرکزی در دوره قبل به مراجع قضایی ارسال شد

رئیس دیوان محاسبات با بیان اینکه بانک مرکزی در دوره گذشته مقداری ارز از طریق صرافی‌ها برای کنترل بازار به بازار تزریق کرد که در آن فساد بود، گفت: برای این مسئله پرونده قضایی تشکیل شده است.

امین حسین رحیمی در پاسخ به این سؤال که آیا رقم 7 هزار میلیارد تومان در این پرونده درست بود؟ اظهار داشت: بنده به رقم این تخلف کاری ندارم، اما مقداری ارز از طریق بانک مرکزی به بازار تزریق شد که پرونده آن در دستگاه قضایی مطرح است.

* افزایش 16 برابری ترافیک مکالمه با عراق در اربعین حسینی/ سهم 50 درصدی موبایل در برقراری مکالمات

ترافیک ارتباطی بین ایران و عراق در شرایط عادی روزانه 150 هزار دقیقه است که در اربعین امسال به 2.5 میلیون دقیقه افزایش یافت. از این ترافیک 50 درصد متعلق به همراه اول، 35 درصد شبکه ثابت و مابقی برای ایرانسل و سایر اپراتورهاست.

بر اساس این گزارش، میزان ترافیک ارتباطی بین دو کشور در شرایط عادی به طور میانگین روزانه 150 هزار دقیقه است که در این ایام اربعین امسال به 2.5 میلیون دقیقه در روز افزایش یافت.

* زنگنه وارد قطر شد

وزیر نفت ایران برای شرکت در نشست اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز و با هدف شرکت در اجلاس اعضای مجمع کشورهای صادر کننده گاز وارد دوحه، پایتخت قطر، شد. بر همین اساس، اعضای این گروه طی روز جاری به ارزیابی قیمت گذاری گاز، و شرایط بازار این حامل انرژی در جهان خواهند پرداخت.

* خرید تضمینی شیر خام تا رسیدن به قیمت 1440 تومان ادامه دارد/ تولید 70 درصد شیر خام در 10 استان کشور

رئیس هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی گاوداران ایران با بیان اینکه خرید تضمینی شیر خام در 10 استان کشور اجرایی شده است، گفت: این طرح تا زمان رسیدن شیر به قیمت مصوب 1440 تومان ادامه دارد.

سیداحمد مقدسی افزود: صنایع لبنی که از خرید شیر خام با قیمت مصوب 1440 تومان از ابتدای تیرماه تاکنون سرباز زده‌اند، در نهایت با ادامه طرح خرید تضمینی شیر مجبور می‌شوند، از حاشیه سود خود بکاهند و شیر را با یک قیمت منطقی که تولید‌گان متضرر نشوند، خریداری کنند.

*‌جزئیات قیمت تمام شده دنا/ فروش زیر 46 میلیون تومان زیان‌ده است

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با تشریح جزئیات قیمت تمام شده دنا، گفت: این رقم 36 میلیون و 366 هزار تومان است که با در نظر گرفتن هزینه‌های دیگر، فروش این خودرو با قیمت کمتر از 46 میلیون تومان زیان‌ده خواهد بود.

عبدالله بابایی توضیح داد: در آنالیز قیمتی ایران خودرو، هزینه مواد اولیه 31 میلیون و 134 هزار تومان، هزینه دستمزد تولید خودرو دنا 374 هزار و 800 تومان و هزینه سربار 4 میلیون و 800 هزار تومان محاسبه شده است و به این ترتیب بهای تمام شده تولید این خودرو حدود 36 میلیون و 366 هزار تومان برآورد می‌شود.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد