اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تاثیر مذاکرات در بازار دیگر هیجانی نیست

سایت طلا: کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان رابطه بین طلا و بورس، طلا را در بازار معاملات پولی و سهام پیشرو برشمرد و اعلام کرد: تأثیر مذاکرات در روند بازار گذاشته شده و دیگر روند برگزاری نشست های هسته ای تأثیر عمده ای بر بازار سرمایه ندارد.


هنوز بعد از سال ها از علاقه او به بازار طلا و سکه آتی کاسته نشده و بازار آتی را خیلی جذاب می داند. او که یکی از فعالان وکارشناسان بازار سرمایه و آتی سکه است و تمام وقت خود را در روز صرف این کار می کند. بازار طلا را مأمن امن سرمایه گذاری عنوان می کند و طلا را پیشروتر از بازار سرمایه و دیگر بازارها می داند. وی ورود به بازار طلا و سرمایه گذاری در آن را نیازمند آگاهی و مطالعه کافی قلمداد می کند.
"اعظم محمدی"، کارشناس بازار بورس و فعال معاملات آتی که مشتاقانه در بازار سرمایه فعالیت می کند و به شغل خود بسیار علاقه مند است.
این کارشناس بازار بورس همزمان با نوسانات این بازار با حضور در « کافه طلا » ی سایت طلا به سئوالات ما درباره بازار سرمایه پاسخ داد؛

*سایت طلا: ضمن عرض سلام و تشکر برای حضورتان در کافه طلا ، ضمن معرفی خودتان بفرمائید چه مدت در این بازار مشغول بکار هستید؟
محمدی: ضمن عرض سلام به همه مخاطبان کافه طلا و خوانندگان سایت طلا، «اعظم محمدی» هستم ، متولد سال 58 و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت مالی هستم. سه سالی است که در بازار سرمایه به عنوان معامله گر فعالیت می کنم.

*سایت طلا: نحوه ورودتون به بورس را بفرمایید و چه شد به بورس علاقه مند شدید؟
محمدی: به طور کاملاً اتفاقی. در زمانی که تحصیلات دوره لیسانس زبان روسی را می گذراندم، در این دوره ساختمان دانشکده مدیریت و دانشکده زبان های خارجی دانشگاه تهران (ساختمان فعلی دانشکده مدیریت) مشترک بود. کم کم با دانشجویان رشته مدیریت مالی آشنا شدم. ارتباط با بچه های مدیریت و اقتصاد برایم خیلی جذاب بود وبحثهای مالی به نظرم فضای بکرتری داشت.
خیلی زود علاقه مند شدم و بعد از گرفتن لیسانس سمت مدیریت مالی آمدم. بعد از یک سال پشت کنکوری بالاخره به وادی مدیریت آمدم. بچه های اقتصاد و مدیریت معمولاً با سهام وبورس و بازار سرمایه آشنا هستند و من هم بلافاصله بعد از کنکور وارد بازار شدم.

*سایت طلا: بعد از تحصیل وارد بازار شدید؟
محمدی: گواهینامه بازار سرمایه را گرفتم و قبل از اینکه نتیجه کنکور بیاد دعوت به کار شدم. اون موقع بازار سرمایه شناخته شده نبود. الآن بعد از موجی که از بازار سرمایه و افزایش قیمت ها اتفاق افتاد بازار خیلی رونق گرفت و بیشتر شناخته شد.
معمولاً افرادی که در زمینه حسابداری یا مدیریت یا اقتصاد فعال بودند بازار سرمایه و به خصوص سهام را بیشتر می شناختند.
الآن چند تا از دوستانم هستند که با اینکه خودشان این بازار رو به من نشان دادند خودشان وارد بورس نشدند.

*سایت طلا: ریسک نکردند و وارد نشدند، یا نخواستند؟
محمدی: نه بحث ریسک کردن نبود. شاید من خیلی علاقه داشتم.چون برای کنکور مدیریت مالی که می خواندم آمادگی داشتم و بلافاصله آمدم سمت امتحانش وهمان دوره اول هم قبول شدم. جالب بود که من آن موقع کتابهای ابزار مشتقه را خیلی می خواندم و از همان جا به بازار طلا علاقه خاصی داشتم. بخصوص بازار فیوچرز.
نزدیک به دو سالی در بازار آتی بودم وبه خاطر اینکه نمی خواستم تک بعدی باشم از آتی بیرون آمدم و بازار سهام مشغول شدم. اواخر هم که بازار طلا داشت از رونق می افتاد به سمت اوراق رفتم و دیدم بازار بدی نیست.

*سایت طلا: در حال حاضر بازار بورس برای شما بازار جذابی هست یا نه؟
محمدی: برایم خیلی خیلی جذاب هست.

*سایت طلا: روزی چند ساعت کار می کنید؟
محمدی: از صبح تا 5 بعد از ظهر شرکت هستم. آخر شب هم اول لپ تاپ و قیمت ها و گوشی را چک می کنم که در جریان قیمتها باشم بعد می خوابم. یه جورایی با زندگیم عجین شده و واقعاً من به آتی علاقه خاصی دارم و هنوز هم نسبت به روزهای اول علاقه ام کم نشده. شاید کسی باورش نشود ولی آتی به نظر من خیلی جذاب هست.

*سایت طلا: وقت می کنید به تفریح هم بپردازید؟
اعظم محمدی: قطعاً. چرا که نه، بعضی وقتها کوهنوردی می رویم. دربند.

*سایت طلا: آیا شما به مصنوعات طلا هم علاقه مندید؟ آخرین دفعه ای که طلا خریدید چه زمانی بود؟
محمدی: یکسال پیش طلا خریدم. با وجود اینکه می دانستم قیمت ها بلافاصله پایین می آید، اما مجبور بودم بخرم.

*سایت طلا: علی الظاهر شما خیلی به طلا ساخته شده علاقه ندارید؟
محمدی: نه خیلی به سمتش نمی روم.

*سایت طلا: بیشتر برای سرمایه گذاری می خرید؟
محمدی: بله بیشتر برای سرمایه گذاری و الآن هم اگر بخواهم سکه ای بخرم حتما ًدر بازار آتی خرید می کنم.

*سایت طلا: تا به حال روی بازار نقدی طلا سرمایه گذاری نکردید؟ اینکه طلا بخرید و منتظر بمانید بالا برود و بفروشید؟
محمدی:نه این کار را نکردم. چون اصلاً پایه کاری من با همین قراردادهای آتی بوده. قبل از آن هم نه پولی و نه پس اندازی داشتم که مثل اکثر افراد و به خصوص خانم ها طلا را برای گزینه سرمایه گذاری در نظر بگیرم. ضمن اینکه جنبه تجملی دارد ولی من خیلی جذابیتی در طلا به عنوان زینت آلات نمی بینم. ازوقتی به بازار آتی آمدم و سکه را شناختم تمام سرمایه گذاریم در سکه آتی بوده؛ سکه نقدی هم سرمایه گذاری کردم ولی بیشتر آتی بوده. ولی اینکه طلا بخرم، نه. فقط به صورت تحقیقی بازار رفتم و دیدم عده ای می آیند و طلای کم اجرت می خرند. وقتی می پرسم برای چه می خرید؟ می گویند برای سرمایه گذاری چون از قیمت اجرتش افتاده. به دلیل اینکه بازار را خوب نمی شناسند به سمت طلای بدون اجرت می روند. شاید در بلند مدت سودی برایشان داشته باشد.

*سایت طلا: نظر خود اهالی بورس در مورد طلا چی هست؟ کلاً کسانی که در بازار سرمایه هستند چه نظری روی بازار طلا دارند؟
محمدی: به نظر من دید خوبی ندارند. یعنی طلا را رقیب می دانند. شاید برایشان اینطور جا افتاده که نگهداری طلا یعنی پول منجمد شده. به نظر من طلا بازار خاص و افراد خاص خودش را دارد. پولی که در طلا هست مانند سد جلوی آب است وقتی سد می زنند سوپاپ هم برایش می گذارند که در مواقع اضطرار از آن استفاده شود. این چند وقت هم پولی که سرگردان بود به سمت طلا رفت وچه اشکالی داشت اگر سرکوب نمی شد؟ همان طلا در اوراق و بازار مسکن چه کار کرد؟ این بازارها را نمی شود رقیب فرض کرد و همگی مکمل هم هستند. شما باید به عنوان یک سرمایه گذار به بازارهای مختلف به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری نگاه کنید و به نظر من باید تمام زمینه های آن را بشناسید. ولی متاسفانه اکثر افراد جامعه تک بعدی شدند.

*سایت طلا: غیر از مکمل بودن بازار طلا و بازار بورس فکر می کنید رابطه دیگری هم با هم دارند؟
محمدی: در ارتباطات آنها که فکر می کنم طلا پیش رو تر است. چون ابتدا طلا حرکت را شروع می کند بعد سراغ اوراق بهادار می رود. طلا فارغ از سیاست های داخلی یک چشم انداز بین المللی هم دارد.

*سایت طلا: اکثر اهالی بورس هم به طلا علاقمند هستند، واقعاً چرا طلا اینقدر جذابیت دارد؟ علت این جاذبه چیست؟
محمدی:همه ذهنیت هایی دارند و از بزرگتر ها شنیدند که طلا پشتوانه است و در روزهای سخت به کمکتان می آید.

*سایت طلا: بانک مرکزی هم پشتوانه اش طلاست و درکل دنیا این گونه است.
محمدی: در تمام دنیا این قضیه از دیدگاه مردم نشات می گیرد قبل از اینکه دولتی وجود داشته باشد.حکومت های محلی را در نظر بگیرید یک قشر خاصی از مردم همیشه دارایی های خودشان را به شکل طلا نگه می داشتند. همه طلا را به عنوان یک کالای ماندگار می شناسند، و به همین راحتی هم کسی نظرش راجع به آن عوض نمی شود. طلا امنیت سرمایه ای خودش را دارد و هیچ وقت هم حاشیه امن آن از بین نمی رود.

*سایت طلا: اگر موافق باشید برگردیم به بازار بورس، علت اینکه از تابستان امسال در بازار بورس رکود داشتیم چه هست؟
محمدی: واقعاً بازار اوضاع خوبی ندارد چون مثل بازار طلا یا قرار دادهای آتی نیست که بتوانید معکوس بگیرید و ماهرترین افراد کسانی هستند که به موقع فروختند و از بازار خارج شدند و حالا دارند تماشا می کنند. یک بازار یک طرفه ای است. مذاکرات هنوز تکلیفش مشخص نشده، و همه فعلاً منتتظرند. از طرفی هنوز سیاستهای دولت به طور کامل مشخص نشده، و طی این مدت دولت با سیاست های انقباضی بیشتر سعی کرده ابزارها و درآمد های ثابت را فعال کند تا حجم نقدینگی را کم کند و به نظر من تا حدودی سیاست درستی بوده.

*سایت طلا: علت اینکه اواخر تابستان و هر از چندگاهی شاخص کمی رشد می کند چه هست؟
اعظم محمدی: بخشی از آن بر می گردد به مذاکرات هسته ای که عده ای خوش بین هستند و تقریباً به این نتیجه می رسند که سیاست صفر و یک دارد تمام می شود. یعنی ما داریم سعی می کنیم به سمت تعامل با دنیا برویم، و علاوه برآن سهام خوب افت کرد و همه فعالان بازار اتفاق نظر دارند که اکثر اوراق بهادار زیر قیمت ذاتی یا حداقل به قیمت ذاتی معامله می شود، واین برای سرمایه گذار بعضاً جذابیت ایجاد می کند.

*سایت طلا: الآن زمان خوبی برای خرید هست؟
محمدی: من فعلاً صبر می کنم.

*سایت طلا: برای فعالین بازار سرمایه توصیه خاصی نمی کنید؟
محمدی: کسی که می خواهد وارد بازار سرمایه شود باید با مطالعه وارد شود و حتی اگر خودشان اطلاعاتشان کافی ندارند از افراد دارای تخصص و نیز نهادهای نو ظهوری مثل صندوق های سرمایه گذاری می توانند استفاده کنند . البته فعالان بازار ما هنوز به آن اعتماد نرسیده اند و صندوق ها باید بیشتر به سمت اعتمادسازی بروند و افراد را به این سمت تشویق کنند وآگاهی بدهند.
صرف شعار به نظر من کفایت نمی کند. اینکه شما دنباله رو باشید نیز آخرین نفری هستید که وارد بازار می شوید.

*سایت طلا: بطور کل اگر سرمایه کذاران بازارهای طلا و سکه اگر بخواهند وارد بازار بورس شوند چگونه اقدام کنند؟ و برای ورود به این بازار نیاز به چه پیش زمینه هایی هست؟.
محمدی: این کار، یک کار تخصصی هست و قطعاً کسی که در بازار طلا کار می کند زیر و بم آن بازار را می شناسد می داند افت و خیز بازار چگونه هست و اگر کسی بخواهد به بازار سرمایه بیاید باید آگاهی اش را بالا ببرد و صرف اینکه بشنود قیمت ها پایین هست یا بخرید توصیه خوبی نیست.

*سایت طلا: آیا کلاً ورود به بازار سرمایه سخت است؟ یعنی ورود به آن کار هر کسی نیست و یک پیش زمینه ای وتحقیق ومطالعه ای می خواهد؟ یا همین طور می توان وارد بازار شویم؟
محمدی: در رابطه با سهام تقریباً با بزرگان بازار که صحبت می کنیم برای بلند مدت می گویند خوب است ولی من این حرف را قبول ندارم. واقعیت این است هرکسی دنبال این هست در یک بازه مشخص و نه صرفاً کوتاه مدت حداکثر سود را داشته باشد. اگر بگویم بازه کوتاه مدت می گویند خانم محمدی به نوسان گیری تشویق می کند. من با این هم موافق نیستم.
در بلند مدت مسلماٌ هر دارایی ای سود دارد و ما به دنبال این هستیم که در بازار مشخص حداکثر سود را داشته باشیم واین با آگاهی و مطالعه به دست می آید. آن زمانی که افراد عادی داشتند وارد بازار سرمایه می شدند بزرگان بازار خارج می شدند و الآن افراد عادی متضرر شدند و قسمت بزرگی از همین موج افزایش قیمت یا حباب قیمتی که عده ای می گفتند حباب قیمتی هست یا نه به علت همین بی اطلاعی بود. یک انسان عاقل با مطالعه هر کاری انجام می دهد؛ چه سرمایه گذاری باشد چه مسافرت. همان طور که برای مسافرت برنامه ریزی می کند برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه هم باید برنامه ریزی کند.

*سایت طلا: خود سازمان بورس برای این بازار فکر می کنم اقداماتی را انجام داد که بازار تکانی بخورد. آیا به نظر شما این اقدام خوب بود؟
محمدی:من مخالف دستکاری بازار به اسم حمایت هستم و می گویم سرمایه خودش شعور دارد و راهش را پیدا می کند و بازار متولی نمی خواهد.

*سایت طلا: مخالف دخالت در بازار هستید؟
محمدی: من مخالف دخالت هستم. فرقی نمی کند این دخالت حتی اگر جنبه کمک هم باشد به نظر من دخالت است.

*سایت طلا: شما سایت های خبری را به صورت روزانه مطالعه می کنید؟
محمدی: نه، مرتب چک می کنم اما نه به صورت روزانه. دیدم بعضا شکایت و گله می کنند که چرا از بازار حمایت نمی شود و چرا متولی ندارد؟ به قول یکی از اساتید برجسته؛ اگر دیدید بازار رو حمایت می کنند ناراحت شوید و آن بازار را باید محکوم کنید. وظیفه اصلی سهامدار این است که خودش مطالعه بکند و ارزش بازار را بشناسد یعنی بازار را به سمت ارزش ذاتی هدایت کند.
اگر بازار وظیفه خودش را انجام ندهد دیگران نباید تاوانش را پس دهند یا به حمایت از این بازار بپردازند. وقتی خودش حمایتش را در قالب مطالعه که به سمت کارا شدن هست انجام ندهد چه انتظاری از دیگران که در حاشیه هستند دارد؟ درست است که بازار سرمایه اصطلاحاً دماسنج اقتصاد است، ولی بازار ما عمقی ندارد که بتواند نماینده اقتصاد ما باشد. به همین خاطر مخالفم با حمایت های این چنینی، حمایتی که مثلاٌ دو روز یک سهم را بالا نگه می دارند یا از جای دیگری نقدینگی تزریق می کند.

*سایت طلا: قوانینی که برای بورس وضع می شود چطور است؟
محمدی: به نظر من خیلی نقص دارد یعنی اگر روی قوانین و مقررات کار بکنند خیلی بهتر از این است که یک نقدینگی موقت تزریق کنند، و بازار را چند روز سر پا نگه دارند. تفاوت مثل این است که شما به بچه یاد بدهید راه برود یا اینکه روی ویلچر بنشانید. به نظر من بازار باید راه خودش را پیدا کند و پیدا هم کرد یعنی مسیر اشتباهی را که داشت می رفت برگشت. من این طور تعبیرش می کنم؛ یعنی اصلاح بازار را تصحیح اشتباه می دانم نه اینکه بگویم بازار وضعش خراب شد.

*سایت طلا: برای خروج بازار از رکود فکر می کنید باید به کجا برسیم و نیاز به چه حمایت هایی از بازار هست؟ باید چه اتفاقی بیفتد که کامل از رکود خارج شود و آن رشدی را که مد نظر همه هست داشته باشیم؟
محمدی: من فکر می کنم دیگر وقت آن رسیده به بهره وری فکر کنیم و سابقه تاریخی نشان می دهد که انتفاع ما از دارایی ها غالبا از طریق تورم بوده، وقت آن است مخصوصاً آقای روحانی هم سیاست هایشان را به سمت کارایی ببرند. یعنی براساس کیفیت در تولید و خدمات.
وقتی شما یک ساختمان می خرید، شما براساس تورم منتفع می شوید. تفاوت نمی کند که طلا یا ساختمان یا یا برگ سهم باشد. چه تعداد از سهم های ما در بازار سرمایه براساس تجدید ارزیابی رشد داشتند؟! لازم است به سمت بهره وری برویم و هر کسی نتیجه زحمت خودش را ببیند و تا این اتفاق نیفتد بازار سرمایه بازار خوبی نخواهد شد.

*سایت طلا: ورود دولت هیچ کدام اثری نداشتند؟
محمدی: نه. سیاست های دولت به اقتصاد کلان ما جهت می دهد و حرف آخر را بهره‌وری خواهد زد. الآن که ما با دنیا تعاملمان را شروع کرده ایم وضعیت ما به سمت رقابت با دنیا می رود. دنیایی که خیلی در فناوری و صنعت جلوتر است. ما باید زمینه را از نظر سیاسی آماده کنیم تا سرمایه گذاری خارجی را جذب کنیم. سرمایه گذاری که چشم انداز بلندمدت آن برای ما خوب باشد. به سمت رقابت، بهره وری، وبعد هم تکنولوژی یا صنعت برویم. اقتصاد تا ابد نمی تواند نفت محور باشد.

*سایت طلا: با این اوصاف یعنی شما می فرمائید بازار خودش راه خودش را پیدا کند؟ یعنی ساماندهی خاصی و جهت ذهی نباید داشته باشیم؟
محمدی: قطعاٌ همین است. بازار مسیر خودش را پیدا می کند منتهی اگر سیاست های دولت درست باشد بازار جهتش را سریعتر پیدا می کند و تسهیل می شود.

*سایت طلا: مذاکرات هسته ای چه اندازه در بازار تاثیر دارد؟ مذاکرات آینده ای که ما در پیش داریم نتیجه این گونه مذاکرات فکر می کنید نه فقط در بازار بورس در کلیه بازارها چقدر تاثیر گذار هست؟
محمدی: فکر می کنم که تاثیر نتایج مثبتش رو پیش خور کرده، به نظر من اینگونه است و دیگر عکس العملی نسبت به اخبار خود مذاکرات به نسبت قبل نداریم. بازار دارد واقع بین می شود و به سمتی می رود که با احتیاط قدم بر دارد، زیرا چوبش را خورده است.

*سایت طلا: یعنی در بازار تاثیر گذار نیست یا تاثیرش کمتر شده است؟
محمدی: تاثیرش به اندازه خود خبر است و دیگر مانند قبل هیجانی و احساسی نیست. اگر مذاکرات هم منفی باشد که من بعید می دانم کمی هیجانی می شود و بعد فروکش می کند.

*سایت طلا: شما می گویید که مذاکرات منفی نیست؟
محمدی: من به قضیه صفر و یکی نگاه نمی کنم. به نظر من مذاکرات چیزی نیست که بگوییم در این مقطع تمام می شود و ما هنوز چالش های خودمان را با دنیا داریم که ذات تعامل همین است. یعنی ما مجبوریم امتیاز بدهیم و امتیاز بگیریم. مجبوریم جاهایی بایستیم و جاهایی از حقمان کوتاه بیاییم، چون این یک بازی برد برد است.

*سایت طلا: آیا این روند طبیعی هست؟ باید در سیاست ها استحاله ای صورت بگیرد؟
محمدی: دقیقاٌهمین طور است. وقتی شما به سمت سرمایه گذاری می روید وضعیت را بررسی می کنید. مذاکرات هم به نظر من به نوعی سرمایه گذاری برای تعامل با دنیا هست و توی سرمایه گذاری چانه زنی کاملاً منطقی است و امتیاز دادن یا گرفتن اصلاً به معنی برد و باخت نیست و منطقی ترین حالت هم همین است. شاید ما قبلا یک مقدار تند برخورد می کردیم. الآن دیدگاهمان را تغییر می دهیم، به سمتی که با تمام دنیا تعامل داشته باشیم در حرکتیم و نتیجه آن احساس رضایت دو طرفه است که دو طرف احساس نکنند مغبون می شوند.

*سایت طلا: بسیار متشکر، در پایان یک سری واژه و کلمه عنوان می کنیم و شما می خواهیم نظرتان را در مورد آنها بفرمایید؛
*سایت طلا: سهام
محمدی: فعلاً چیزی به ذهنم نمی رسه. هیچی نمی توانم بگویم. سهام را به چشم سرمایه گذاری نگاه می کنم.

*سایت طلا: کارگزاری
محمدی: ذهنیت خوبی نسبت به آن ندارم. چون اصولاً کارگزاری در کشور ما بد جا افتاده و باید روی آن کار شود.

*سایت طلا: تحلیل
محمدی: چیزی که خیلی به آن علاقه دارم.

*سایت طلا: آقای صالح آبادی
محمدی: بزرگ بازار

*سایت طلا: رسانه
محمدی: آگاهی. وظیفه اش واقعاً سنگین است و باید صداقت داشته باشد.

*سایت طلا: دلار
محمدی: نرخ برابری ما و دنیا

*سایت طلا: طلا
محمدی: همان واژه همیشگی یعنی مأمن امن سرمایه گذاری

*سایت طلا: سکه
محمدی: من همان طلا می دانم و فرقی بین طلا و سکه نمی دانم.

*سایت طلا: حالا واقعاٌ الآن طلا سکه هست؟!
اعظم محمدی: نه متاسفانه الآن بازار سکه نیست.

*سایت طلا: جمشید بسم ا...
محمدی: نوسان دلار

*سایت طلا: مجمع عمومی سازمان ملل
محمدی:جایی که امیدوارم حداقل در این دوره برای ما ارمغان خوبی داشته باشد. جایی که باید برای صلح تلاش بیشتری شود.

*سایت طلا: گروه 1+5
محمدی: به نظر من مذاکرات خیلی مهم وتقریباً حل شده است و خیلی طولانی شده است.

*سایت طلا: صندوق های سرمایه گذاری
محمدی:به عنوان یک فیلد سرمایه گذاری به آنها نگاه می کنم و افرادی که آشنایی ندارند به سمت آنها بروند. ولی باید جا بیفتد.

*سایت طلا: کارگزاری مفید
محمدی:از بزرگان کارگزاری و بازار سرمایه و من خیلی علاقه داشتم با مفید کار کنم و اولین بار بازار سرمایه را با مفید شناختم. شاید بتوان گفت: « برند کارگزاری»

*سایت طلا: کارگزاری پارسیان
محمدی: خانه دوم من است. چون واقعاٌ بزرگ شده این خانه هستم.

*سایت طلا: سایت طلا
محمدی: طلا و تلاش .
باید تلاش کند تا قراردادهای آتی رابیشتر معرفی کند.(با خنده)

سایت طلا: از این که وقتتون را در اختیار سایت طلا قرار دادید و با حضورتون در کافه طلا امکان این گفتگو را فراهم کردید بسیار سپاسگزاریم.

محمدی: خواهش می کنم و آرزوی موفقیت برای شما و " کافه طلا"ی سایت طلا دارم.



پایان



گفتگو: احمد جعفری
تنظیم: هانیه اسماعیلی



خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد