اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در هفته پیش رو

سایت طلا : کارشناسان اقتصادی کیتکو بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده بیش از هر چیزی تحت تاثیر فشار ناشی از کاهش قیمت جهانی نفت و برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.


به گزارش سایت طلا نشست دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا برای بررسی سیاست های پولی در ماه های نخست 2015 میلادی طی روزهای 16 و 17 دسامبر برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش به نظر می رسد قیمت جهانی نفت نیز طی روزهای آینده همچنان به روند نزولی و مایوس کننده خود ادامه خواهد داد.

قیمت طلا در حالی روز جمعه به 1222 دلار رسید که در هفته گذشته رشد 2.7 درصدی را تجربه کرده است. قیمت نقره نیز با رشد چشمگیر 5.3 درصدی به بیش از 17.11 دلار در هر اونس رسیده است.

در نظرسنجی کیتکو نیوز نیز اکثر کارشناسان اقتصادی به افزایش قیمت طلا در هفته آینده رای داده اند. قیمت نفت در هفته گذشته با افت 10 درصدی روبرو شده است. قیمت نفت سبک آمریکا به کمتر از 60 دلار در هر بشکه رسیده است. این برای نخستین بار از می 2009 میلادی است که قیمت نفت به کمتر از 60 دلار رسیده است.

گزارش سایت طلا حاکی از این است که سازمان بین المللی انرژی و سازمان اوپک پیش بینی خود نسبت به تقاضای جهانی نفت را کاهش داده اند. مارک چاندلر تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه براون برادرز تاکید کرد که آمارهای نه چندان قوی اقتصادی چین نیز فشار زیادی را بر قیمت نفت وارد کرده است.

گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهد سیاستگذاران چینی دستیابی به رشد اقتصادی 7 درصدی را در سال 2015 میلادی مهمترین هدف قرار داده اند این رقم پیش از این 7.5 درصد تعیین شده بود. کاهش قیمت نفت از سوی دیگر موجب افت فشارهای تورمی در اقتصاد جهانی شده و تقاضای طلا را کاهش داده است.

افشین نبوی تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس نیز تاکید کرد که قیمت طلا طی هفته جاری روزهای مرموز و عجیبی را پشت سر گذاشت. ارزش دلار رو به افزایش بود قیمت نفت با کاهش شدیدی روبرو شد و تقاضای فیزیکی نیز چندان تقویت نشد ولی قیمت طلا به کمتر از 1215 دلار نرسید.

کوین گرادی تحلیلگر اقتصادی موسسه فونیکس فیوچرز نیز تاکید کرد که سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1239 دلار است و اگر این سطح شکسته شود باید منتظر افزایش چشمگیر قیمت طلا باشیم.

گزارش سایت طلا اعلام می دارد برخی تحلیلگران بازار طلا نیز معتقدند که در صورت ادامه روند نزولی قیمت نفت قیمت طلا نیز با افت بیشتری روبرو خواهد شد و تنها تقاضای فصلی در بازارهای بین المللی به خصوص چین می تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا شود.

برگزاری انتخابات ژاپن در روز یکشنبه نیز تاثیر زیادی می تواند بر نوسانات ارزش ین و قیمت طلا داشته باشد. در آمریکا نیز مهمترین اتفاق اقتصادی هفته آینده برگزاری نشست فدرال رزرو خواهد بود./م


انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد