گوهرهای متولدین تیرماه (خرچنگ)

متولدین ماه خرچنگ (تیر-سرطان) در عین حال که بسیار آرام بوده احساساتی نیز می باشند. افرادی که در این ماه متولد می شوند حالتی متغیر داشته و احساسات آنان به سرعت برانگیخته می شود. همانند یک نسیم ملایم در حال وزیدن بر سطح امواج دریا، احساسات آنها به طور واضحی در چهره شان نمایان است.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

آنها توانایی بالایی در به فعلیت درآوردن کارهای بالقوه را دارند و این کار را نه با جنگ و تنش بلکه با ملایم و آرامش انجام می دهند. متولدین تیر، تمامیل شدیدی به گذشته داشته و برای دستیابی به ارزش های زندگی از نظر روحی و جسمی، از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

نشانه: متولدین خرچنگ (تیر) علاقه به جواهرات ظریف دارند. سنگ های این ماه عبارتند از یاقوت کبود، زمرد، اپال، سنگ ماه، کریستال، کلسدونی و مروارید است.

یاقوت کبود: نوعی از گروه کانی های کروندوم است. این سنگ به عنوان سنگ سلطنتی معروف بوده و نشان شجاعت، عدالت می باشد و سبب حفظ روحیه مالکیت در افراد می شود. همچنین این سنگ به صاحبش کمک می نماید تا از حق خود به درستی دفاع کند. غالبا این سنگ به رنگ آبی بوده ولی گاهی اوقات با سبز، صورتی و نارنجی نیز همراه می شود. نوع بسیار زیبا و غیرمعمول این سنگ به شکل ستاره می ماند.

برای نمودار شدن شکل ستاره بر روی یاقوت کبود نیاز است که این سنگ حتما به صورت کابوشن تراش بخورد تا با جذب نور توسط سنگ، آن را به صورت ستاره نمایش بدهد. این پدیده را یاقوت کبود ستاره ای می نامند. اگر تصمیم دارید که جواهری با سنگ قیمتی یاقوت کبود به متولدین تیرماه هدیه بدهید، بهتر است که این سنگ بر روی مدال نصب شود.

زمرد: نوعی از گروه خانواده کانی بریل می باشد و دلیل نام گذاری آن به خاطر رنگ سبز زیبای این گوهر می باشد. زمردی که بیش از 5 قیراط وزن آن باشد، از یک الماس بی عیب گران تر است. فن آوری امروزه این اجازه را می دهد که بتوان رنگ زمرد را به یک سبز بسیار زیبا و با کیفیت خوب تبدیل کرد. اما زمرد طبیعی با کیفیت و رنگ زیبا، بسیار کمیاب است. این سنگ در افسانه های متعلق به سرخپوستان سنگ متعلق به شیطان بود.

افسانه ها اشاره دارند که زمرد از سر ابلیس زمانیکه از بهشت و درگاه خداوند رانده شده، افتاده است. این سنگ نشان خرد بوده و به صاحبش کمک می نماید تا در هدف خود متمرکز باشد. فرد دارنده زمرد خویی آرام داشته و احساسات را به خوبی درک می نماید. اگر تصمیم دارید جواهری با سنگ زمرد را به متولدین تیرماه بدهید، آن را در گوشواره به کارببرید.

اپال: سنگی بسیار زیبا و دارای درخششی که با تلفیقی از رنگ های گوناگون در درون آن همراه است. این سنگ با نور بازی می کند. این پدیده را تابش رنگین کمانی گویند. پیشنهاد می شود که این سنگ را همراه با طلا به کار ببرید. دارنده اپال این توانایی را دارد که ذهنی باز داشته و به راحتی بتواند بر یک هدف تمرکز کرده و بدون آنکه ذهنش دچار آشفتگی و تشویش گردد، در راه رسیدن به هدفش موفق شود. این سنگ در نواحی آتشفشانی یافت می شود و در دوران قدیم از ارزش زیادی برخوردار بود.

لفظ اپال در زبان سانسکریت به معنی فرو افتاده، یونان باستان، تأثیر چشم، و در زبان لاتین به نام اپالوس یعنی نشان فریبنده می باشد. اپال دارای رنگ های گوناگونی است. این رنگ ها شامل، سفید یا شیری با درخشش رنگین کمانی آبی، تلفیقی از سفید درخشان و آبی، رنگ سبز با بازی رنگی سبز براق، به رنگ قرمز با درخشش زرد، قرمز آتشین و سرانجام سیاه که بسیار گوهری نادر بوده با ترکیب زیبایی از تمامی رنگ های رنگین کمان می باشد. اگر می خواهید سنگ اپال را به متولدین تیر هدیه بدهید مناسب است که این هدیه نگین انگشتری باشد.

سنگ ماه:یک نوع درخشان از گروه خانواده فلدسپار در رنگ شیری با درخشش رنگین کمانی آبی، بنفش یاسی، زرد کمرنگ و خاکستری می باشد. این سنگ، گوهر مورد توجه هنرمندان، شاعران و موسیقیدان ها می باشد. سنگ ماه جواهری بسیار گران و کمیاب می باشد. منبع اصلی این سنگ هند است. سنگ ماه، در درمان بی خوابی و خواب گردی بسیار مؤثر می باشد.

کلسدونی: سنگی که در رنگ های کرم تا قرمز پررنگ وجود دارد. کلسدونی به صورت رنگارنگ نیز دیده شده است. نوع سبز آن کمیاب می باشد. کلسدونی روشن و بزرگ را می توان در ماداگاسکار و اروگوئه یافت. رنگ آبی و سبز این گوهر سبب آرامش اعصاب شده و برای مقابله با افسردگی بسیار مفید می باشد.

کریستال: گوهری بسیار درخشان، در طبیعت گاهی اوقات می توان کریستالی درخشان که به طور طبیعی براق باشد را یافت. نام کریستال از لغت یونانی کریستالوس به معنای یخ نشأت گرفته است. بر طبق افسانه ها کریستال می تواند دانش فرد را زیاد کرده و دمای بدن دارنده آن را تنظیم نماید. کیمیاگران باستان اعتقاد داشتند که کریستال پوست زمین بوده که به سبب آن می توان نشانه های الهی را درک کرد.

مروارید: جواهری ساخته شده از موجودی جان دار. مروارید در درون صدف های ویژه ای که در آب های دریاها و رودخانه ها زندگی می کنند، شکل می گیرد. رنگ متداول مروارید، سفید و یا کرم می باشد ولی می توان این گوهر را در رنگ های صورتی، سیاه، ارغوانی و اگر در محیط رودخانه پرورش یافته باشند به رنگ زرد، آبی و سبز یافت.

در قرن بیستم، نوعی مروارید پرورش یافت که امروزه بسیار قیمتی می باشد. این مروارید به نام باروک معروف بوده و شکلی نامتقارن مانند ابردارد. مروارید برای درمان بیماری های معده و چشم مفید می باشد. همچنین این سنگ سبب خوش شانسی فرد دارنده آن می گردد. مروارید را می توان با انواع جواهرات به کار برد.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
0 0

Hh میهمان میگه :

تاریخ: 1397/12/24 ساعت 12:56
بسیار عالی

اخبار سایر رسانه ها