زیورآلات

http://www.gigparsian.com

زیور آلات همانند طلا، جواهرات، سنجاق سینه و دستمال گردن و .... نه تنها به انسان جلوه خاصی می بخشد بلکه باعث افزایش اعتماد به نفس نیز می شود.
نحوه پوشش و آرایش تاثیر بسیار زیادی بر چهره، شخصیت و روابط اجتماعی دارد به همان صورت که پوشش نامناسب زیبایی و البته شخصیت اجتماعی را به خطر می اندازد استفاده نا بجا از جواهرات می تواند تأثیر معکوس داشته باشد.
مهمترین ویژگی جواهرات، طبیعی بودن آن ها است که تأیید صحت این موضوع تنها توسط کارشناس مجرب گوهرشناسی امکان پذیر می باشد و توجه به این ویژگی مهم نقش بسزایی در معرفی جایگاه شما در جامعه ایفا می نماید. هیچ قانونی برای انتخاب جواهرات وجود نداشته و رابطه مستقیم با سلیقه و بودجه هر شخص جهت خرید جواهرات دارد. ولی فراموش نکنید که زیبایی جواهرات نه تنها جاودانه است بلکه ارزش آن یک پشتوانه مالی محسوب می شود. با توجه به گفته های فوق راهکارهایی توصیه می شود که امیدواریم شما را در انتخاب بهتر در خرید جواهرات یاری کند.

رنگ:
یکی از نکات مهم و مورد توجه، رنگ سنگ هایی است که در قطعه جواهر مورد نظر شما وجود دارد. سعی نمایید از جواهراتی که هماهنگ با لباستان است استفاده کنید.
اگر رنگ لباستان گرم است (رنگ های قرمز، نارنجی و... ) طلای زرد به پوستتان جلوه بیشتری می دهد و اگر رنگ لباستان سرد (آبی و بنفش و...) است نقره، پلاتین یا طلای سفید شما را برازنده تر نشان می دهد.
اگر از چند نوع زیورآلات هم زمان استفاده می کنید باید از لحاظ رنگ هارمونی داشته باشند. استفاده از یک ست مروارید در هر حالت توصیه می شود.
به فصل استفاده از زیورآلات نیز توجه کنید طلای رنگ زرد و رنگ های تیره تر برای استفاده در فصل سرد و طلای سفید برای استفاده در فصول گرم پیشنهاد می شود.
همیشه سعی کنید با توجه به اندام، مدل مو و لباس خود جواهرات مناسب را انتخاب کنید تا خود را با نشاط و پر شور تر نشان دهید به عنوان مثال خانم هایی که اندام ظریف دارند نباید از جواهرات با سایز بزرگ استفاده کنند و باید مدل های ظریف تر را انتخاب کنند و بالعکس افراد قد بلند و درشت اندام نباید از زیورآلات کوچک و ظریف استفاده کنند.
پس برای سریع تر به نتیجه رسیدن ابتدا کافی است شکل و سایز بدنتان را در نظر بگیرید و در مدل های موجود با توجه به سلیقه خود قطعه مناسب را خریداری کنید.
گوشواره:
تناسب مدل مو و شکل اندام در انتخاب تأثیر گذار است پس با توجه به مدل مو و شکل صورتتان گوشواره تان را انتخاب کنید.
اصول تناسب مدل مو و اندازه گوشواره : با موهای بلند از گوشواره های بلند و کشیده و برای موهای کوتاه از گوشواره های کوتاه استفاده کنید.موهای بلند و گوشواره های بلند یک الگوی جذاب زنانه را به نمایش می گذارد، در حالیکه موهای کوتاه و گوشواره های ظریف نشان دهنده زنان شیک و باهوش است.
اگر گوش های کوچکی دارید از گوشواره های چسبان استفاده کنید.


اشکال مختلف چهره و گوشواره های متناسب با آن
بیضی: به این چهره که طول آن 5/1 برابر عرض آن باشد بهترین حالت چهره از نظر مد غربی محسوب می شود و تقریباً همه مدل های گوشواره برازنده شماست . البته مدل های حلقه ای و سه گوش برای اینگونه چهره ها مناسب تر است.

گرد: برای چهره های گرد، از مدل های بلند استفاده کنید مثل مدل های مستطیل یا آویزدار. از مدل های گرد و خوابیده روی لاله گوش بپرهیزید.

گوشواره باید به رنگ لباس یا تلفیقی از رنگ های لباس باشد، حتی هم رنگ بودن آن هم هارمونی خوبی ایجاد می کند. توجه نمایید لباس های تیره با گوشواره هایی با سنگ های رنگ روشن استفاده می شود که بهترین و شیکترین انتخاب ترکیبی از رنگ های نقره ای و سفید است به عنوان مثال گوشواره های مروارید دار با رنگ روشن، تیره بودن لباس را می پوشاند.
خانم هایی که پوست روشن دارند از گوشواره های با سنگ های قرمز یا به رنگ تیره استفاده کنند.

مربع: برای چهره هایی به صورت مربع، گوشواره های حلقه ای، بیضی و کوچک بهترین انتخاب هستند. از مدل های چسبان بپرهیزید زیرا آنها صورت را پهن تر نشان می دهند.

اما کسانی که چهره های به اصطلاح مثلث شکل دارند بدانند که گوشواره های بلند بر عکس گوشواره های کوتاه بسیار جلب توجه می کنند.

به یاد داشته باشید با لباس های رسمی حتماً از گوشواره های کوچک استفاده کنید.

اگر مدل موهای جمع را انتخاب کرده اید گوشواره های آویزدار بسیار شیک به نظر می رسد.

به یاد داشته باشید هنگام استفاده از گوشواره های با آویز بلند بهتر است از گردنبند صرف نظر شود تا جلوه گوشواره تان بیشتر شود.
استفاده از دستبند و گوشواره به تنهایی توصیه می شود البته به جز برای عروس خانم ها.

جهت دریافت فایل PDF با توضیجات کامل و عکس لینک زیر را کلیک کنید
http://www.tala.ir/files/upload/GIG.zip


جناب آقای مهندس فرهاد زندی
مجتمع آموزشی گوهرپارسیان http://www.gigparsian.com

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها