الماس اورلوف سیاه (Black Orlov) - قسمت اول

به نظر می رسد نام اورلوف سیاه برای این الماس، از رنگ سنگ و نیز نام مالک ادعا شده ی پیشین الماس یعنی پرنسس روسیه، نادیا ویجین اورلوف (Nadia VyeginOrlov) الهام گرفته شده است.

آموزشگاه گوهرشناسی و گوهرتراشی آرگو


ریشه نام
به نظر می رسد نام اورلوف سیاه برای این الماس، از رنگ سنگ و نیز نام مالک ادعا شده ی پیشین الماس یعنی پرنسس روسیه، نادیا ویجین اورلوف (Nadia VyeginOrlov) الهام گرفته شده است. داستان دیگری نیز وجود دارد که الماس اورلوف، یک الماس تاریخی از منشاء هندی و با اعتبارنامه تصدیق شده به وزن 189.62 قیراط ، بی رنگ و تراش رز هندی (Indian rose-cut) است که توسط کنت گریگوری گریگوریویچ اورلوف(Count GrigoryGrigoryevichOrlov) به امپراطور یس کاترین کبیر (Empress Catherine the Great:96-1762) تقدیم شد و بعدها به دستور امپراطور یس کبیر آن را روی گرز سلطنتی (گرز مرصع و تزیینی که شاهان در مراسم تاج گذاری و غیره به دست می گیرند و نشان سلطنت است) سوار کردند. پس از آن یکی از مهم ترین اجزای جواهرات سلطنتی رومانف (Romanov) شد و در حال حاضر نیز در میان گنجینه های Kremlin Diamond Fundنگهداری میشود.

ویژگیهای این الماس
الماس اورلوف سیاه هفتمین الماس سیاه بزرگ و شاید بزرگترین الماس سیاه با تراش کوسنی در جهان است. الماس اورلوف سیاه یک الماس 67.50 قیراطی با تراش کوسنی سیاه است که هفتمین الماس سیاه بزرگ در میان الماسهای سیاه شناخته شده جهان است. اگر ستاره سیاه آفریقا (Black Star) 202 قیراطی، که محل نگهداری اش مشخص نبوده و تراشش نیز نامعلوم است، یک الماس با تراش کوسن نباشد، اورلوف سیاه واجد شرایط عنوان بزرگترین الماس سیاه تراش کوسنی در جهان است.

کارتیه (Cartier ) الماس اورلوف سیاه را روی یک جواهر سوار کرد
کارتیه الماس سیاه اورلوف را روی یک گردنبند الماس و پلاتین مدرن سوار کرده است. الماس سیاه 67.5 قیراطی با تراش کوسنی به عنوان زیور مرکزی، دریک آویز گنجانیده و با 108 الماس سفید کوچکتر احاطه شده است. آویز همراه یک گردنبند پلاتین با 124 الماس سفید کوچک است. تضاد رنگ بین الماسهای سیاه و سفید بسیار قابل توجه بوده و سبب افزایش زیبایی سنگ شده است. زیبایی این هماهنگی است که در سال 1996 الهام بخش "پادشاه الماسهای سیاه" فاواس گروسی (FawazGruosi) شد تا الماس سیاه را به عنوان یک سنگ زینتی امتحان کند. این کار او تبدیل به یک موفقیت شد و جواهرات ساخته شده با الماس سیاه را تبدیل به کالایی کرد که خانمها در سراسر جهان بیش از هر چیزی به دنبال آن هستند.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها